Moet gewoon even klagen, vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door twinkle star, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

In januari hebben we onze vakantie geboekt naar Turkije. We konden toen onze vliegtijden kiezen 's morgens of 's avonds heen en 's morgens of 's avonds terug en ook nog een aantal tijdstippen. We kozen dus voor 'smorgens vroeg heen en na het avondeten terug zodat we ook een redelijke tijd thuis zouden zijn.

Nu kregen we vanmorgen de tickets, etickets wel te verstaan die we zelf moeten afdrukken. Nu kwam ik erachter dat de vlucht heen gewijzigd is naar 9uur in de avond. Ik weet dat ze tijden mogen wijzigen maar dit is toch echt wel een heel verschil. We missen op deze manier een hele dag maar het ergste vind ik geloof ik nog dat we dus de hele nacht onderweg zijn om op plaats van bestemming te komen met 3 kinderen. We hebben de pech onze kinderen altijd ritme en structuur hebben gegeven waardoor ze altijd optijd naar bed gaan en in elk willekeurig bed slapen waar hij ook staat maar alleen in een bed, dus geen kinderwagen, auto, vliegtuig of bus. Omdat niet eens te spreken over hoe de dag erna eruit ziet als ze laat naar bed zijn geweest. Ze zijn 10, 7 en 4.

We hebben al contact gehad met de reisorganisatie en zij kunnen niks doen behalve onze vlucht omboeken naar een ander vliegveld. Dan gaat de vlucht hoogstwaarschijnlijk wel vroeg maar dan moeten we een dag bijboeken omdat hij een dag later terug gaat. Met het hotel kon dat wel maar daar zitten kosten aan verbonden, logisch natuurlijk maar ff 800 euro bij betalen vind ik echt belachelijk!

We hebben een erg druk en heftig jaar achter de rug (werk man, de kids en hun sprorten, gedoe op mijn werk en mijn man die ADHD heeft waardoor alles net wat anders loopt als dat het zou moeten) en hadden echt zoiets van nu even helemaal niks en alleen met het gezin proberen te ontspannen. Daar hebben we dan ook flink voor gespaard, jammer dat de vakantie dan alleen zo moet beginnen.

Bedankt voor het "luisteren". Mijn man is door zijn ADHD heel impulsief dus met hem erover praten is niet echt een ode idee als ik er zelf niet bozer van wil worden...

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Jeetje wat vervelend! En ook erg zonde inderdaad van die eerste dag.. Snap dat je er enorm van baalt

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.846
    113
    Zonde van die eerste dag, maar met kinderen van die leeftijd komt dat reizen toch wel goed?

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oh wat flauw. Ik begrijp je klacht volkomen, dat is ook niet leuk. Jammer dat er geen andere werkende oplossing kan komen (die geen klauwen met geld kost).

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Tja das best balen maar ja gewoon hanen het loopt vast allemaal wel los zodat je lekker vakantie kan vieren!

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

inderdaad erg vervelend. Is het misschien een idee om in de dagen ervoor alvast wat ritme te schuiven. In Turkije is dat ook geen punt als de kinders een ander ritme ebben. Ik bedoel dus gaan draaien naar 22 uur naar bed en 9 a 10 uur eruit ofzo.

sowieso dag van de reis proberen ze allemaal even e laten slapen, maar dat had je vast zelf wel bedacht. Succes.

7. twinkle star

Onze kids gaan normaal om 7, 7.30 en 20.30 naar bed. Van mij mogen ze best later maar hoe laat ze ook naar bed gaan, ze zijn tussen 6 en 7 uur wakker.

Natuurlijk is het een stuk makkelijker dan met 3 heel jonge kids maar aangezien we vertrekken wanneer ze allang op bed hadden gelegen ben ik bang dat het een vervelende reis gaat worden.

Slapen voor vertrek denk ik niet dat ze gaan doen omdat ze nu al hyper zijn hahaha

Maar het verschuiven van de dag ga ik zeker proberen, bedankt voor de tip.

Weet je wat het ook meer is, ons leven heeft het afgelopen jaar echt flink onder druk gestaan. Zat al een tijdje tegen overspannen aan juist daarom besloten dan maar wat meer uit te geven maar echt even helemaal uit de situatie te gaan om echt bij te komen.

Ik merk gewoon dat ik hierdoor ineens van slag ben. Terwijl ik vroeger gezegd zou hebben van kom op.....we maken er het beste van. Het gingde laatste tijd juist beter en door zo íets kleins voel ik me dehele dag al een beetje down.
    Maar ben lekker naar de kapper geweest met de meiden en zelf ook een stuk van mijn haar af laten knippen. Gewoon even een meidenmiddag ontspannen en nagels lakkendan komt het allemaal wel weer goed.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

graag gedaan, hoop dat het lukt.
    En probeer het ook los te laten, hoe drukker jij bezig bent met o jee, straks gaat het niet goed.. hoe sneller het ook inderdaad niet goed gaat .. spanning werkt reactie op.

