Hi allemaal, Ik zou graag horen wat jullie zouden doen. Ik twijfel enorm of ik er goed aan doe om het advies van de gym te volgen. Het zit zo; gister had ik een afspraak bij de gun voor mijn pijnlijke cyclussen, miskramen en uitblijvende zwangerschap. Ik ben in 2012 bevallen van een zoontje, hiervoor was ik 6 rondes zwanger. Niets aan het handje. Maar nu, wil ik sinds juni 2014 voor een 2e gaan. Ik raakte direct zwanger na het verwijderen van m'n spiraal. Dit eindigde in een MK. Toen begon dus de ellende. Vreemde klachten rondom m'n cyclus. Toen raakte ik in januari weer zwanger. O wat was ik blij en eigenlijk durfde ik er wel vertrouwen in te hebben, want tja wat is de kans op een 2e MK. BAM! Met 5 weken ging het mis. Nu dus weer 6 maanden verder en m'n cyclus heeft zich weer veranderd na deze MK. Nu het advies van de gyn. Die is van mening dat ik PMS heb en dat ik duphostan moet gebruiken, vanaf de dag van mijn eisprong. Deze voel ik zeer duidelijk. Verder is hij van mening dat ik nog niet zo lang bezig ben en dat ik bewezen heb zwanger te kunnen worden. Nu heb ik het allemaal wat laten bezinken en wat zitten googlen. Dat medicijn lijkt nogal wat bijwerking te hebben en zo ook het verlengen van je LF en cyclus. Nou daar zit ik dus niet op te wachten. Het gaat ook niets bijdragen aan het zwanger raken volgens hem en als ik het zo lees. Du s tja, moet ik dit nu wel gaan nemen? Wat zouden jullie doen?
Ik heb dan maar 1 MK gehad en daarna nooit meer zwanger geworden, maar herken wel veel van je verhaal. Ik heb ook last van PMS. Volgens huisarts was er maar 1 oplossing en dat was weer aan de pil, maar hij snapte ook dat dat niet de oplossing was. Dan moest ik maar positief gaan denken, en kon ik een verwijzing naar de psycholoog krijgen. Daar zag ik het nut niet van in. Nu ga ik sinds 4 maanden elke week naar acupunctuur en daar heb ik echt baat bij. Mn cyclus is weer rustig, ik ben rustig en ik heb nauwelijks nog klachten van de PMS. Nu alleen nog wachten tot ik zwanger ben...