Hoe opvang regelen bij losse uren?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door jerami, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb nu nog verlof en mn man zit helaas werkloos thuis, maar ben aan het uitvogelen hoe ik de opvang het beste kan regelen als ik en mn man weer werken.

Door de reorganisatie op mn werk zijn mijn uren heel rot ingedeeld, waar ik helaas niks aan kan doen.

Mijn rooster zal zijn:
    ma 7.30-8.30 en 12.00-17.30
    di 7.30-8.30 en 12.00-17.30
    do 7.30-8.30 en 12.00-18.00
    vrij 7.30-8.30 en 12.00-13.00

Op donderdag zullen beide kids naar oma gaan, maar de andere 3 dagen hebben we opvang nodig als mn man weer werk heeft. Nu hopen we dat hij in dec. iig weer bij zijn oude werkgever terecht kan (dan is hij 6 maanden weg geweest, en ze willen hem graag hebben). Dan heeft hij middag/avonddiensten en hebben we enkel voor de ma en di de middag opvang nodig. We zouden dan voor een gastouder gaan kijken omdat de kdv alleen hele dagen aanbied en dit voor ons veel te duur is.
    Maar als hij opeens een baan vind waarbij hij van bijv. 9 tot 5 moet werken (en in deze tijd ben je blij met alles!) dan zit ik met een probleem. De kinderen zouden dan lange dagen op de opvang maken omdat ik die ene uur in de ochtend heb. Maar de kosten zijn dan zo hoog, dat het vrijwel niet te doen is. Ik heb alleen mn moeder die 1 dag in de week kan en die woont niet in de buurt, dus kan niet vaker oppassen.

Heeft iemand een creatieve oplossing? Ik kan er namelijk niet vanuit gaan dat mn man die avonddiensten kan werken en mijn rooster kan niet aangepast worden (helaas!)

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Tja gastouder?!
    Een kinderdagverblijf met flexibele uren?!
    De buurvrouw vragen of zij dat uurtje in de ochtend wil oppassen?!
    En anders idd lange dagen kdv.

3. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik lees mee. Hier helaas soms hetzelfde probleem. Ik moet soms ook voor 2 uurtjes terug komen om aan mijn uren te komen. Heb helemaal geen vaste werktijden. Alles is een richtlijn. En als ik uren tekort kom moet ik ze dus op een vrije dag inhalen.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Ik zou kijken of je een losse oppas kunt vinden voor die uurtjes in de ochtend. Dat lukt misschien (waarschijnlijk) niet met een officiele gastouder, maar bijv. wel een oppasmeisje voor 5 euro per uur of zo. Misschien heb je dan maar een half uurtje nodig, omdat je man pas om 8 uur naar zijn werk toe gaat of zo, dan zijn de kosten wel te overzien.

5. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik had nog veel uren staan dus heb tot het nieuwe jaar de ochtenduurtjes en de vrijdag vrij genomen. In januari veranderd mijn rooster waarschijnlijk weer dus wie weet ben ik dan van die uurtjes af. Maar het idee van een oppas die ochtend is ook wel goed.

Deel Deze Pagina