advies graag: baan aannemen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Haha ja als je het zo bekijkt is het al helemaal niet aantrekkelijk meer ;)

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik zou het niet doen. Vind die uurprijs echt heel laag. En het is hard werken bij de Mac...tenminste...dat heb ik van horen zeggen.

KZou lekker bijven zitten waar ik zit. En actief rond kijken naar iets anders wat je echt aanstaat!!!!

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Het ligt eraan hoe hard jullie die paar honderd euro extra nodig hebben maar daarvoor moet je wel een vastcontract opgeven en hoe alles bij de Mac gaat lopen is nog maar afwachten.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb het altijd erg goed naar mn zin gehad bij de mac waar ik ooit een tijd fulltime heb gewerkt... En bij ons was het totaal niet zo dat als je 3 x b.v een niet kloppende kassa had dat je er dan uit moest..tja misschien als het over tientallen euro s gaat maar niet om een paar cent of euro...

Maar je bent 37 ?? Nee dan zou ik daar niet gaan werken, over het algemeen zijn het vooral jongeren die er werken.. En als ik eerlijk ben sta ik ervan te kijken dat ze jou aannemen qua leeftijd.. Bij ons werden er toen echt alleen maar jongeren tot een jaar of 23 aangenomen (of het komt omdat er gewoon geen oudere mensen solliciteerde omdat ze er niet wilde werken)

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

mijn huidige contract wordt naar 0 gezet, maar blijf tijdelijk op papier nog in dienst bij mijn huidige werkgever, ik ben dus wel verzekerd van een baan, die luxe positie heb ik gelukkig nog wel.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

bij de mac hier werken veel moeders parttime, ook wel jongeren, maar de helft is echt van mijn leeftijd. misschien verschil in regio

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik zou daar echt niet gaan werken voor zo´n laag uurloon. Ook zou ik het vast contract niet verruilen voor dat of je moet het erg leuk vinden natuurlijk.
    Persoonlijk zou ik verder solliciteren en bv schoonmaakbedrijven aanschrijven of solliciteren in de richting die je zelf wil.
    Bij schoonmaakbedrijven komt vaak vanzelf een pandje in de buurt vrij voor een paar uurtjes, en die paar uurtjes worden steeds meer. Ook verdien je veel meer.
    Ik heb voorheen gehad dat 5 maanden na sollicitatie nog werd gevraagd of ik interesse had.

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb niet verder gelezen dan e eerste post maar ik zou zeggen...
    NIET doen! Je weet nu wat je hebt en ik vind het bij de mac wel echt belachelijk weinig!
    Zou gewoon verder zoeken. evt kun je je inschrijven bij een uitzendbureau voor poetswerk...

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oke het is duidelijk jullie zijn allemaal tegen hihi;)

Heb het er vanavond met mijn man over gehad en die had zoiets van als je niet wilt, doe je het niet, je hebt nu een vast contract. En je zoekt maar lekker verder.

Schoonmoeder, vriendin en kapster zeiden vanavond ook al niet doen voor dat bedrag.

Ik ga morgen maar eens bellen en kijken of ze nog wat aan dat uurloon willen schroeven (en flink ook :D) anders begin ik er niet aan.

10. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik vraag me af wat de meeste hier verdienen? Als ik lees dat jullie die 8.85 euro shocking laag vinden. Er zijn echt veel richtingen waar dit echt heel normaal is hoor. Ik heb zelf in de horeca gewerkt en nu in de detailhandel... daar is dat echt een heel normaal startsalaris. (detailhandel zelfs nog een paar cent lager...)

En een vast contract zegt tegenwoordig ook niks. Ze gooien het op reorganisatie en ze kunnen zo een lading mensen laten vertrekken.

Je moet je even goed laten informeren, ik weet dat in de horeca en de detailhandel geen 0 uren contracten meer gegeven mogen worden. En het komt over dat je er blij mee bent omdat je iig nog een vast contract hebt, maar helaas houdt dit dus in dat ze je dagen, weken, maanden niet hoeven te laten werken en dus ook niets hoeven te betalen.

