Hoi dames, sinds zo'n 3 weken hebben we een kitten. Ze is nog maar 10 weekjes. Ze is echt een schatje. Is zindelijk en begint nu steeds beter te luisteren bijv dat ze niet in de box mag. We hebben haar al laten enten,ontvlooid en ontwormd. Maar het punt is dat we steeds reacties krijgen uit onze omgeving met Name mijn schoonmoeder. Ze zegt dat we er niet goed aan doen nu een kitten te nemen en dat het een vies beest is en ziektes kan overbrengen op ons kleintje straks (ben nu 34weken) maar ook dat ze naarmate ze ouder wordt erg veel haaruitval zal hebben en deze superslecht is voor de baby. Hoor ook veel mensen zeggen dat het moeilijk is om een kitten en baby te hebben. Sowieso niet echt een dierliefhebber maar ik wordt er niet goed van dus wil k vragen aan de dames die hier ervaring mee hebben. Is het echt niet te doen kwa hygiene en gwn de dagelijkse dingen met baby en kitten in huis. Ik weet bijna zkr dat de helft onzin is dat maakt mijn man ze ook duidelijk wij willen haar zo graag houden. Ze is net ons kind haha Ik hoop op jullie reacties. Gr serife
Hier 3 katten, eef was een half jaar of zo toen bob kwam, nooit problemen mee gehad, gewoon goed stfzuigen..
niets van aan trekken! Zolang je maar zorgt dat je veel stofzuigt, die haren moeten wel weg zijn, en jouw kitten niet zomaar naar je baby kan gaan, niets aan het handje! Pfff al die vooroordelen, het is ook nogal een verschil of je schoon bent in huis of niet. Maar als je zorgt dat het zo veel mogelijk haarvrij is dan prima! Ik werd overigens wel helemaal gek van het stofzuigen hoor, toen mijn kleine mannetje nog een baby was. Hier 2 katten met ontzettend dik vacht. Toen mijn zoontje begon te rollen en tijgeren, toen deed ik wel 2 x per dag mijn hele huis met de stofzuiger. Normaal gesproken 1 x per dag. Een kitten lijkt me wel moeilijk. En helemaal als er een baby is want die komt toch op de eerste plaats natuurlijk, om dan altijd maar consequent te zijn naar het kitten. Onze 2e kat kwam ook bij ons toen ik 20 weken zwanger was, maar die heeft wel veel aandacht gevraagd en nodig gehad in het begin. Maar nogmaals, komt goed hoor, trek je niets aan van andere mensen, vooral die zonder katten, die wel even weten hoe het zit!
Wat een flauwekul zeg :x Tegen de tijd dat jouw kindje komt is kitten 4 mnd, ze is al zindelijk etc. Ik heb 3 kinderen (jongste een half jaar) en ook 3 katten. Ik stofzuig elke dag goed, ze komen niet in de box, maar komen wel bij mijn zoontje kijken als hij bij me zit. Nou springt mijn dochtertje van 2,5 ook nogal eens op onze dikke grijze en hij blijft dan nog dom liggen. Mijn 3 katten zijn superlief en hebben nog nooit, geblazen of uitgehaald. En laten we eerlijk wezen, op het moment dat jouw kindje gaat kruipen en op de grond speelt en koekjes eet, stofzuig je ook elke dag minstens een keer. Ik zie dus echt het probleem niet.
Dankjewel dames. Ja precies ze hebben zelf niet eens ervaring met katten. Wij proberen nu heel consequent te zijn en geven haar veel aandacht. Vaak stofzuigen , jah dat moet dan maar. Ik dacht dat als we haar veel zouden kammen/borstelen dat dat van de haren wekj mee zou vallen. We gaan er gwn voor
echt flauwe kul ik heb ook poesjes gehad en als je elke dag stofzuigt is je bak goed bij houdt is er niks aan de hand hier moesten ze weg omdat mijn dochter er allergies voor was mis ze nog steeds elke dag maar heb toen wel goede beslissing genomen gewoon doen meid en niks van die reacties aantrekken
Dat is waar idd niet in me opgekomen. Dan moet je zeker vaker stofzuigen wanneer je baby kruipt. Dat van het blazen doet ze nu wel bij mijn nichtje en broertje die soms langskomen maar hoop dat ze het afleert. Wij zijn ook niet superervaren maar proberen zoveel mogelijk info op te doen over hoe we het aan moeten pakken Want helpt het wel als k haar bij haar nekvel vasthoudt!
Vooral bij koekjes en boterhammetjes liggen de kruimels hier bijna overal (terwijl ze op de bank zit). En dat in de nekvel pakken is prima, zo bestraft de moederpoes ze ook en leert ze het blazen vast wel af. Nou is het wel zo dat ze met je kindje opgroeit, dus de kans dat ze daar naar gaat blazen is een stuk minder als voor de poes vreemde kinderen.
Hier 4l katten en bij de laatste zwangerschap hadden we een nest kittens van 5 stuks. Deze liepen hier nog rond dat ik bevallen was en nooit problemen met de katten en baby gehad. Moet eerlijk zeggen dat onze katten 's nachts dus wel in de box kruipen ' s nachts maar daar leg ik een oud box kleed in voor de nacht. verder is het altijd goed gegaan.