Ikzelf zou er met die leeftijden geen probleem mee hebben, maar dat is voor elk gezin weer anders.

9. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet vervelend bedoeld maar je wist dat dit kon gebeuren. En een reis naar het buitenland is altijd al vermoeiender dan twee uurtjes in eigen land en omstreken. Zou me niet te druk maken, wie weet slapen ze vanzelf in het vliegtuig of zijn ze hartstikke enthousiast.

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Zou hier ook van balen! In elk geval een fijne vakantie gewenst

11. twinkle star

Mimi, jegens helemaal gelijk, is meer mijn gemoedstoestand op dit moment denk ik hahahahah en idd voor elk gezin is het anders. Voor mij zou het een maar terug ook anders zon ondanks dat ik dan wel stevig zou balen van een dag mindere vakantie.

Mijn man zijn medicatie is 's savonds uitgewerkt. Dus heb ik er een extra kind bij. Daarnaast is hij dan minder geduldig en stress kan hij dan lastig hebben. Hij reageerd dan ook stukken heftiger op de kids dus vandaar.

Maar je hebt gelijk, schouders eronder. We kunnen er nu toch niks aan veranderen.

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh wat vervelend zeg! :(

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik snap dat je hier van baalt!
    Is er geen mogelijkheid om met een andere vliegmaatschappij te vliegen?

Hoop dat uiteindelijk alles meevalt en jullie heerlijk kunnen gaan genieten!

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik vind 's nachts vliegen altijd veel relaxter omdat het dan nooit zo extreem druk is. De grootste reden voor mij om 's nachts naar Turkije te vliegen is de visumbalie en de paspoortcontrole. Dat duurt echt uuuuuren! Dan wil je echt niet met kinderen in de rij staan met alle chaos eromheen.
    Denk dat je beter af bent hoor door 's nachts te vliegen.
    Vaak vinden kinderen dat ook spannender.
    Misschien een idee om de dag erop in Turkije een luie strand of zwembad dag te houden. Heerlijk met jullie smoeltjes in de zon relaxen.

15. twinkle star

Natuurlijk is zo'n reis vermoeiender.Ik ging er alleen vanuit als je kiest voor smorgens en je uit drie vluchttijden in de ochtend, en avond kon kiezen ze de vlucht wel kunnen samenvoegen of wijzigen maar hij dan niet compleet verzet wordt naar de avond.

We hebben bewust gekozen niet in de avond te vliegen. Niet eens zo zeer voor het missen van de dag maar voor de kids en de medicatie van mijn man.

16. twinkle star

Dat is idd zo maar dat zou alleen fijn zijn als de reis na 12 uur 's nachts vertrek zodat het ook niet nog een dag kost.

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ja dat is idd raar. Ik heb zoiets ook nog nooit meegemaakt.
    Kan je de vliegtuigmaatschappij niet bellen en zeggen dat het echt geen optie is met waar hun mee aankomen?
    Je hebt tenslotte al geboekt en een tijdstip uitgekozen, dus het lijkt me dat zij met een oplossing moeten komen.
    Het nadeel is dat ze dit wel mogen doen, dus je kan ze nooit ergens de schuld van geven, want dan verwijzen ze je weer naar de (hùn) voorwaardes.
    Misschien als je het aardig uitlegt dat iemand dan zo vriendelijk is om jullie vlucht om te boeken, want dat kunnen ze gewoon.
    En anders dreigen dat je ze tot op het bot zwartmaakt via Twitter en Facebook :D

Als je met KLM vliegt, zou ik gewoon eens langs Schiphol gaan en daar je beklag doen aan de balie.
    KLM is altijd wel oplossingsgericht.
    Als je met Corendon vliegt kan je de moeite besparen.
    Iedereen klaagt er over (in mijn omgeving dan)

18. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ja, dat is ook balen. Je had alles goed voor elkaar en vooral:eek:nder controle, en dan dit...
    Aan de andere kant: je gaat naar Turkije!!! Heerlijk genieten van je gezin, niks moeten, lekker relaxen! :):):)

Bofkont! ;)

19. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    heel jammer, als je het zo had voorgesteld en dan anders loopt.

wij zijn om 4 uur snachts gevlogen met een kind van 2 en 8 jaar.
    voor het vliegen hebben ze ook niet geslapen (te spannend) en we werden thuis om half 1 op gehaald.
    ik maakte me ook druk maar het komt allemaal goed.
    we zijn het smorgens geland daar, toen nog 1 uur in de bus.
    erna naar de kamer en zwemkleren en aan en hupakee, ze hadden dus bijna een hele nacht gemist.

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja, ik bedoel het niet lullig, maar dan had je 500 euro extra moeten neerleggen en met een lijndienst moeten vliegen zoals KLM, Lufthansa of Turkish Airlines. Die vliegen ook echt op de tijd die je boekt. Bij charters kun je er donder op zeggen dat de tijd verandert, dat is vrijwel altijd zo en ook vaak niet in je voordeel. Zet je eroverheen, het komt best wel goed als het eenmaal zo ver is.

Deel Deze Pagina