Heel veel succes met het zoeken naar een voor jou goede oplossing/baan... is erg moeilijk in deze onzekere tijden.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat 0 uren contract geldt voor mijn huidige werkgever en daar heb ik altijd werk gehad op het bungalowpark, daar ben ik overigens ook niet bang voor dat dat weg zou vallen. En ik vind het dus echt wel weinig, zeker omdat ze voor dat bedrag mij 20 uur willen laten schoonmaken, wat absurd laag betaald wordt dan, want in de schoonmaak verdien je normaal 4 euro pu meer, groot verschil dus

Overigens heb ik ook in de detailhandel gewerkt en zelfs daar verdiende ik mee, 9,80 pu of zo en dat is alweer een paar jaar geleden.

12. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik verdiende met schoonmaakwerk 11,50 bruto per uur. Ook welleens 10 euro bruto per uur. (ander bedrijf)

Voor minder dan 10 euro bruto per uur begin ik geen schoonmaakwerk. (Ja oke ik heb welleens een klusje aangepakt voor 9.90 bruto per uur, omdat ik het heel erg nodig had.)

Dit is wel een aantal jaren geleden, werk nu eventjes niet en straks na mijn bevalling ga ik weer verder met mijn opleiding. Als ik straks een leuke baan kan krijgen in de richting die ik wil en wat ik echt super leuk vind, ben ik bereid om voor minder aan het werk te gaan. Maar omdat ik het werk erg leuk vind.

13. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    zou het ook niet doen.
    ik heb er 12,5 jaar gewerkt,ook in het managment team, en ze zijn zo onpersoonlijk als er wat aan de hand is ofzo.....
    je moet echt hard werken anders knikkeren ze je er zo uit in je proeftijd.
    de schoonmaak werkzaamheden is de lobby poetsen in de ochtend??
    is ook zwaar werk hoor...(met schrobmachine,zuiger,stoelen sjouwen enz)

kun je niet een paar uurtjes zwart bijverdienen met huisjes poetsen in de buurt?? je mag tenslotte vrij bijverdienen tot een bepaald bedrag

14. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Zou het ook niet doen.... de vakantie periode begint ook dus misschien dat je wel wat extra uren kunt draaien in de aankomende periode?

Als je je oude beroep weer wil oppakken, kan je misschien eens kijken naar een stageplaats om er weer een beetje in te rollen?? (genoeg vrije uren op dit moment....) of een reintegratietraject?

Succes!

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Genoeg vrije uren heb ik niet ik heb 3 kinderen :D en ik werk natuurlijk ook wel gewoon. Reintegratietraject heb ik al gedaan, werkte voor geen meter. Ze konden niets vinden en geen cursus en bladibladibla...:x

Maar goed ik heb mc donalds gebeld en gevraagd hoe het met de weekenden zat en evt de avonden, of je dan meer betaald kreeg. Ook niet dus. Zelfs als je tot 1.00 uur 's nachts werkt krijg je die 8,85 absurd!! Heb dus vriendelijk bedankt voor de baan, mijn werkgever gebeld en die was helemaal blij dat ik niet wegging. :) Ik eigenlijk ook.... Ze willen na de vakantie kijken of ze me er meer uren bij kunnen doen, ben benieuwd....

Dames, hartelijk dank voor jullie adviezen, heb er veel aan gehad :)

16. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zou het niet doen. Want bij de mc verdien je heel weinig en ze erwachten meer van je, je moet keihard je best doen en ze zijn nooit tevredenmet je.. Ik zou gewoon blijven waar je bent.

Uit ervaring type ik de bovenstaande.

17. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Kijk dat is mooi! Je huidige werkgever is geschrokken en wil nu kijken of hij kan schikken.. Super! Hoop dat dit ook daadwerkelijk gaat lukken! :D

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik zou het niet doen en nog niet eens voor het loon maar mc donalds???
    ik ga vaak naar de mc in maastricht en hoe die jongens en meisjes daar moeten werken, pfff, ik krijg et vaak al benauwd als ik nog maar het volk zie daar, het is echt hard werken, voor in noodsituaties is het misschien wel een gede tijdelijke oplossing

Deel Deze Pagina