Advies leer eten, baby moet meer aankomen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Noukie1, 21 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukie1

Noukie1 Lid

7 mrt 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik kreeg advies van vk om nu wat meer te eten, baby groeit en komt bij( alles werkt) maar het mag wat meer nu de laatste weken om beter geboortegewicht te bekomen

Ik,mag mij dus op alle lekkernijen storten, ik moet.
    Ik die het ook maar zou graag weten of jullie nog tips hebben qua voeding die wat dikmakers zijn.
    Bv pudding, ijs, bananen,.....

Wat mensen die op dieet zijn zouden vermijden wil ik nu echt gaan eten maar weet niet wat

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je moet goed eten, niet ongezond. Dus niet nu opeens suikers en vette zooi naar binnen haffelen ;)

Wat goed is zijn dingen als ongebrande noten, volle kwark, havermout, fruit etc.

3. Britt2014

Britt2014 Actief lid

12 aug 2014
    133
    0
    0
    Den Haag
    Inderdaad lekker volle kwark, fruit (zit suiker in maar wel gezond) en evt een lekker sausje over de groenten voor extra calorieën?

4. Noukie1

Noukie1 Lid

7 mrt 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik at op zich al goed en gewoon gezonde dagelijkse voeding. Maar blijkbaar ng te weinig. Kreeg echt advies om dikmakers naar binnen te werken waaronder ook vettig eten.

Hoeveel komt jullie baby zo gemiddeld bij per week ( tijdens de laatste maanden)

Bij laatste echo op 35,5 weken was baby slechts 200 gr in 2 weken bijgekomen. Baby weegt dus nu op 36 w 2,2 kg

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Je hebt gezonde vetten en ongezonde vetten ;)

Ongezonde vetten heeft je baby niets aan. In tegendeel...

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wat een vreemd advies..

Daarnaast is de meting van een vk een schatting dus knap dat zij kan zien dat ie maar 200gr is bijgekomen in twee weken.

Vette hap helpt weinig denk ik hoor. Ik ben in mn zwangerschap maar 2kg aangekomen maar beeb groeide prima
    Het pakt wat ie nodig heeft dus als je perse extra wilt eten zou ik t bij een extra boterham houden. Bij avondeten wat extra opscheppen en wat fruit extra

7. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Lekker een boterham "gezond" met vol vette kaas, ham en mayonaise of remouladesaus en voor de vitamientjes gewoon sla, tomaat en komkommer erbij.. Of een klontje boter over de verse groentes ofso, heel lekker... :)

Ik zou me inderdaad niet op allerlei slechte suikers storten. Maar kiezen voor volle melk/zuivelproducten.

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Zou toch een poging doen meer gezond te eten ipv vette hap enzo.
    Dus meer tussendoortjes als in een handje pinda's, crackers, yoghurt, cornflakes, fruit enz.

Uiteraard kan je best wat chips en andere ongezonde dingen eten maar wel gewoon met mate.
    Denk dat jij eerder dik word van slecht eten dan dat je kind ervan gaat aankomen.

9. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ik zou met name koolhydraten nemen. Brood, pasta etc.

10. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook gewoon eten wat je normaal eet, maar dan wat extra ervan nemen. En idd geen light of magere producten maar lekker de volle varianten.
    Ik zou lekker aan de lasagne gaan ofzo, mmmm!

11. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Ik vind het ook een raar advies eigenlijk :(

Ik zou het houden bij een extra bakje volle kwark met vers fruit, lekkere walnoten, een boterhammetje meer en een opscheplepel groente extra met jus.

Maar niet ineens alles uit de frituur halen en pizza en chips gaan wegwerken. Dat is niet goed voor jou, maar ook niet voor je baby.

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    En houd er rekening mee dat zo'n meting, zoals gezegd, totaal fout kan zijn. Drie dagen voordat ik beviel (met 39,4) werd onze tweede een kilo(!) lichter geschat dan ze bleek te zijn. No way dat ze in drie dagen een kilo is aangekomen.

En daarbij, wat jij eet gaat niet 1 op 1 naar je baby. Stel dat om een of andere reden je baby de voedingsstoffen niet op een optimale manier uit je bloed haalt, dan maakt een extra hamburger natuurlijk bijna niets uit.

Kortom, ik zou dit advies naast me neer leggen. En anders idd gezondere dingen extra eten.

13. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Lekker veel fruit!
    En pasta's met verse groente!
    En een extra patatje of een broodje hamburger mag ook wel zo af en toe hoor! Haha

14. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    zo gek is het advies niet. dikmakers/vettig eten zijn oa ook pindakaas, noten, volle melk, volle yoghurt etc etc
    Het zijn gezonde vetten en calorierijk

er is niet gezegd, neem een abbo op de mac

15. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Nee, maar ts had het over pudding, ijs en andere lekkernijen ;)

En inderdaad, wat iemand anders ook zei wbt metingen, mijn 1e dochter werd ook 2,5 kilo geschat... Bleek het toch even 3,8 kilo te zijn :')

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Tijdens mn zwangerschappen at ik genoeg maar daarna viel ik teveel af en moest ik aankomen. Van de diëtiste het advies gekregen om volle producten te gebruiken. Volle melk, volle yoghurt, volle kwark, roomboter, vette vis, noten, donker brood. Ook veel fruit en groente eten.
    Meer eten voor een gezonder gewicht betekend niet dat je onbeperkt moet gaan snoepen en snacken. Al die vetten ed wil je niet in je lichaam omdat dat juist niet gezond is.

