Hoe oud waren jullie kleintjes toen ze van het ledikantje over gingen naar een peuterbed of gewoon bed?
Onze zoon was (bijna) twee toen we de zijkant uit zijn ledikant haalden. Iets voor zijn derde verjaardag is hij overgegaan op een gewoon eenpersoonsbed.
Onze meid is van een ledikant naar een eenpersoonsbed gegaan toen ze net drie jaar was. Een peuterbed hebben we hier niet gehad. Ik vind het heel schattig staan, maar zonde om zoveel geld uit te geven aan iets wat je maar zo eventjes gebruikt.
Onze jongste is een paar weken geleden over gegaan naar een peuterbed. Ze is nu 21 maand. Het is dat ze geen grote kamer heeft, anders kreeg ze direct een eenpersoonsbed. Ze heeft nu in haar bed meer ruimte en het voordeel is nu nog dat ze nog niet zelf haar bed uit komt
Wij zijn een paar weken geleden over gegaan. Maar dat is meer omdat onze zoon het benauwd/beklemmend vond. Nu slaapt hij beter. We hebben wel voor een peuter bed gekozen. Als hij zich niet benauwd/beklemmend vond was hij nog niet over gegaan
Onze oudste was 18 mnd, hij begon zich over de zijkant van zijn ledikant te werpen. Om ongelukken te voorkomen zijn we toen overgegaan op een peuterbedje.
Thanks meiden. Ons zoontje zal bijna twee zijn als de volgende geboren wordt. Ben zo bang dat hij om de haverklap uit bed zal gaan als hij niet meer in een ledikantje ligt. @Juffie, hoezo kan die van jou nog niet zelf uit bed dan?
De oudste was 2,5 toen ze naar een gewoon bed over ging (daarvoor sliep ze in een ledikantje). Ik denk dat we met de jongste ook tot dan wachten...of misschien wat langer als ze nog niet uit het ledikantje probeert te klimmen.
Dochter ging over met 22 maanden naar een gewoon bed. We hebben bij de Idea voor een tientje een bedhekje gekocht dat je op de randv an het bed kan zetten zodat ze er niet uit valt. De eerste nacht werd ze 's nachts wakker en wilde ze naar haar ledikant, daarna geen problemen meer. Sterker nog, ze vindt zichzelf een heel groot meisje Heel gezellig trouwens om er even naast te liggen met voorlezen. Peuterbed vonden we niet nodig, kamer is groot genoeg.
Bij onze zoon ging de zijkant van zn ledikant toen hij 2jaar en 4maanden was. Hij ging in een eenpersoonsbed met 2jaar en 8maanden.
Hier mijn meisje over met 18 mnd naar 1 persoonsbed. Ze was toen al 97 cm lang en klom steeds uit haar ledikantje. Nu is ze inmiddels 22 mnd en is 1m01 en daarom hebben we voor 1 persoons gekozen. Ze groeit net zo hard als haar broers.
Mijn dochter met 2 jaar ( was zwanger van 2e) Ze sliep gelijk goed en komt er niet uit (nog steeds niet en is bijna 3) Ze roept als ze wakker word
Hier krijgt ie een autobed voor z'n tweede verjaardag, een groot bed past niet in z'n huidige kamertje en op zich slaapt ie nog wel goed in z'n ledikant maar voor mijn rug wordt het te zwaar. Twijfel nog wel over het beddengoed, dekbed ja of nee...hij slaapt nu alleen in een slaapzak, zonder beddengoed verder.
Beiden rond de 2e verjaardag. De oudste naar een groot bed, de jongste is eerst naar een peuterbed gegaan, vanwege een kleine slaapkamer. De volgende stap wordt een hoogslaper- als ze een jaar of 5/6 is.