Kleine beetjes vruchtwater verliezen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Madelyn, 24 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames.

Aangezien ik mezelf helemaal gek zit te maken en niet goed weet wat ik nou moet doen, plaats ik maar even een topic in de hoop dat jullie me gerust kunnen stellen of advies kunnen geven.

Ik ben nu 38 weken zwanger en dit is niet van een leien dakje gegaan. Ben erg streng onder controle van de gyn i.v.m. hoge bloeddruk e.d. Nu wordt er steeds gezegd dat ik moet bellen zodra ik denk dat er iets niet goed is, maar ik ben zo bang dat ik weer bel...vervolgens langs mag komen en hun tijd verdoe doordat er niets aan de hand blijkt te zijn. Dit zit voornamelijk in mijn hoofd hoor, de keren dat ik heb gebeld en langs heb moeten komen zeiden ze ook dat het goed was dat ik toch had gebeld.

Gisteravond verloor ik in bed wat vocht (gewoon een klein beetje en geen hele plons ofzo) en ik dacht dat het urine was totdat mijn vriend zei dat het totaal niet naar urine rook, maar juist zoet.. en inderdaad. Daarna ben ik naar het toilet gegaan waar ik heb geplast en hier zaten wat witte vlokjes in. Nu heb ik af en toe het gevoel dat ik dus wat druppels vruchtwater verlies. Heb het proberen op te vangen in maandverband, maar het ruikt echt niet naar urine. Het is ook niet veel.. het zijn steeds maar een paar druppeltjes. Ik twijfel enorm want ik lees meestal dat mensen ineens een hele plons vruchtwater verliezen en vervolgens weeën krijgen of andersom.

Verder heb ik geen last van weeën, bloed of slijmverlies. Ben maandag nog voor controle geweest en toen zei de gyn dat hij niet verwachtte dat ik deze week zou bevallen omdat het hoofdje nog niet geheel was ingedaald.

Wat zouden jullie doen? Nog even afwachten tot ik misschien weeën krijg of toch maar bellen?

Alvast bedankt!

2. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    he meid

Ik zou bellen, het enige wat de gyn tegen mij zei vorige week was. Mocht je vocht verliezen dan moet je bellen!

Dus je verdoet hun tijd echt niet! Ze zitten daar voor ons klaar

3. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ik zeg bellen. ik heb mijn water ook in etappes verloren. heb je weeen?

4. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Bellen... Ze kunnen makkelijk testen of het vruchtwater is. Doen ze met een soort wattenstaafje, dat kleurt zwart als het vruchtwater is.

Je hoeft niet perse een hele plons te verliezen. Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik op dinsdag een knap met vochtverlies. Vk kwam, maar het was volgens haar geen vruchtwater maar afscheiding. Op woensdag steeds kleine beetjes vochtverlies, tot 's avonds een plonsje. Weeën begonnen 4 uur later. Achteraf bleek dat die dinsdag mijn bovenvliezen waren gebroken en er daarom niet meteen een plons uitkwam en de vk negatief testte op dinsdag.....

Ze zeggen dat je op de rug van je hand moet blazen, als je dan vocht voelt lopen zouden je vliezen gebroken zijn, maar dit werkt ook niet altijd....

5. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb vanmiddag toch maar even gebeld en het verhaal uitgelegd en moest gelijk langskomen.
    Heb zo'n twee uur aan de CTG gelegen omdat beeb niet mee wilde werken, maar deze was uiteindelijk gelukkig goed.
    Verder hebben ze inderdaad die test met dat wattenstaafje gedaan en hier kwam niets uit. Dus het was geen vruchtwater en ik mocht weer naar huis.
    Al met al dus voor niets geweest, maar toch goed dat ik gebeld heb want als het wel vruchtwater was geweest dan wilden ze me morgenochtend inleiden.

Vraag me toch wel af wat dat vocht nou is geweest, maargoed dat wisten ze in het ziekenhuis ook niet.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik ben ook twee keer "voor niets" geweest. 1x was het vaginaal vocht, 1x badwater ?!

Maar je kunt beter een keer teveel gaan dan te laat..

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier had ik bij opstaan een plasje, maar over de rest van de dag verspreid maar een paar druppeltjes. Als je op je hand blaast, komt er dan wat uit? Dan zou het vruchtwater kunnen zijn. Ik had een scheurtje in mijn vliezen, 's avonds zijn mijn vliezen geheel gebroken (bij de Mac ;):D) en is onze man geboren in 6 uurtjes.

Iig bellen, dan komt de VK langs of mag je naar het ziekenhuis om te testen.

Hier vond ik het overigens ontzettend stinken! Ging er bijna van braken. Echt een weeïge lucht.

Succes!

EDIT: lees nu pas je 2e post...lekker wakker...maar als je twijfelt, gewoon weer bellen hoor! Beter het zekere voor het onzekere nemen.

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Je kunt dit zelf controleren, door op je hand te blazen. Als er dan vocht uitkomt is dit vruchtwater.

Maar zoals ik het lees, lijkt het meer op waterige afscheiding, wat normaal is in de laatste weken. En dat ruikt overigens ook zoetig.

9. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Heb ik ook gehad een paar weken geleden bij het opstaan. Ik schrok me dood, maar het bleek hele waterige afscheiding te zijn, wat ook zoetig rook. Succes nog even met de laatste loodjes.

10. Madelyn

Madelyn Actief lid

1 dec 2011
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dan denk ik dat het inderdaad waterige afscheiding is.. omdat het zo zoet rook moest ik gelijk denken aan vruchtwater.
    Maargoed.. nu afwachten wanneer mijn vliezen echt zullen breken :D

Deel Deze Pagina