Zatme trouwens te bedenken.... Jouw schoonzus is nog niet zwanger toch?! Zou dus met je broer bekijken wat hij wil betalen en wanneer zij dan ook gebruik wil maken van jou als oppas kan dat en heb je meteen iets om te overleggen qua prijs. Het is dan aan haar om dit wel of niet te doen. Maar aangezien ze schreef dat je je tegen die tijd wel lief gaat aankijken denk ik dat betalen niet helemaal de bedoeling is. Trouwens ook iets om mee te nemen in je beslissing. We zeggen nu wel 4 jaar vast aan iets maar wellicht komt er ok een tweede, wil je daar ook op gaan passen? Wellicht wel ietsje overna te denken.
Ik zou gaan voor een vaste dagprijs. Da's simpeler dan een uurprijs en als het dan es een uurtje scheelt, is 't ook maar zo. Ik zou gaan voor 20 euro + de luiers en eventueel speciale voeding die ze zelf moeten meenemen. Eens ze wat groter zijn, kunnen ze bij jou gewoon met de pot mee-eten en voor 1 dag kost dat geen bergen. Naar je zus toe zou ik ook dezelfde lijn hanteren. Wil ze dat jij elke week 1 dag babysit, heel fijn, maar dan op jouw voorwaarden. Ik vind elke week een vaste dag babysitten immers iets anders dan es sporadisch inspringen in noodsituaties of dergelijke. Je moet telkens die dag vrijhouden, extra kinderen meeslepen als je zoontje bijvoorbeeld van en naar school moet worden gebracht, telkens rekening houden met hun slaapjes terwijl je zoontje die misschien al niet meer nodig heeft, ... Maar het gaat je tegelijk wel een superband opleveren met je neefjes en nichtjes .
Ik ga inderdaad met mijn broer bekijken wat er betaald gaat worden, en als het bij schoonzus ter sprake komt, dan haal ik dat gewoon aan. Ze zei het inderdaad toen zo van "jou maar eens lief aankijken" maar denk niet dat ze er van uit gaan dat ik dat maar gewoon doe. Althans dat zei mijn schoonmoeder laatst. Dat ze zo iets hadden gezegd in de trant van dat ze liever mij wat betaalden, dan zich scheel betalen aan de creche. Tja, en eventuele tweede kids, als het allemaal lekker loopt, en het voelt goed, waarom niet? Maar laten we daar nog maar niet op vooruit lopen, het moet ook maar lukken een tweede
Dat ga ik ook doen, ik leg het bij hen neer om een bedrag te noemen En dan inderdaad een bedrag voor de hele dag. Dat kan ook best eens een uurtje meer of minder zijn. Dat doet er dan niet toe.