Baby 8 weken naar eigen kamer ivm extreem druk in slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daniellespring, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daniellespring

Daniellespring Nieuw lid

1 aug 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen

Onze kleine vent van 8 weken is extreem druk in zn slaap en dan vooral s nachts. Draaien met het hoofd, benen in de lucht (slaapt in de puckababy) geluidjes maken etc. Dit duurt vaak een tiental seconden en dan ligt hij weer heel rustig te slapen. Dit gaat soms uren door en houd mij wakker.

Overdag slaapt hij op zn eigen kamer en na de voeding rond het avondeten gaat hij naar de cosleeper bij ons op de kamer. Nu willen we hem s nachts ook in zn eigen ledikantje laten slapen maar weet ik niet goed hoe dit aan te pakken. In 1x alle slaapjes daar of bijv. Na de nachtvoeding daar neerleggen totdat goed gaat en dan zo langzaam aan alle slaapjes stap voor stap verplaatSen naar zn eigen bedje?

Hoe deden jullie dit en zijn er meer ouders die van die extreem drikke kleintjes hebben in de nacht?

2. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben zelfs met onze dochter in 1 bed geslapen (zei op het aankleedkussen tussenin:p) en toen ze 3 maanden was denk ik... In 1x terug in haar eigen bedje. Gewoon na de avond voeding in haar eigen bedje gelegd en zodra ze wakker werd voor een voeding op haar eigen kamer voeden en weer terug naar haar eigen bedje... Eigenlijk hebben we er geen problemen mee gehad (gelukkig:p)

Succes! Doen wat voor jou/jullie samen goed voeld!!

3. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Ik vond het bij beide kindjes ook 'een ding' toen ik ze op hun eigen kamertjes ging leggen 's nachts. Maar het ging bij allebei vlekkeloos. Laatste voeding doen we altijd beneden op de bank. Dan op het gemakje naar boven, slaapzakje aan, rondlopen en knuffelen en het licht steeds meer dimmen. That's it. Zo deden we het vanaf de eerste avond in het eigen ledikantje en ze zijn allebei sindsdien lief gaan slapen elke avond. Sterker nog: ik heb het idee dat zowel de kindjes als wij zelf beter slapen sinds ze niet meer op onze kamer lagen. Gewoon doen, en wat is het ergste wat er kan gebeuren? ;) Komt goed!

4. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Oja de oudste ging met 10 weken op d'r eigen kamer meen ik me te herinneren en de jongste met 6 weken.

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Wij hebnen haar met 2wk in een keerop haar kamer gelegd. Ging prima ze sliep prima en wij eindelijk ook haha.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Hier ging de oudste na een aantal dagen naar haar eigen kamer. Mijn man en ik werden namelijk van elk geluidje wakker. Was niet te doen. De jongste twee hebben we gelijk op hun eigen kamer laten slapen.

7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Hier ging ze met 6 weken naar haar eigen kamer en dat hebben we in een keer gedaan zonder problemen.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ging hij om dezelfde reden met 3 weken al naar z'n eigen kamer. Ging niet elke nacht goed, maar dan nam ik m weer bij me en na de volgende voeding of de volgende nacht weer een nieuwe poging. Totdat hij gewoon de hele nacht in z'n eigen bedje lag.

9. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ja hier ook een heel druk kind waar wij zelf van wakker werden. Met 6 weken gelijk alle slaapjes op zn eigen kamer gelegd en dat ging uitstekend, hij heeft nooit meer bij ons op de kamer geslapen.

Ik dacht ook eerst dat ik het moest gaan opbouwen maar de eerste keer dat ik hem op zijn eigen kamer legde sliep hij gelijk 6 uur aan een stuk door, dus vandaar gelijk in 1x alle slaapjes op zn eigen kamer

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij hebben de wieg in week 4 al onze slaapkamer uitgeduwd ivm drukke baby.
    Ging in 1x goed.

11. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hier direct in eigen kamer. Nooit problemen mee gehad.

