Wat te doen met droge hoofdhuid baby?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lauwra, Aug 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Mijn zoontje krijgt sinds twee weken droge plekken op zijn hoofdhuid, het schilfert een beetje. Het is geen berg volgens mij. Ziet niet rood.
    Toen ik het zag ben ik gestopt met elke dag zn haartjes wassen en maak zn hoofdje ook niet nat met badderen (voor zover dat lukt want hij zit niet echt stil meer in de tummy tub:D)
    Maar het wordt nog niet beter.
    Iemand tips?

2. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Zelfde probleem ik lees mee

3. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,277
    2,037
    113
    Mijn zoontje heeft ook een heel droog huidje, en dan eigenlijk voornamelijk zijn gezicht. Voor het gezichtje gebruik ik vaseline cetomacrogol creme, te koop bij de apotheek. Binnen twee dagen zag het er zovel beter uit!!! Bovenop zijn hoofdje zitten ook schilfers, maar daar smeer ik niks op.

4. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Baby bodylotion van Neutral hielp hier goed. Heel fijn spul, en geen vette glimmende haartjes ervan

5. chillys

chillys Lid

May 13, 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft ook een droge huid. Hij had soms extreem droge plekken op zijn rug en schouders. Hiervoor gebruik ik vaseline Lanette, werkt ook erg goed. En hij had plekken op zijn hoofdhuid, ook geen berg. Maar nu geen last meer van.
    Voor zijn hoofdhuid en de rest van zijn lichaam gebruik ik kokosolie. Ook op zijn hoofdhuid. Ik was eigenlijk nooit zijn haar. Ik ga de washand over zijn hoofd en spoel alleen zijn hoofd na met schoon water. Bedoel dan zonder badspul. En dan smeer ik hem helemaal van top tot teen in met kokosolie. En masseer ik zijn lijf inclusief hoofdhuid. Kokosolie trekt heel snel in en de volgende ochtend zit zijn haar ook in model en geen vetkuif hoor :)

Hoop dat het ook voor jou zoontje helpt. Succes!

6. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Mijn zoontje is van dezelfde leeftijd en heeft dit ook (bijna niet meer) wij deden ook onder de douche zijn haren wassen met zwitsal. Hij kreeg hier roos van.. oftewel droge huid + schilfers.

wij zijn gestopt met zjjn haren te wassen met zwitsal en doen het nu enkel met water. Bij ons is het nu dan ook zo goed als weg, laatst een keer geprobeerd om weer te wassen met zeep en het was direct terug. Dit was dan ook het probleem.

7. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Echt stoppen met elke dag (z'n haartjes) wassen met shampoo of andere zeep! Super slecht voor de huid. Gewoon met water, misschien een enkele keer okseltjes enzo met een klein beetje douchegel, maar neem dan weleda ofzo zonder chemische en bijtende troep erin!

8. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ons zoontje heeft er ook heel erg last van en ook zijn hoofdhuid.

Voor zijn huid gebruik ik weleda, maar ga nu lanettecreme proberen omdat met de weleda het niet verbeterd.

Zijn hoofdhuid smeer ik ook in met weleda of louis widmer.
    Dan maar vet haar dat is beter dan dat hij jeuk heeft.
    Hij heeft geen hele dikke bos haar, daarom is het ook te doen, maar hier is dat de oplossing.

9. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Oké bedankt voor de tips. Ik ga maar eens op zoek naar die kokosolie, kun je dat ook gewoon bij kruitvat kopen?

Ja, ik weet dat het slecht is die shampoo en zeep elke dag. Een nichtje kreeg ook erg berg van zwitsal.
    Ik wilde hem eigenlijk ook niet dagelijks in bad doen, maar hij geniet er zo van en zn huid wordt er verder niet droog van. Ik doe wel altijd badolie in het water en wassen met heel weinig zeep of niets.

10. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ons zoontje heeft overal een erg droge huid, al vanaf de geboorte. Hij gaat maximaal 2x per week in bad, omdat hij anders heel veel last van zijn huid krijgt. Vooral op zijn hoofd.

Wij smeren met bepanthen op zijn hoofd en armpjes. Zelfs onder zijn haartjes op sommige plekken. Het is niet weg, maar het verbeterd daardoor wel iets. En we houden zijn nageltjes heel kort zodat hij zich niet openkrabt.

11. minon

minon Niet meer actief

Absoluut stoppen met zwitsal! Onze dochter had dit ook. Ipv allerlei dure dingen is de etos eigen merk lijn ph neutraal, zeepvrij en vrij van parabenen. Sinds wij dit gebruiken op advies van de kapper (en max 1 keer per week in bad) is het overgegaan. Vaker in bad krijgt ze het na een paar keer weer. Ook als we alleen water gebruiken.

12. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,455
    10,381
    113
    Hier een uk die droge plekken over het hele lichaam.wij gebruiken vaseline lannette(lucht doorlatende) 2a 3 keer op een dag en het gaat heel goed. Als tip kregen we als het weg is nog wel blijven gebruiken.

13. chillys

chillys Lid

May 13, 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi sorry voor de late reactie. Kokosolie kan je bij de toko kopen of reform winkel. Maar ook bij de tuinen bv, het beste is koudgeperst, extra virgine (net als olijfolie eigenlijk) en in een glazen pot. Dat is het meest voedings rijk en glazen pot blijft kokosolie puur. Kruidvat heeft het helaas niet.

Is er al verbetering bij je zoontje??

Share This Page