Hoi Miss Dior, Ik zou jouw hulp ook goed kunnen gebruiken! Ik heb altijd een hele rustige, egale huid gehad. Reinigde mijn huid voor het slapen gaan en waste hem met lauw water, verder niets. Nu ik zwanger ben zit ik helemaal vol met bultjes, puistjes en andere oneffenheden. Vooral op mijn voorhoofd, slapen en beide kanten naast mijn kin. Na het douchen is mijn huid heel erg droog, schilfert en jeukt dan helemaal. Heb jij misschien een goede tip? Want ik baal er echt van! Ik eet overigens veel groente en fruit en drink veel thee en water!
Voor mymiracle, Hoi Ik heb een aantal vraagjes aan je; - zit die eczeem alleen op je handen? - hoe voelt je gezichtshuid aan, lijkt je gezichtshuid op de huid die je nu op je handen hebt? - Heb je ooit eerder last gehad van eczeem, willekeurige plek van je lichaam? - heb je voor je zwangerschap eventueel last gehad van nikkel in je sierraden of al een gevoeligheid gehad voor voedsel of cosmetica? Kijk eczeem kan plotseling ontstaan, vroeger nooit ergens last van gehad en plots zit het er. Door je hormonen veranderd ook je huid, dus het kan best mogelijk zijn dat eczeem nu pas de kop op steekt. Ik kan nu op het moment niet echt tegen je zeggen wat je misschien kan gaan proberen qua make-up of huidverzorging ( hiervoor moet ik een huid eerst zien ) als het een echte eczeem aandoening is dan kun je het beste even contact opnemen met je huisarts. Als het zo mocht zijn dat het geen eczeem is / wordt op je gezichtshuid dan kan ik je wel enig advies geven betreft je verzorgingsproducten of make-up. Eczeem kan zich na jaren vormen bij mensen en wordt vaak veroorzaakt door; - erfelijkheid - omgeving ( door lichamelijke veranderingen ) - stress - verkeerde voeding - missen van sommige voedingsstoffen.... - of aandoeningen aan je luchtwegen, hooikoorts, astma... Extreem droge handen, of winter handen kunnen ook kloofjes,scheurtjes vertonen, het aanbrengen van een handcréme kan dan ook zeer pijnlijk zijn en zich uiten in branden en prikken,vaak ook wel dat dan de huid juist nog meer roodheid vertoond. Probeer dan te kijken naar een handcréme zonder kleur en geur stoffen of een créme zonder conserverings middelen en zonder parabenen. Geef bij je huisarts aan dat je zwanger bent! Laat je aub geen créme geven op hormoonbasis! Hydrocortisone créme werkt heel goed maar is niet geschikt voor gebruik tijdens zwangerschap, deze maakt ook tevens je huid erg dun en kwetsbaar. Probeer iets meer noten te eten als je dat lust, b.v. paranoten en walnoten, deze bevatten goede oliën die zeer geschikt zijn voor je huid en ook tevens goed zijn voor de baby. Omega 3 vetzuren zijn heel goed voor je huid als je bevallen bent, dus niet nu al aan de slag met omega 3 want te veel aan vitamine A is ook niet goed voor je baby. Ik zelf heb winterhanden, erg vervelend en zeer pijnlijk! Ik weet ook dat als de kou verdwijnd en de lente begint mijn huid weer geneesd... ( misschien heb je hier iets aan ) Je kan proberen zoveel mogelijk contact met water te vermijden, probeer als je gaat poetsen met schoonmaakmiddelen dan ook handschoentjes te dragen, ga niet een uur in bad zitten maar probeer snel te douchen, haren wassen ook met handschoentjes.... ik weet dat het vervelend is veel met handschoenen te doen maar het kan je wel verlichting geven. Ik hoor het wel groetjes
Hoi, bedankt voor je uitgebreide antwoord over je vragen: de eczeem zit inderdaad alleen op mijn handen. gezichtshuid voelt normaal aan, niet anders dan anders, wat minder snel een vet voorhoofd, meer niet. ik heb sinds ik zwanger ben ook een allergie ontwikkeld voor een zilveren horloge die ik al jaren droeg, ineens kon ik die niet meer dragen (dikke pols, rood, jeuken) voor mijn zwangerschap was ik nergens allergisch voor ik moet er wel bijzeggen dat ik nu dus inderdaad ook ineens geen ringen meer kan dragen ivm irritatie, en ik nies me een ongeluk sinds ik zwanger ben, de huisarts gaf aan dat ik een zwangerschapsallergie heb (ging alleen over dat niezen) en dat het over is als ik bevallen ben. dus als ik jouw antwoord zo lees hoop ik dan maar dat ik ook van die andere allergieen af ben na de bevalling. Ik denk dat het dan maar het beste is nog even een paar maandjes geen make up te dragen en geen ringen en horloge, hihi, wel saai hoor, maar ik krijg er zo iets moois voor terug bedankt voor je antwoord, lief dat je er de tijd voor hebt genomen liefs