Ik zit met iets wat ik niet kan plaatsen. We zitten nu in ronde 4, ik heb ondertussen mijn lichaam goed leren kennen (opnieuw na de pil). Tot op heden is mijn cyclus nog onregelmatig maar ik herken wel het gevoel van een eisprong ondertussen. Het weekend van 10-11 Augustus heb ik veel buikpijn gehad en ook vruchtbaar slijm dus we hebben goed geklust. Ik weet dat er velen zullen zeggen dat ik zonder ovulatietest nooit zeker weet dat ik een eisprong heb en dat klopt maar ik herken het gevoel van een eisprong wel en de vorige maanden deden we direct klussen als ik buikpijn voelde en waren we dus elke keer te vroeg. Nu hebben we ook geklust toen ik buikpijn voelde maar ook 3 dagen erna voor de zekerheid, verleden week maandag de laatste keer. Sinds gisteren heb ik bruine afscheiding, dit heb ik echter nooit ook niet aan het begin van een menstruatie, ik verlies gewoon altijd direct behoorlijk veel bloed. Ik heb gelezen dat dat bruine bloedverlies van een innesteling kan zijn maar wil me er niet te zeer op verheugen want dadelijk wordt ik toch komende week ongesteld en dan valt het weer zo vies tegen. Vannacht heb ik ook nog een beetje bruin bloedverlies gehad en vanmorgen (sorry voor de details) ook echt klontertjes. Ik moet echt wel maandverband in want met een inlegkruisje red ik het niet. Ik heb ook buikpijn maar niet zo erg als bij een menstruatie en pijn in mijn onderrug. Normaal heb ik na mijn eisprong tot aan mijn menstruatie echt opgezette borsten en tegen de menstruatie doen ze echt gewoon pijn en kan ik er bij wijze van spreken nog geen water op verdragen met douchen. Dat heb ik nu helemaal niet! Mijn borsten zijn soepel en totaal niet gespannen, ze zien er ook niet anders uit. Wat kan dit zijn? Kan dit toch een innesteling zijn of moet ik me er maar op voorbereiden dat ik gewoon ongesteld ga worden?
Wat mijn lichaam me de afgelopen maand vooral heeft laten weten is dat niets is wat het lijkt. Maar wat betreft t bloed, het kan ook nog een 'opruiming' zijn omdat je zwanger bent. Wanneer moet je ongesteld worden? Ik zou een testje doen op die dag...
Ik ken je gevoel hoor... Dacht ook dat ik mijn lichaam kende, en dacht een keurige regelmatige cyclus te hebben. Was het gisteren opeens drie dagen te vroeg... En elke maand nieuwe symptoompjes/pms-klachten, je kan er geen peil op trekken. Elke keer als je denkt dat je 'm doorhebt is er weer een nieuwe 'verrassing' . Sterkte, en op naar de volgende ronde... Ik zit sinds gisteren ook in ronde 5, hopelijk hebben we allebei deze 5e ronde meer geluk .
Ja laten we het hopen! Ik ben eigenlijk totaal niet bezig met het zwanger worden, ik focus me er helemaal niet op omdat het dan meestal totaal niet lukt. Wel klussen we rond de tijd dat ik denk de eisprong te hebben, de eerste 3 rondes waren we te vroeg en deze ronde blijkbaar te laat. Ik snap er niks meer van want verleden weekend had ik echt buikpijn e.d., dezelfde klachten als normaal rond mijn menstruatie en ging er dus ook helemaal vanuit dat het wel een eisprong zou zijn zeker omdat ik ook vruchtbaar slijm had, blijkbaar houdt mijn lichaam me echt voor de gek helaas. We moeten het maar afwachten verder en geluk hebben haha.