Rechterborst doet wat zeer, wat kan dit zijn?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lachewijffie, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lachewijffie

9 mrt 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Mijn kleine meid is inmiddels 7 weken en de borstvoeding gaat over het algemeen eigenlijk super. Soms drinkt ze wat onrustig en lijkt ze onverzadigbaar maar ze groeit ontzettend goed en heeft prima luiers! Nu heb ik alleen sinds een aantal dagen wat pijn in mijn rechterborst. Het zit wat onderin, onder mijn tepel. De borst zelf voelt soepel, en normaal aan. Geen harde of rode/warme plekken en de tepel is roze, en geen wondjes te bekennen. Soms krijg ik steekjes en er heerst een wat zeurend vervelend branderig gevoel. Ik heb in het mondje van mn dochter gekeken maar zie geen symptomen van eventueel spruw, mijn moeder (oma weet altijd raad) ook niet! Tijdens het kolven stroomt het melk ook anders uit de rechterborst dan de linker, 2 dikkere stralen en wat minder krachtig in tegenstelling tot de linker die haast wel een douchekop lijkt!

Ik probeer haar veel aan te leggen aan die borst en let goed op of ze goed hapt.. Volgens mij gaat dat best. Wat kan dit toch zijn? Mam's met dezelfde ervaringen? Is het tijd voor een bezoekje aan de dokter?

Hellup! :(

Deel Deze Pagina