Niet alles gelezen maar in landen als Jamaica ed wordt het zelfs aangeraden om te blowen om de ochtendmisselijkheid tegen te gaan ed... Niet dadelijk mijn keuze maar ik denk dat de tabak meer kwaad doet dan de cannabis of de hasj. En hoeveel drugs (hard en zacht)-verslaafde geraken er wel niet zwanger? Het zaad zal wel wat afnemen maar onvruchtbaar wordt je er allerminst van denk ik!
Ik zou niet eens aan kinderen beginnen met iemand die blowt. Blowen doe je niet omdat het gezellig is (zoals een keer een biertje of wijntje) maar omdat je het blijkbaar nodig hebt. En daar ligt gelijk de verslaving op de loer. Zeggen dat ze stoppen zodra het kind er is, jaja. Waarom zou het dan wel ineens kunnen en nu niet? Juist als je kind er komt je leven even op z'n kop te staan. Dan rent ie elke dag voor z'n jointje. Mannen die veel hasj of wiet roken, maken minder zaadcellen aan. Bovendien zijn hun zaadcellen minder levensvatbaar. Als mannen stoppen met het gebruik van cannabis, duurt het ongeveer twee tot drie maanden voordat ze weer normale hoeveelheden zaadcellen hebben. Drugs en kinderwens
Hij rookt totaal niet (heeft wel gerookt JAREN geleden), dus waarom hij nu ineens is gaan blowen is mij totaal een raadsel. Vermoed nu wel dat het al langer aan de hand is dan die ene maand, zoals hij zelf zegt. En ik heb schrik dat het niet bij ééntje in de week zal blijven.. Ik snap het gewoon niet van hem, terwijl hij zo goed weet hoe ik er over denk. En net nu! Ik maak me al zoveel zorgen over het nog-steeds-niet-zwanger-zijn en dan krijg ik dit er ook nog bij..
Moeilijk misschien over praten waar die behoefte naar blowen opeens vandaan komt? Het is een softdrugs maar een lastige verslaving. Mijn vriend blowt dagelijks dus ik praat uit ervaring
Misschien zullen de meeste hier het raar vinden wat ik nu ga schrijven, maar wiet is niet schadelijk.voor het lichaam (is wetenschappelijk bewezen), waarom het schadelijk kan zijn is vanwege de sigaret wat je er in stopt. Op het moment dat iemand wiet rookt tast het de hersencellen aan, nadat diegene ontnuchterd is herstellen die cellen zich weer. Mijn vriend rookt zelf ook en ik ook ivm mijn reuma en we hebben een gezonde zoon op de wereld gezet. Plus wiet schijnt goed te zijn, wiet schijnt er voor te zorgen dat je minder kans kan krijgen op bepaalde kankersoorten.
Dat is niet helemaal waar, maar je komt in de buurt Jellinek | Zijn hasj en wiet schadelijk voor je hersenen? Jellinek
Geen dank, nee zou m dat ook niet zeggen hihi. Het blijft een slechte gewoonte, wel of geen pret sigaret
Hahaha ja joh. Blow lekker door, God bepaalt toch wel. Dan is dat denk ik mijn probleem.. zal meteen gaan bidden
Heb je het hem ook uitgelegd? Mijn man drinkt ook graag een biertje af en toe, en dat heb ik (nu) liever ook even niet. Toen ik het hem uitlegde waarom snapte hij het. Mannen denken toch iets anders in die dingen als wij vrouwen
Ja ik doe met je mee Misschien helpt het zelfs wel als we ook gaan blowen neem d'r een biertje bij, dikke patat met, foliumzuur ook allemaal onzin. Volgens mij kan ik intussen wel voor de onbevlekte ontvangenis gaan, gaat een eitje worden
Als dit toch eens waar was.. Je wil niet weten hoeveel psychoses er per jaar worden veroorzaakt door het gebruik van cannabis..
Ik denk heel eerlijk dat de tabak het schadelijkst is dan het blowen zelf. Cannabis hoeft niet schadelijk te zijn maar als je het gaat roken dan bij het verbranden komen altijd stoffen vrij die schadelijk zijn. Via olie bijv. weer niet maarja dan zie ik menig blower ook niet een theelepel cannabis olie inemen en de blow dan neer te leggen. Wat dat betreft kan het net zo goed liggen aan je vorige vorm van conceptie wat de kwaliteit in de baarmoeder op het moment is ect. Zeker als je vriend al geen jaren trouwe roker is maar pas juist is begonnen dan is de schade toch echt wel beduidende minder. Maargoed als het je dwars zit dan zou ik je adviseren om daar bijv. met de huisarts over te babbelen die kan daar ook beter op adviseren.
Ja hoor, hij weet waarom ik het liever niet heb,... Ik overdrijf en ééntje in de week kan heus geen kwaad, zegt hij dan. Dan toon ik hem een website en is het allemaal bullshit wat er staat Ik maak me zorgen en daar heeft hij kennelijk geen begrip voor.
fff Dit is waar, er zijn wetenschappelijke feiten voor. Heeft in kranten gestaan, op internet is er veel over te vinden en het is op geoghraphic geweest. Dat er psychoses van kunnen komen, tja psychoses worden nog steeds onderzocht, waar dat precies vandaan komt. Heb zelf als psychiatrisch verpleegkundige gewerkt.
Hmm dat is lastig meis je overdrijft namelijk absoluut niet!! Maar hoe maak je een man dit duidelijk...
Ik denk dat het goed is om te kijken of je door in gesprek te gaan met je vriend achter de oorzaak van het blowen kan komen. Je zegt dat hij dit eerder niet deed en hier ineens mee is begonnen. Je hebt hem ook al vertelt dat het schadelijk kan zijn, dus hij weet dat ook. Om die reden zou ik echt meer gaan praten met hem om erachter te zien te komen waar dit nu vandaan komt, ik denk dat je daar samen uiteindelijk veel meer aan hebt en mogelijk tot betere oplossingen komt.
Hey meis ik hoop dat ik je wat gerust kan stellen. Mijn vriend blowde ook 1x per week al jaren, nu wel iets minder gelukkig. Maar hij heeft ook een zaadtest moeten doen omdat ik bij de gyn loop. Bij hem was alles helemaal in orde, alleen bij mij helaas niet. Maar ik snap het probleem wel hoor, ik maakte me er ook heel druk om en vind t echt nog steeds niet leuk hoor als hij af en toe blowt. Hij doet wel echt zijn best om te minderen en doet het niet meer achter mijn rug. En daar ben ik heel blij mee dat we eerlijk zijn tegen elkaar.