We hebben het allemaal in huis, zal het neerzetten. Maar volgens mij is het bij hem het pure niet willen. Hij wil namelijk ook niets proberen, pakt zelf niets, dus zijn nieuwsgierigheid is niet groot genoeg. Hij zal ook geen paprika pakken daarom denk ik. gingen die handjes er nu maar naar toe, dan hadden we al meer gewonnen. Maar die stap zelf van de nieuwsgierigheid wil nog even niet. Denk eerder dat hij het bord om zal slaan. Maar ik ga het morgen zeker proberen! Plat bordje, peuterbestek, tomaatjes en komkommer. Dank jullie wel!
je kan natuurlijk ook die dingen op andere momenten aanbieden, dus smiddags al wat rauwe paprika, tomaat, komkommer...of juist al (gekookte) worteltjes uit een bakje laten snoepen... kan ook dat ie even uit principe ( eigen willetje) het avondeten moment wilt bepalen. hier heeft het zelfs zo gewerkt, dta tijdens het koken, hij vaak in de pannen wilt kijken en dan snoepen we soms samen al wat groente eruit...en dan krijg ik de goedkeruing "mmm" te horen, teriwjl zodra het op zn bordje ligt, het weg geduwt wordt en vie snaar gekeken wordt haha
Fafje, dat klinkt inderdaad meer als waar mijn zoontje nu mee bezig is! zoiets. We gaan het morgen samen halen en 'smiddags lekker alvast (hoop ik) een hapje ervan nemen.
ja hoor, brood gaat er met de handjes in. Fruit wil hij niet, glijdt ook weg. Dus we prikken samen met de vork en hij pakt de vork en brengt die naar zijn mond. Avondeten is hij wel altijd gevoerd, het is net alsof hij zijn handjes niet vies wil krijgen! Alles wat 'mushie'' voelt (ook een natte washand bv) griezelt hij van. Misschien is dat het? Tuurlijk mocht hij wel zelf eten, maar hij deed het niet. Deed dan zijn mond open en begon te huilen als hij geen hapje kreeg, zo sneu. Maar nu wordt hij toch wel een 'grote' jongen en moet hij het toch maar een keertje proberen met de handjes vind ik (of met een bestekje)......btw, hij wil nu ook niet gevoerd meer worden he met avondeten,dat is het probleem ook, hij wil het uberhaupt niet, vandaar ook nu de andere aanpak in elk geval van zelf ook avondeten gaan eten.
En mss wilt t ook nog helpen om t zorgen dat ie flinke trek heeft ...dus bijv eten om 18u, dus vanaf 17u niks meer alleen water
In die moeilijke periode gaven wij 's middags soms alleen maar wat te drinken en niks meer te eten. Dan had ze wel honger en ging het eten er wel in... Kreeg ze bv alleen maar een halve soepstengel of iets dergelijks, dan was het weer drama met avondeten! Dus voor het slaapje 2 boterhammen + beker melk, na het slaapje alleen nog wat drinken (water/thee)... Werkte hier prima!
pff, gezellig boodschappen gedaan, ging prima. Dacht maak een lekkere tosti voor hem, alle ingedrienten vindt hij lekker, maar zodra hij zag dat het geen bruin broodje (bolletje) was in stukjes, kreeg ik hetzelfde drama.....puf. Dus toen heeft hij een gewone boterham met pasta gekregen, maar nee hoor, het euvel was al geschied. Dus nu ligt hij in bed, zonder lunch! Dat heb ik nog nooit meegemaakt met hem. Straks maar een gewoon bolletje maken als hij wakker wordt. Wel jammer dat het nu net zo loopt, want inderdaad zo krijgt hij nu dus halverwege de middag nog iets.
Ik denk dat je echt los moet laten dat ie iets MOET eten. Kinderen zijn echt niet gek, als ze honger krijgen gaan ze echt wel eten. Dus als ik jou was niet alsnog een bolletje aanbieden (en hem dus zijn zin geven) maar wat je normaal geeft als ie uit bed komt. Anders leert ie alleen maar van jou dat hij als hij zn kont tegen de krib gooit, hij zijn zin krijgt. Dus dan zal hij dit gedrag blijven volhouden (want het levert iets op). Succes!
Dat zou ik ook doen Wij hebben ook zo'n fase gehad dat we iets anders aanboden omdat ze MOEST eten i.v.m. de anitbiotica die ze kreeg. Ze had dus door als ik dat niet eet dan krijg ik toch wel iets wat ik wel lekker vind. Na een week geen alternatieven aangeboden te hebben, kreeg ze door dat ze echt niets anders kreeg en ging ze weer gewoon eten En het is echt niet makkelijk hoor, ik heb er echt veel moeite mee gehad..
Ging het gisteren iets beter? Wil hij al iets aanpakken. Overigens geven wij altijd een toetje, of hij warm gegeten heeft of niet. Hier gisteren met eigen lepel en vork toch een half bordje gegeten. Na eerst heel boos te zijn geworden, ging er uiteindelijk toch wat in (met hier en daar een ongecoordineerde flats op de muur ) Ik merk dat als hij moe, ziek, te hongerig, niet hongerig is het eten niet lekker gaat. Daarnaast wil hij het graag zelf doen, maar dat lukt niet altijd (driftbui). Het is hier elke dag opnieuw aftasten of het gaat lukken of niet
hi, nou nee, het ging niet beter in de zin dat hij niets opgepakt heeft. Wel huilt hij niet meer, kijkt wel naar het eten en doet af en toe een spelletje met me, zoals in de handjes klappen. Gelukkig maar. Maar verder, nee gegeten heeft hij niet. Er stonden broccoli stronkjes, wat pasta, wat paprika en vlees. Geen van allen aangeraakt. 1 sliertje pasta mocht ik in zijn mond doen, hij liet het er zo weer uitglijden. zucht....... Gelukkig wilde hij wel yoghurt na het eten, dus dat is dan wel goed meegenomen,want melkproducten zijn ook al moeizaam op het moment.Enige dat goed gaat is brood en fruit. Mijn man zegt (na mijn relaas over de flatsen tegen de muur bij jullie): altijd een kind met de rug naar de muur zetten aan tafel hahaha.