Advies indeling zolder

Discussie in 'De lounge' gestart door Esvre, 14 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    In 2009 hebben wij een (destijds nieuwe) nieuwbouwwoning gekocht. We hebben de woning toen casco gekocht (lees: leiding tot aan de voordeur, binnenmuren erin en een trap, en de gehele buitenkant af) en verder zelf afgebouwd. De zolder zijn we toen echter niet echt aan toegekomen, mede omdat we die ruimte nog niet echt nodig hadden. Nu zijn we van plan komend najaar ook de zolder af te maken, in de hoop dat dat in de loop van volgend jaar de slaapkamer van onze dochter kan worden en dat onze huidige babykamer dan door mag schuiven naar een volgende (nog te verwekken ;)) baby. En anders hebben we in ieder geval een huis dat af is haha...

Maargoed het dillema, hoe gaan we die zolder inrichten? Er moet een slaapkamer komen, de wasmachine en de droger staan er en de CV ketel hangt boven de wasmachine en wat bergruimte is ook bijzonder welkom.

Ik heb twee foto's van de zolder van mensen uit de buurt waarvan het huis te koop staat gekopieerd om even te laten zien hoe de ruimte is. De punt is best hoog. Aan de ene kant van de balustrade (die je ziet op de foto) staat niets bijzonders. Aan de andere kant (niet te zien op deze foto's) staan de wasmachine, CVketel en droger. We hebben een velux dakraam.

Graag jullie ideeën/adviezen. Wie weet dat hele vernieuwende blikken ons goede ideeën opleveren :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,5 KB
      Weergaven:
      23
  2. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    En de andere foto

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,9 KB
      Weergaven:
      14
  3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Wij hebben vorig jaar een nieuwbouwhuis gekocht, was 1 grote, donkere ruimte.
    We hebben er een muurtje tussen gezet, zodat we een soort overloopje hebben waarbij ook de wasmachine en de droger staan, daar ook nog een dakraam laten plaatsen en het knieschot tot iets van 1,80 m hoog laten doorlopen aan 1 kant, voor extra bergruimte. Vanaf dat overloopje kun je daar spullen in doen.
    De rest van de zolder is een aparte slaapkamer geworden van mijn dochter, daar hebben we een dakkapel laten plaatsen, wat extra licht en ruimte gaf, nu kunnen we overal in haar kamertje goed staan. Zal vanmiddag even kijken of ik voor -en na foto's kan vinden.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

het ziet er een beetje uit als bij ons, bij ons is het bij de bouw wel afgemaakt. Bij ons is het alleen wel iets dieper en begint het schuine dak niet meteen vanaf de grond maar zo'n 1,5 meter vanaf de grond.

Als je bij ons de trap op komt heb je de voorzolder. Bij de wasmachine en droger zit een dakraam. Als je op de voorzolder staat loop je tegen een muur op met een deur naar de slaapkamer waar vanuit de bouw al 1 raam zat. Wij hebben ervoor gekozen aan de andere kant ook een dakraam te plaatsen omdat we het dan een beetje kunnen doortochten omdat het in de zomer is op zolder erg warm is.

5. Cabb

Cabb Niet meer actief

6. hankele

hankele Actief lid

17 dec 2013
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Wij hebben laatst ook onze zolder verbouwd (nou ja laten doen). We hebben nu een bijzolder voor de wasmachine en als droogruimte en 2 grote dakramen laten plaatsen in de kamer. Onze zolder is vrij hoog dus er is een vliering gemaakt, over de hele zolder. En schuifdeuren voor de knieschotten. Zo creeer je veel bergruimte. Erg handig!

7. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie tips. Een voorzoldertje zal er sowieso komen idd. Om de slaapkamer een beetje ruimtelijk te houden zal die wand van het kamertje denk ik wel vrij dicht op de trapopgang komen.

Mijn man zou graag het washok ook willen afsluiten met een deur, maar dan wordt het verder wel erg donker ben ik bang. De mensen die hier ook de wasmachine op de voorzolder hebben staan hebben dat gewoon open gelaten denk ik hè?

We zaten ook te denken aan een zoldertje/vlierinkje maar dan alleen boven de trap en het voorzoldertje zodat we in de slaapkamer de hoge punt behouden. (Vind ik wel gaaf en ruimtelijk staan)

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou alleen een muurtje plaatsen met een deur. Zodat de was wel apart is.

Deel Deze Pagina