Hoi Hoewel dit ons 3de kindje is , is het voor mij de eerste keer dat ik borstvoeding geef De start was moeilijk. Begin veel moeten kolven en via finger feeding alles moeten geven. Soms kunstvoeding moeten geven ivm niet genoeg met kolven bijeen verzamelen. Tussendoor wel regelmatig aangelegd. Sinds deze week ging het stukken beter en leg ik haar iedere voeding weer aan. Ik weeg sinds vorige week voor en na een voeding en gemiddeld dronk ze tussen de 50 en 90 cc per voeding. Maar vandaag blijft ze huilerig en wil ze steeds aan de borst. Ze drinkt soms 50 soms 80 wisselend dus. Maar na 1.5 a 2 uur komt ze weer. Zo al de hele dag. ..Is dit nu zo'n regel dag ??
Dat klinkt idd als een regeldag.mag ik vragen waarom je weegt?Want als ze goed groeit en voldoende plasluiers heeft is dat niet nodig (behalve dan voor je geruststelling misschien dan)
Het wegen doe ik nu even op advies van cb. Ik was erg onzeker of ze genoeg binnen kreeg ( andere dochter was destijds net na de geboorte opgenomen wegens uitdroging niet door bv maar het maakt me onzeker ) want ik vond de plasluiers tegenvallen en ze was vorige week maar 60 gram aangekomen . Ik moet nu even her vertrouwen erin krijgen dat ze genoeg drinkt.
Ok ik snap het.is ook lastig om vertrouwen in je lichaam te hebben soms.zeker met voorgaande ervaring.maar zo te horen drinkt ze goed en geeft ze goed aan dat ze dorst/honger heeft. Vergeet vooral niet om te ontspannen en zelf ook goed te drinken en dan komt het vast goed. En met wegen op het cb,een volle luier of een voeding kan al veel verschil maken in het gewicht van je kindje.