Wie weet allemaal dat jullie bezig zijn zwanger te worden?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Joyce01, Jul 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joyce01

Joyce01 Actief lid

Mar 13, 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben erg benieuwd wie jullie het verteld hebben?
    En hoe de reacties waren.. Wij hebben het zojuist aan mijn schoonouders verteld, maar helaas wel een beetje spijt.

2. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

Dec 26, 2012
    1,029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons weet alleen mijn beste vriendin het. Altijd lastig he wie vertel je het en welke verwachtingen hebben ze erbij.

3. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    Mijn ouders :) en mijn 2 beste vriendinnen. :)
    Hele leuke reactie's :)
    Mijn ouders vonden het leuk, en beide vriendinnen ook!

4. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier mijn vader, zussen, broertje, schoonouders en zwager. En dan de aanhang. En verder mijn baaseneen stuk of vier collega's. Doordat ik ze over de mk's vertelt heb, weten ze het dus.

5. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    Beste vriendin alleen

6. LilyChiara

LilyChiara Actief lid

Apr 14, 2013
    147
    0
    0
    Wij hebben het niemand verteld. Het lijkt ons leuker om het pas te vertellen als we echt zwanger zijn. Een reden is ook dat ik niet steeds de vraag wil krijgen: "lukt het al om zwanger te worden?"

7. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Wij bij beide niemand

We hadden zoiets het komt wanneer het komt...

8. Annemoon

Annemoon Bekend lid

Apr 4, 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    We zijn in de familie en vriendengroep de enige zonder zwanger te zijn of met kinderen, dus de vraag komt al snel...
    Maar alleen mijn twee vriendinnen en zus weten het.
    Tot zaterdag: we wonen tijdelijk bij m'n ouders in en ik had m'n ovutesten van afgelopen week nog op m'n nachtkastje liggen omdat ik ze wil bewaren als evt "bewijs". M'n moeder dacht heel lief even de was naar boven te brengen.
    Toen ik uit m'n werk kwam zag ik de wasmand staan en moest eigenlijk heel erg lachen. Ik heb bewust niets gezegd. Gisteren tijdens het klussen in ons nieuwe huis, zegt m'n moeder ineens, waarom maken jullie alle slaapkamers boven wit, dan kun je binnenkort weer opnieuw beginnen als het gelukt is deze maand :D
    Dus maar ff uitgelegd en ze vond het helemaal geweldig. Iedereen heeft altijd gedacht dat ik het eerste zwanger zou zijn (wens was 2 voor m'n 25e) maar door vanalles heeft m'n zus er al bijna twee en m'n broertje is ook bezig voor de tweede. Dus mams is helemaal gelukkig!

9. Chaymi

Chaymi Actief lid

Jun 24, 2013
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben het niemand verteld. Houden het een verrrassing als het daadwerkelijk gelukt is..

10. Joyce01

Joyce01 Actief lid

Mar 13, 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden het mijn schoonouders verteld omdat ze ons eerder al mee hadden gevraagd voor een rondreis volgend jaar en ja je weet niet hoe het gaat lopen... Was lastig om daarop te reageren. en gister was wel een mooi moment dachten we. Maar toch wel spijt van, werd heel ongemakkelijk daarna. En als reactie; menen jullie dat nou? Nou eigenlijk niet blij mee om te horen vertel het dan als het zover is. Waarom nu jullie zijn nog zo jong. En je bent nog met je studie bezig en etc. :( dus baalden gisteravond ontzettend!

11. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    He Joyce wat naar zeg! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat (schoon) ouders niet blij zouden zijn!
    Toen ik een tiener was zei ik al dat im jong moeder wilde worden. Die wens is altijd gebleven. Helaas duurde het nog een tijd voordat de pil echt de deur uit kon vanwege studie e.d. maar ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat we voor een kindje gingen zo gauw ik afgestudeerd zou zijn. Als mensen vroegen of het al raak was enzo zei ik gewoon heel duidelijk dat ik niet wilde dat ze dat zouden vragen en dat ik het hen zelf zou vertellen zodra het zover was. Iedereen respecteert dat. Ik vind het zelf leuk om erover te praten over de spanning en lekker samen fantaseren met bijv mijn zus over tante zijn en logeren. Dus geen spijt dat zowat iedereen in mijn omgeving het weet.