Onze katten kropen onder het boxkleed als wij weg waren. Dan kwam je thuis en dan zag je weer zo´n bobbel onder het kleed in de box... In het begin wel ballonnen in de box gehad en dat weerde ze wel, maar naderhand was het toch een lekker plekje. Ik had gewoon 2 boxkleden om er zo hygienisch mogelijk mee om te gaan.
Drie katten en een baby twee jaar geleden en nu een peuter DOL op poezen!zo leuk om te zien!elke poes vreemd of bekend moet eraan geloven haha! Ik woonde tien jaar in Griekenland en heb veel onzin gehoord en moeten aanhoren vooral van m'n schoonmoeder over katten.zelf ben ik opgegroeid met veel katten. Ons zoontje kwam als baby niet bij de poezen.dit ivm de haartjes idd,die een baby nog niet kan afbreken schijnt.wanneer je je kr genoeg aandacht geeft komt het goed! Later met zo'n 6mnd konden we t niet meer tegenhouden dt ons kind ook de katten ging ontdekken.ik ben er altijd bij.hij krijgt weleens n haal hoor als hij de kat zit te sarren hahaha!maar nooit ernstig en t doet m niets! Nu even uitkijken mt kattenbak.het "gevaar " zit m in de kattendrollen.maar wanneer je de kattenbak ontdoet van de drollen dagelijks dus, dan komt t Goed en eens in de vijf dagen de hele kattenbak verschonen.door iemand anders laten doen dan hè!en opletten, altijd zorgen dat de mt niet bij je kindje op de kamer kan... Veel plezier met jullie katje en straks met je kindje!
onze kat was toen nog geen 1 toen zoey geboren werd en nu zijn het net broer en zus . Hij is liever bij haar dan bij ons. Toen ze mini baby was heb ik in het begin wel alles vaker gewassen en verschoond maar toen ze eenmaal op de grond ging spelen heb ik het lekker gelaten. Elke dag schone kleren aan en in bad. En wonder boven wonder ze leeft nog steeds en slapen nu tegenwoordig samen in een bed wat ze heerlijk vind. Ik baal een beetje van de mentaliteit dat alles maar vies is en bacterie vrij moet. De kat was wel stront jaloers dus met voeden had ik 2 kinders op me hahaa de kat en de kleine was wel altijd super zoet. Ik heb er iig heeel erg van genoten en als ik zie hoe ze nu met elkaar zijn smelt mijn hart.
Onzin! Er is wetenschappelijk bewezen dat kinderen die opgroeien met katten, honden of beiden, gezonder en minder vaak ziek zijn als kinderen zonder! Mensen zijn altijd zo gebrand op hygiëne, mijn nichtje heeft een jaar lang alles gesteriliseerd waar haar dochter bij in de buurt kwam, en het kind is nu drie en altijd ziek en onderweg! Bij mijn kind ben ik makkelijker geweestenwe hebben een hond en een kat, en hij is 1 keer ziek geweest door de zesde ziekte! Natuurlijk let je op dat je baby straks geen kattenplasjes en uitwerpselen binnen krijgt, maar verder kan het weinig kwaad! Mensen zijn altijd bevooroordeeld over beestjes, maar vaak zijn beestjes schoner als menig mens! Ikheb een hele grote witte herder, iedereen was bang voor de haren en voor hemzelf... Hij is zo groot, dat zou niet kunnen met een baby! Maar hij is geweldig, lief en zorgzaam! Ja, hij likt... Jammer dan, kan me ergere dingen voorstellen, en nu het nieuwe ervan af is wordt het sowieso minder! En de haren? Ik stofzuig gewoon iedere dag! Vindt mijn zoontje ook nog eens heel leuk!
Wat een onzin waarom zou een kitten vies zijn en ziektes hebben. Dikke kans dat het straks maatjes zijn van elkaar. Ik kon thuis ook alles met de kat die met mij is opgegroeid, liep er mee in de poppenwagen en kleedde haar aan.
Niks mis mee hoor, wij hebben 6 katten en mijn kinderen zijn er mee opgegroeid en hebben er ook veel plezier van en respect voor. Ik heb mijn kinderen meteen aangeleerd dat ze geen speelgoed zijn. Dus niet aan de staart, oren en pootjes trekken. niet denken dat de oogjes zijn om in te prikken. Net zo goed dat je je poes moet opvoeden mbt kind moet je je kinderen ook opvoeden hoe om te aan met katten. Ik stofzuig elke dag, de kattenbakken gaan om de dag helemaal leeg en schoon. Als je niet wil dat de poes op de box komt 's nachts dan kun je hem misschien in de gang/hok oid kwijt. Dat kun je nu wel aanleren en niks mee. (wel bij de kattenbak ) Lekker genieten van de poes en veel geluk en plezier ermee.
Oja wij hebben ze ook aangeleerd niet op de salon/eet tafel en aanrecht te zitten. Dat vind ik ten eerste niet hygiënisch en dat doen we zelf per slot van rekening ook niet. Ook hebben we een deur geplaatst naar boven, ik wil geen katten op bed. Daarbij is dat met baby's gevaarlijk, katten gaan vaak bij het hoofd liggen en een baby is niet sterk genoeg om hem weg te duwen. Wij onze slaapplek en hun hun eigen.