Onze zoon van 7 maanden wil niks anders dan melk. Van het cb mag hij over op 3 flessen, maar dat zou betekenen dat hij dan op 3 flessen van 180/6 zit. De fles verhogen is geen optie, hij drinkt deze net aan leeg. Het punt is dat hij verder niks wil drinken, hebben alles geprobeerd. Alle drankjes, verdunde melk. Uit een tuit beker, uit een flesje, helemaal niks. Zo kunnen we toch niet over naar 3 flessen? Tussen de middag een hij een halve boterham en ongeveer 120 gram fruit. Eerst boden we hem daarna een fles aan, maar daar drinkt hij nog amper wat van eerst dacht als we hem wat meer brood geven kan die fles vervallen, maar ja als hij daar dan niks bij drinkt.. Hij weet overigens wel hoe hij moet drinken uit de tuit, heeft een paar keer een paar slokken genomen
Hoi! Mijn dochtjertje is nu 8 maanden, en drinkt ook niets anders dan melk. Zij krijgt ook 4x180+6. Ze eet amper brood (miss 3 kleine hapjes) en eet ook amper fruit of groente... Van het cb hoeven wij nog niet over naar 3 flessen. Waarom "moet"je al naar 3 flessen?
Ik snap het niet; eerst zeg je dat hij niks anders wil dan melk, bedoel je geen ander drinken? Melk blijft hoofdvoeding tot 1 jaar, waarom heeft het cb zo'n haast? En dan lees ik dat hij een halve boterham eet en 120gram fruit. Dat is toch echt niet "erg veel groente en fruit" en zeker niet genoeg om een fles te laten vervallen! Bij iedere complete maaltijd kan je een fles laten vervallen. Maar het is een gegeven dat een baby van 7 maanden nog niet veel complete maaltijden eet hoor! Geen fles eraf halen hoor, gewoon lekker doorgaan zo en de BIJvoeding opbouwen!
Hoeveel fruit en groente eet hij dan ongeveer? Is die 120gram fruit alles wat ie aan fruit eet, of geef je nog meer op een ander moment? Fruit en groente kun je meetellen voor de vocht. Stel dat hij in totaal 300-400gram aan fruit+groente eet, is 600cc melk daarnaast echt voldoende vocht. Als ie veel minder fruit+groente eet, dan zou ik melk nog op 800cc houden. Hij heeft ongeveer 800-1000cc totale vocht per dag nodig. Overigens zijn wij pas met bijna 9 maanden overgestapt naar 3 flessen, toen ze idd goed bijvoeding aten, incl rijst/pasta/vlees enz.
Ja zoals je zelf al noemt eet hij wel, ik bedoelde idd dat hij niks anders wil drinken dan melk, ik had dat idd niet helemaal duidelijk neergezet zie ik als hij tussen de middag brood en fruit eet, drinkt hij daarna amper nog uit zijn fles. Daarna gaat hij naar bedje voor ongeveer 2 uren, daarna rond 16.30 eet hij zijn hapje dat bestaat ui ongeveer 250-300 gram aardappels vlees en groent3en, dus ja voor zijn leeftij eet hij veel groente en fruit
Hij komt dus totaal idd wel op meer dan 300 ml per dag, en ik meng er ook nog een paar eetlepels water door warme hap, om meer vocht binnen te laten krijgen
Dan zou ik me geen zorgen maken hoor. Het is ook normaal dat een baby van 7 maanden qua drinken alleen melk wil hoor.
Het is waarschijnlijk net even een ander verhaal met borstvoeding, maar mijn dochter drinkt nu (met 11 maanden) nog steeds nauwelijks iets anders dan melk. Ik zou me daar met 7 maanden zeker nog geen zorgen over maken!
't is nog zo'n jonkie.. lekker melk geven zou ik zeggen. Eventueel schepje minder (met dezelfde hoeveelheid water) als je ej echt zorgen maakt.
Wat is het probleem nu eigenlijk? Onze dochter is 6,5 maand en die heb ik nog niks anders te drinken gegeven dan melk. Sap enzo wacht ik liever nog even mee en thee mag geloof ik nog niet. Ohja en we zijn sinds een week terug van 5 naar 4 flessen, dus naar 3 flessen zal nog wel even duren denk ik. En qua vocht gaat het toch goed? Je zou evt yoghurt kunnen proberen ipv een fles, daar zit ook veel vocht in en dat mag gewoon vanaf 7 maanden.
sorry maar ik vind dit een beetje bot overkomen eigenlijk... Ik zal het nog een keer voor jou uitleggen wat "het probleem"nu eigenlijk is.. Het CB zei dat we over konden gaan op 3 flessen, maar aangezien hij verder niks wil drinken, lijkt me dat hij dan te weinig vocht krijgt, dat is Het probleem.. Maar gelukkig krijgt hij genoeg binnen... En het feit dat jullie net terug zijn van 5 naar 4 flessen sinds een week, heeft geen betrekking op mijn verhaal, aangezien onze kids bijna een maand schelen en dat is op deze prille leeftijd best een verschil
Hier ging ze ook pas rond 11 maanden noemenswaardige hoeveelheden water drinken uit een tuitbeker... Als je het zelf nog te vroeg vindt om er weer een fles af te halen, dan wacht je toch nog even?? CB kan wel meer vinden en willen... Hier deden we altijd al wat extra water in de fles, zeker toen er een af ging, aangezien ze anders (naar mijn mening) niet genoeg dronk. Maar las dat je al verdunde melk hebt geprobeerd, maar dat hij daar niet in trapt... Als je toch besluit een fles te laten vallen, dan kun je evt ook nog extra fruit aanbieden ipv de fles. Is ook veel vocht... Je mag max 3 stukken fruit per dag geven, dus daar zit evt ook nog wat ruimte! Succes ermee...