12. Billie85

Billie85 Bekend lid

May 3, 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Bij ons weet iedereen het;vrienden,familie, collega's. Wij kregen ook veel vragen (getrouwd, verhuizen naar groter huis, grote auto gekocht) maar wisten toen al dat zwanger worden voor ons niet vanzelfsprekend zou zijn. Daarom open en eerlijk geweest over onze situatie en de pijnlijke opmerkingen zijn nu lieve en oprechte vragen geworden!! En als ik zwanger ben is dat nog altijd onverwacht!niemand weet wanneer dat gaat gebeuren,alleen weten de mensen dat we het heel graag zouden willen,maar dat dit nu nog niet zo is!

13. Joyce01

Joyce01 Actief lid

Mar 13, 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja en ik heb een betere band met mijn schoonouders dan mijn ouders, en juist van hun had ik verwacht dat ze het super leuk zouden vinden.. Maar die reactie, en misschien is ze wel blij maar ook een soort van geschrokken. Maar werden wel allebei heel onzeker en stiekem toch beetje verdrietig door hoe ze reageerden. Overigens werk ik al hele tijd fulltime, ik ben 27, vriend 29. Doe een hbo studie naast mijn werk. In oktober moet ik mijn scriptie inleveren en dan is dat ook klaar. We wonen bij mij in een appartement van 64 m². Staat te koop, maar in het begin zal niet zo een probleem zijn. Hebben nog een kamer extra ;) financieel hebben we het ook goed en ineens wilden we het allebei ontzettend graag en zijn we er voor gegaan. Eerste cyclus was 98 dagen, dus verwacht niet dat het heel snel raak zal zijn maar toch ;)
    En nu tja ik weet niet wil het nog wel heel graag, maar baalde zo van de reactie.

14. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Ja begrijp ik! Maar nu niet gaan twijfelen hoor! Wij zijn ook met de pil gestopt toen ik begon met het afstudeeronderzoek. Ik redeneerde van, mocht het wel in 1 x raak zijn, dan kan ik mijn studie afmaken en ben im paar maanden later uitgerekend. Het is jullie eigen keus en de reactie is een domper! Maar als jullie er klaar voor zijn, lekker voor gaan! Ik ken mensen in beroerdere situaties die zwanger wilde worden en ook raakten en daar is het ook mee goed gekomen! Vervelend van je cyclus btw! Ik heb ervook last van, brengt veel onzekerheid met zich mee :( succes en laat je niet uit het veld slaan!

15. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Bij ons weet ook niemand het verder.
    Maar denk dat sommigen het wel verwachten.
    Mijn vriend is 27, ik bijna 27.
    Pas een huis gekocht en een grotere auto..
    We zien wel wanneer 't komt :)

16. Joyce01

Joyce01 Actief lid

Mar 13, 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je liever reactie, doet me goed!
    Ja reactie was echt ***. Maar we hebben inderdaad alles goed voor elkaar. En zo heel jong zijn we toch ook niet Hihi.

17. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Maar wel vervelend zeg, dat je schoonouders zo reageerden.
    Juist als jullie zelf helemaal enthousiast zijn!
    Maar laat hun reactie jullie keuze niet bepalen hoor! Het gaat om jullie :) Niet om hoe de hele wereld over jullie keuze denkt..
    Succes ermee!

18. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Bij mij weten mijn moeder/schoonmoeder en 2 vriendinnen ervan
    Mijn moeder vraagt van tijd tot tijd of ik al achter de buikpijnen aanzit bij huisarts, en soms vraagt een vriendin van me of ik weer in zo'n vreselijk lange cyclus zit. Vind het zo wel goed, kan ik soms ff van me af praten

19. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

Feb 11, 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Doordat ik een miskraam heb gehad in mei weten nu veel mensen in onze omgeving ook dat we er mee bezig zijn/ waren.

de meesten hadden ook wel verwacht dat we een derde wilden omdat we daar nooit echt een geheim van gemaakt hebben, maar toen ik zwanger was hebben we het verteld aan onze ouders, een aantal goede vrienden en op mijn werk. toen dat misging vond ik het zelf erg prettig om er over te praten, dus iedereen die voor mij belangrijk was, was op de hoogte.

20. shania26

shania26 Actief lid

Jul 20, 2013
    160
    1
    16
    huismama
    spijkenisse
    hihi hier weet niemand het ik vertel het ze pas als het zover is en als de eerste echo goed is heb helaas al een paar miskramen gehad.
    zit nu 3 dagen voor nod negatief getest gister wel sinds vanmorgen hoofdpijn en zelfs iets misselijk. wel ongikramp dus ik kijk het aan als het de 25e niet doorzet dan durf ik wel een testje te wagen.

Share This Page