Zijn er hier handige mensen? Gisteren trok ik de deur dicht met 1 zo'n kralensliert van het vliegengordijn er nog tussen. Ik kreeg de deur niet meer open en dicht. De sliert kon ik er met moeite nog wel tussenuit trekken. . Maar in de deur is geen beweging te krijgen. Ook het slot kan niet meer open en/of dicht.. Wat kan ik doen? (Mijn man heeft het vandaag ook niet kunnen oplossen )
Heb je nog wel een kiertje? Bij de scharnier/slotkant. Er zijn van die luchtkussen dingetjes die blaas je op en die kunnen zonder al te veel schade best wel wat kracht zetten. Bij de gamma enzo zij ze iets van 15,- bij de action heel wat goedkoper. Schuift m leeg er tussen (deur en kozijn) deur niet op slot gedraaid hebbende maar dat ging geloof ik toch niet. En blaast m voorzichtig op
Dat klinkt handig. Waar is dit oorspronkelijk voor bedoeld? Om deuren open te krijgen die op slot zijn? Maar dat lijkt me sterk aangezien je zegt dat de deur niet op slot moet zijn gedraaid. Maar kan me bijna iet voorstellen dat iemand dit kussentje heeft bedacht om een deur die niet op slot zit te openen (ik bedoel, hoe groot is die kans haha).
Nee origineel gebruik je t om een meubel bijv iets op te lichten zodat je er een roller ding onder kan doen. Of met klussen om dingen open te wrikken waar je met je vingers niet tussen kan of wilt. Ik gebruik ze om bruynzeel binnendeuren die al 40 jaar in de scharnieren hangen er uit te krijgen. Beetje met de voet pompen terwijl je een deur beetpakt en hoppa ze zijn er uit en vingers veilig Probleem met die deur is dat je m open moet zien te wringen. Koevoet kan ook maar dat maakt iets meer schade dan gewenst. Dit niet. Werken met luchtkussens (als jn de techniek uiteraard ander formaat) wordt her en der ook wel gedaan om extreem zware personen te vervoeren (zag t laatst op zo'n engelse ziekenhuis serie, 112 maar dan anders). Bij gekantelde vrachtwagens wordt t ook wel gebruikt.
Vrees dat je de scharnierpennen er ook niet uit kan tikken, dan zou je evt nog een slotenmaker kunnen bellen of die nog een tip heeft. Het is niet hun basic business maar allicht dat ze een idee hebben. Een beetje gevestigd bedrijf heeft alles wel meegemaakt.
Ik snap hem even niet. De deur is dichtgedaan met vliegengordijnsliert ertussen, maar die is er tussenuit? En toch wil de deur niet open. Zit hij scheef getrokken in het kozijn? Zijn de scharnieren daardoor verbogen ofzo? Scharnierpennen eruit heb je al geprobeerd? Dan wordt hij daardoor in ieder geval niet meer tegen gehouden.