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik denk dat veel rust veel meer helpt dan eten.

Maar anders...eh...lekkere bak kibbeling met knoflooksaus bij de visboer?
    Je brood extra dik beleggen, roomboter gebruiken.

Lastig. Heb ooit eens aan moeten komen vanwege te laag gewicht jaren geleden en vond het erg lastig. Dan kom je erachter hoeveel er is waar 'geen suiker' of 'light' of 'minder suiker' op staat.

18. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik geloof er helemaal niks van dat ze met 'dikmakers' ijs en pudding bedoelde ;) Je moet je richten op goede vetten en eiwitten denk ik. Donkere boterham met avocado en ei, bijvoorbeeld.

19. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het een heel gek advies...
    Het is volgens mij niet bewezen dan je baby harder groeit als je meer gaat eten dan normaal... (ik bedoel dat je dan in je normale dieet wel moet zorgen dat je genoeg calorieën en gezonde vetten binnen krijgt, dat is 350 kcal meer dan buiten de zwangerschap).

Ik zou nog eens bellen en vragen wat ze precies bedoelde, of je het goed begrepen hebt. En als ze echt ijsjes en taart adviseert zou ik vragen in welk onderzoek je terug kan lezen dat dat effect heeft...
    Van ijsjes en andere zoetigheden kom jij wel aan, maar omdat je lijf insuline aanmaakt (als je geen diab grav hebt) komen er niet meer suikers bij je baby...

mocht ze gezonde vetten bedoelen denk dan aan:
    -1 extra stuk fruit
    -een extra aardappel
    -avocado
    -eieren
    -volle zuivel producten
    maar zelfs dat is eigenlijk alleen zinvol als je nu te weinig inneemt

20. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Mijn advies is dat je gezond eet (voldoende groente, fruit, volkoren brood etcetera) en als je er trek in hebt soms eens een mars of lekkere koek ofzo. Je hoeft echt niet dikmakende ongezonde dingen te eten hoor! Beter van niet.
    Je hebt gezonde vetten en ongezonde vetten. Kortgezegd is het ongezond als het hard vet is (roomboter, hard bakvet etc), dit zijn vaak verzadigde vetzuren. Jij wilt juist graag (meervoudig) onverzadigde vetzuren eten, die zijn namelijk heel gezond (voor iedereen, maar nu vooral voor jou). Deze goede vetten zitten in noten, pitten, vette vis en plantaardige olie (olijfolie, zonnebloemolie...).
    Als je t lust, eet dan 2x per week een haring of makreel (wel bij visboer, anders is er kans op bacterie besmetting). Neem als tussendoortje twee handjes noten (als je een hogere bloeddruk hebt, liever ongezouten). En voor je lunch; Halvarine en margarine is ook van plantaardig vet gemaakt. Besmeer dus al je boterhammen met margarine! En doe er eens pindakaas op met een tomaat in dunne plakjes (lekkkkker). Of koop bij de bio-winkel hazelnootpasta (dit is geen chocopasta maar van hazelnoten > duur maar errrg lekker en gezond). Wat je ook nog kunt eten is een salade met extra veel pitjes (zonnebloem, pompoen, sesam of pijnboom eg) en walnoten.

Wat je beter niet teveel kunt eten (als je het perfect wilt doen) zijn vetten uit melkproducten. Dus liever geen volle kwark, hier wordt je wel dik van maar het zijn helaas de wat ongezondere vetten.
    O en een stukje extra vlees, als je vlees eet, is ook niet verkeerd. En de mayonnaise uit de supermarkt is tegenwoordig bijna altijd gemaakt van plantaardige olieen. Ook heel geschikt dus. O, overigens schijnt kokosvet ook niet heel gezond te zijn, dat je t weet.

O of maak lekker guacamole dip! (gepureerde avocado, knoflook, peper, citroen, zout en eventueel nog coriander)((maar er zijn meerdere recepten natuurlijk)). Avocado is namelijk ook een erg gezonde bron van vet. Zelf lepel ik ook met alle plezier zo een halve avocado naar binnen of ik doe m op brood, maar dat moet je maar lekker vinden.

En (zoals al gezegd) extra vette sausjes voor het avondeten. Dus wat meer olijfolie, meer mayo, meer pindasaus, meer...

Wat ook helemaal niet verkeerd schijnt te zijn (hoewel niet de allebeste vetten) is een reep chocolade (hoe puurder hoe meer vet). Of choconootjes!

Je moet je wel realiseren trouwens dat als je heel vet gaat eten, dat je dan snel een vol gevoel zult krijgen en misschien daardoor eigenlijk minder gaat eten. Overdrijf het dus maar niet.

Nog een heeeeeeeeeeeeeeeeeel andere ZEER BELANGRIJKE TIP: Neem voldoende rust. Deze rust zorgt ervoor dat jou lichaam meer tijd heeft om alle nodige voedingsstoffen uit het eten op te nemen. Ook heeft de baby dan meer rust en tijd om te groeien. Het helpt ook tegen stress en voor ontspanning, wat je baby ook kan helpen net wat meer te groeien.

Deel Deze Pagina