Last van darmkrampjes en welke fles??

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by one of kind, Jan 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Beste kraamdeskundigen,
    Ons zoontje is na 36+2 weken zwangerschap geboren na een inleiding door mijn zw vergiftiging.
    Hierdoor heeft hij dus op de couveuse afdeling gelegen en daarna nog in een gewoon bedje daar.
    Ze hebben hem daar met afgekolfde melk gevoed via een ouderwetse soort speen zal ik zeggen, wel met het 1,2,3 systeem.
    Nu heeft hij vaak last van krampjes dus ik had al de Aventflessen gehaald die wat dit zouden verminderen.
    Maar aan deze flessen( spenen) drinkt hij zijn fles niet helemaal leeg en stopt al na 30 a 40 ml( hij is morgen 3 weken)
    Als ik dan die andere flesjes verder gebruik drinkt hij dus goed en dan erg gulzig verder.
    Met als gevolg weer darmkrampjes.
    Wat kan ik nu het beste doen, hij moet natuurlijk ook zijn voeding binnenkrijgen.
    Maar die krampjes zijn ook zo zielig:(
    Groetjes Elif

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi,

Heb je al infacol geprobeerd? dat is een middel tegen darmkramp wat erg goed werkt. Het zorgt ervoor dat de kleine gasbellen omgevormd worden tot grote zodat ze ze makkelijker kwijt kunnen.

Ook is de Dr Brown fles een goede optie, daar zit een speciaal mechanisme in dat darmkrampen voorkomt.

Groetjes Adrienne

Share This Page