vraag over behandeling na clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Yolien, Mar 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yolien

Yolien Actief lid

Mar 8, 2011
    113
    2
    18
    Werkzaam bij parfumerie Douglas
    Groningen
    Ik zou graag een vraag willen stellen aan de dames die clomid hebben geslikt en daardoor niet zwanger zijn geraakt.
    Wat was jullie vervolg traject? En is daar wel een zwangerschap uit voort gekomen?

Ik heb altijd een goede eisprong gehad met clomid (6 maanden geslikt en daarna weer 6 maanden) maar helaas geen zwangerschap.
    Sperma is van goede kwaliteit dus daar ligt het niet aan.

Liefs,

jolien.

2. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

Dec 19, 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Dag Yolien,

Bij mij werd vorig jaar in april vastgesteld dat ik polycystische eierstokken had (PCO). Heb dan 4 cycli met Clomid gehad. De eerste twee zonder Pregnyl waardoor wel altijd een rijp eitje maar geen eisprong, eitje werd cyste. Dan 1x met Pregnyl erbij, wel eisprong gehad. En de laatste keer reageerde ik helaas niet meer.

Ik heb dan 1 cyclus met Menopur gehad, echter ook geen reactie.

Dan heb ik in december een ovariële drilling gehad. Toen ik daarna onegsteld werd onmiddellijk begonnen met Menopur en nu dus heel pril zwanger :).

Ik voelde me veel beter bij Menopur ondanks dat je dat moet spuiten. Ook was met Clomid mijn baarmoederslijmvlies altijd te dun waardoor de kansen op een zwangerschap natuurlijk ook maar heel klein zijn...

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben na clomid eerst Puregon gaan spuiten maar het BMS bleef dun dus na een paar rondes ben ik Menopur gaan spuiten. dat werkte wel; groei was grillig en soms was er overstimulatie.

Toen het hormoonpompje gaan gebruiken en meteen de eerste ronde zwanger.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik heb 6 rondes clomid gebruikt, waarvan 4 met goede eisprong. Toen ook niet zwanger geraakt, maar cyclus bleef te lang.
    Daarna overgegaan op spuiten, nu heb ik 3 rondes fostimon gehad en 3 rondes gonal-f, waarvan de laatste met iui.

Wij gaan nu verder met iui met gonal-f, bij ons is er verder ook geen oorzaak gevonden waarom het maar niet wil lukken.

5. Maaiike

Maaiike Actief lid

May 3, 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    #5 Maaiike, Mar 11, 2014
    Last edited: Mar 11, 2014
    Ik heb 7 keer clomid geslikt, 7 keer goede eisprong en nette cyclus
    Hsg gehad, die was in orde
    Samenlevingtest was negatief
    Daarna wel spontaan zwanger maar helaas vroege miskraam
    Nu bezig met menopur en iui.

6. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    Ik ben resistent voor clomid, en ben daarna overgestapt op Gonal-F en Pregnyl (3x) en ovitrelle (1x). Dat werkte als een tierelier, ben in de 2 e ronde stimuleren zwanger geraakt. Dat liep helaas uit op een mk met 6+6. 4e ronde weer zwanger en nu van een tweeling :)

7. Akkie

Akkie Lid

Oct 12, 2013
    48
    0
    6
    Ik ben ook benieuwd. Ik heb nu ook 3 rondes clomid geslikt maar geen eisprong.
    Ik hoor deze week wat het vervolgtraject is. Weet jij al wat Jolien?

8. Yolien

Yolien Actief lid

Mar 8, 2011
    113
    2
    18
    Werkzaam bij parfumerie Douglas
    Groningen
    Sorry dat ik niet meer heb gereageerd. Heb even tijd genomen om tot rust te komen. Ik heb besloten om even een pauze te nemen van de behandeling. Mijn cyclus was deze keer 6 weken, maar ben al lang blij dat er een cyclus is!!

9. MBG

MBG Actief lid

Oct 10, 2012
    190
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi yolien.

Ik moet in totaal 6 maanden clomid gebruiken. En daarna gaan ze hormoonspuiten hebben ze gezegd. Weet zelf ook nog niet hoe of wat. Zit nu in de 5e maand van clomid. Dus nog een maand.

lees dat je even een pauze hebt ingelast. Een vriendin van mij heeft dat ook gedaan en die pauze werd langer dan een jaar. Daarna wilde ze weer terug naar t zh maar omdat het langer dan een jaar geleden was moest ze alles weer van voor af aan opnieuw aanvragen bij de dokter enzo. Tis nu nog onduidelijk of ze gelijk weer mag beginnen waar ze gebleven is of weer van voor af aan moet beginnen. ...

10. Akkie

Akkie Lid

Oct 12, 2013
    48
    0
    6
    Spannend MBG, hopelijk is het niet nodig!

Yolien, succes met je pauze. Ik hoop dat je lichaam hetzelfde blijft reageren als met de medicijnen!

Ik heb deze ronde weer clomid geslikt maar krijg nu als het eitje goed gerijpt is, pregnyl. Als ik dan weer geen eisprong krijg, dan gaan ze weer verder kijken.

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey,

Clomid werkte niet voor mij dus daarna was het hormonen spuiten; eerst Puregon en pregnyl, toen menopur en Pregnyl; werkte allebei niet.
    Toen hormoonpompje; dat werkte in 1 keer.
    Nu 22 weken zwanger :)

12. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik heb ook pcos.
    Bij mij ging het als volgt:
    50mg clomid, werkte niet
    100mg clomid, werkte niet
    150mg clomid, wel goede reactie, 2 vmk
    Tamoxifen(pilletjes), beide keren goede reactie, 1 vmk
    menopur en pregnyl, werkte op zich goed, maar rare cyclus.
    1ste ronde een cyste die werd gezien als follikel
    2de ronde, duurde lang/moest ophogen/eisprong/5cystes.
    3de ronde eisprong voor de pregnyl en zwanger van onze dochter

Share This Page