Wellicht gewoon in een keer proberen, kijken hoe het gaat, als het niet gaat misschien een shirt met jouw geur in het bedje?

12. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Onze kleine sliep na een week in zijn eigen bed in zijn kamer. Dit was omdat hij ook heel druk was in zijn slaap. Hij maakte ontzettend veel geluidjes en ik werd daar steeds wakker van. Aangezien het voor mij het heel belangrijk was om echt slaap te pakken, hebben we hem (gefaseerd) op zijn kamer te slapen gelegd.

Als ik me toen gevoeld had zoals nu, had hij wel langer bij ons de kamer gelegen, maar helaas kon het niet anders. T vond het overigens allemaal prima hoor 😂

13. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier ook naar een paar dagen op eigen kamer. Werd van elk kuchje, snurkje of wat dan ook wakker.

14. Cjkm

Cjkm Actief lid

24 sep 2015
    136
    7
    18
    Inmiddels bijna 4 maanden oud, en nog steeds bij ons op de kamer. Wel in z'n eigen wieg van begin af aan.
    Ik vind het makkelijk zo met de nachtvoeding! We denken er wel over na om hem naar z'n eigen kamer te doen, maar vind het nog wel prima zo :)

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Dit.
    Nou ja, oudste na 2 weken, middelste heeft (op aandringen van kraamzorg om het 'beter' zou zijn bij BV ;)) nog 2 nachten bij ons gelegen en de jongste meteen vanaf het begin.

Ik liet wel slaapkamerdeur open, van ons en van haar. Dan hoorde ik toch wel als ze hongergeluidjes begon te maken, voordat ze echt begon te huilen.

16. Pioenroos28

2 jun 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben haar na 1,5 week op haar kamer laten slapen.
    Ik vond dat ook echt mega spannend. Ze is ook echt iemand van de slaapgeluidjes dus ik heb de eerste dagen praktisch niet geslapen.
    Toen werd ze ivm ondergewicht opgenomen in het ziekenhuis . En toen we weer thuis waren hebben we de overstap vrij snel gedaan. Ook omdat mijn manlief natuurlijk weer aan het werk moest.

Moet wel eerlijk zegen dat ik het schermpje van onze camera babyfoon nog altijd op mijn nachtkastje heb staan.
    En ja.. Ook ik ben heel vaak bij haar gaan luisteren of ze nog ademd.

Nooit gedacht dat ik dat zo snel zou gaan doen, maar tot nu ook geen spijt gehad.

Hier ook in een keer gedaan omdat ze overdag al op haar kamer sliep.

17. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Hier rond de 1,5 week al naar de eigen kamer gedaan omdat ik niet kon slapen van alle geluidjes die ze maakte..
    Gewoon in 1 keer gedaan, wiegje naar d'r eigen kamer verplaatst en van wieg naar ledikant heb ik eerst overdag en toen de avond en nacht gedaan.

18. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Wij hebben ook een heel druk ventje! Precies wat jij omschrijft en hierdoor kon ik absoluut niet slapen. Toen hij een week oud was, lag hij in zijn bed op zijn eigen kamer. Wel hebben we dit stapsgewijs gedaan:
    Overdag in de wieg op zijn eigen kamer en in de avond kn de wieg Bij ons op de kamer.
    Na twee dagen ook 's avonds in de wieg op eigen kamer.
    Hierna overdag in ledikant en 's avonds in de wieg (op eigen kamer)
    Na twee dagen ook overdag in zijn ledikant op zijn kamer.
    Dit was een tip van de kraamhulp.

Heerlijk als je kindje lekker ligt te teuten, maar midden in de nacht elke keer wakker worden van zijn 'caviageluiden' is niet goed voor je nachtrust 😂

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hadden ook drukke kindjes, werd ook regelmatig wakker van ze 's nachts, maar dan keek ik even gelukzalig naar ze en sliep meteen weer verder. Ik slaap sowieso altijd heel makkelijk, dus ze daarom naar hun eigen kamer doen kan ik me maar moeilijk voorstellen ;) (maar snap jullie wel ;))

Deel Deze Pagina