advies medicijnen verborgen reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sundew, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Even naar een andere osteopaat zou ik doen. Mijn oudste had kiss, heeft 3 behandelingen gehad en is nooit meer geweest. Meestal is het gewoon over na de behandelingen!

En kwa voeding en kea, misschien even kijken welke bv mammas een dieet hebben gevolgd. Ik heb alleen de ervaring met fv. Maar bij ons ging het zo; eerst bv gegeven na 1,5 week over naar h.a., met 3 maand naar de pepti en dit hielp voor 10 dagen, toe nutramigen en dat heeft hij een jaar gekregen. (Hij was vanaf 3 a 4 weken oud een huilbaby)
    Mij lijkt dat minderen hetzelfde idee zou kunnen hebben als overstappen naar pepti. Echter zijn er ook kindjes die bij fv pas beter reageren op de nutramigen...
    Daarnaast als ze bijv ook al op ei reageert en jij stopt met koemelk heeft het weinig effect?
    Maar dit is wat ik denk! De ervaring heb ik niet. ;)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan lijkt me KMA iig wel zeer onwaarschijnlijk. Voor onze oudste ben ik op dieet geweest en merkte ik heel snel verschil. De jongste krijgt KV en is via pepti op nutramigen gegaan. In beide gevallen moet een dieet direct of snel verschil gaan laten zien en als jij dat niet ziet, zou ik de oorzaak echt ergens anders zoeken.
    Andere osteopaat is dan wel handig, klachten zijn duidelijk niet over! Zoek even eentje die regelmatig baby's behandelt!
    Weet niet waar je woont, maar hier in Den Bosch kan ik je een hele goeie aanraden :)

3. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Nee he.. lijkt niet logisch meer dat het door koemelk komt.. dat krijgt ie al zo weinig momenteel.. ik blijf het nog wel even volhouden en ook geen ei en soja.. kleine moeite voor die kleine.. had gehoopt dat het kma zou zijn want dan is het op te lossen zonder medicijnen..

Maar idd.. misschien toch vanuit z'n nek.. ik heb net een afspraak gemaakt met andere ostheopaat voor as donderdag. Wilde eerst later maar toen hij hoorde dat ie aan Nexium zat en er last van had kon ik donderdag al komen.. En van deze weet ik via via dat ie goed is.. zou al meerdere baby's goed geholpen hebben. Dus ben benieuwd!!! Oh en woon in Delft.. dus Den Bosch is beetje ver

4. raspberry

Ja, was ook alleen voor als je in de buurt woonde hoor :) Zat goeie osteopaten: daar hoef je echt niet het halve land voor door te rijden dan ;)
    Deze klinkt goed! Hopelijk snel resultaat! :)

5. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Haha ja dat begreep ik maar zit op telefoon te tikken en dan ben ik niet zo handig met de smiley's :)

Huisarts had net nog terug gebeld nav tel van gisteren.. die wil nu toch doorverwijzen naar ka.. ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is maar ik laat het maar wel doorgaan.. Nexium helpt wel echt tegen het zuur.. zo'n 2 uur na inname zie ik dat hij laat krijgt van buik of darmkramp want dan ligt ie lekker bij me en wordt ie wakker van de pijn en krimpt hij helemaal in elkaar.. maar als hij geen last heeft van krampjes kan ik hem zelfs gewoon even in de box leggen zonder drama.. heb hem nog nooit tevreden en lachend in de box gezien.. dus in de tussentijd nog doorgaan met nexium en hopen dat darmpjes er aan wennen..

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn jongste moest echt 5 dagen wennen aan de nexium, nu is 1x daags 7,5 ml voldoende. Hij was de hele dag onrustig toen ik net begon met de nexium.

Mijn oudste kreeg ook nexium, maar dan 2x daags 7,5ml. Dus misschien is het gewoon niet genoeg?

Wel fijn dat je langs de ka mag en ook zo snel bij een andere osteopaat terecht kan.

7. raspberry

2 uur na inname is wel heel duidelijk van de nexium dan idd! Maar fijn dat ie verder geen last heeft!
    Had hier trouwens ook even tijd nodig, voor we echt zagen dat het werkte, da's wel het nadeel van nexium. Zantac werkte hier meteen, maarja... dat heeft als (zeldzame) bijwerking dus hartritmestoornissen. Maarja, Caitlyn heeft zelf al een hartritmestoornis, dus toen was 1+1 wel 2 helaas.... :(

8. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Hier ook zoontje die fixe reflux heeft gehad..

Hij gierde het uit bij de zantax heel logisch want er zat verdorie alcohol in.
    Toen op hoge poten naar de ha geweest en nexium gekregen.
    Dit ong 5a6 week gebruikt. En de pijn was al na een paar dagen over.
    Vooral niet stoppen met je bv hoor dat is gewoon "het beste" vaak stappen mensen over na Fv omdat ze denken dat het bij reflux beter is maar das absoluut niet zo.
    En kijk uit te "tevaak" voeden...
    Hopelijk kan de osteopaat je helpen donderdag

9. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ averlhach.. Is misschien idd toch te weinig. Afgezien van de kramp 2 uurtjes na medicijn is hij vandaag heel rustig geweest.. en nu wordt ie weer onrustig en ruikt zuur.. Net huilen en toen ik aanlegde was ie na paar slokjes weer blij en lekker aan het lachen.. maar nu weer onrustig... lijkt er dus op dat melk even neutraliseert en hij weer even rustig is.. pff lastig dit allemaal! En kan dit nu natuurlijk niet meer overleggen.. weet nog niet wanneer ik bij ka terecht kan maar als dat lang duurt hoop ik dat ha toch wel weer even gaat overleggen..

@ Rozemarijke.. heftig dat Caitlyn een hartritmestoornis heeft! Logisch dat je dan geen risico met Zantac neemt! Heeft ze er veel last van?

@Natascha.. ja zie boven.. ik moet idd proberen niet te vaak te voeden maar dat is nu op deze manier wel lastig... maar voorheen was dat nooit een probleem en hield hij er netjes genoeg tijd tussen.. Maar helaas is m'n productie nu ook laatste dagen raar aan het doen.. ik had altijd heelb veel maar nu heb ik net genoeg in de avond.. helpt ook niet dat hij onrustig is en meer wilt drinken..

Pff lastig allemaal! Bedankt allemaal voor meedenken en delen van jullie ervaringen!!

10. raspberry

Dipt je productie echt, of is dit typisch refluxgedrag bij een BV-baby? Thirza deed dat namelijk ook: steeds kleine beetjes willen drinken om het zuur te blussen. Maar daarmee werd uiteindelijk de onrust groter, omdat haar maag steeds belast bleef worden, weer meer zuur omhoog ging komen, enz enz. Bij haar hielp het wel echt om te rekken dan.
    (Zij wilde echt elke 20 minuten drinken dan, en ik rekte het naar minimaal 1,5 uur ertussen dan).

Qua dosering zou je dan ws gewoon naar twee kleinere doses per dag moeten, in plaats van 1 grote. Wij zijn toen rond de 2 maanden bij Caitlyn overgegaan van 1 keer per dag 7,5 mg naar 2 keer per dag 5. Ze zal toen 4-4,5 kilo hebben gewogen.
    Van de hartritmestoornis heeft ze niet veel last meer gelukkig: met de medicatie hebben we dat nu goed onder controle en de laatste keer dat haar hart echt op hol ging, is inmiddels een maand of 2 geleden, denk ik. Maar die medicatie heeft dus wel als effect dat haar maag meer maagzuur aan lijkt te maken, en dus verergering van de reflux geeft. Gelukkig ontwikkelt ze snel, ze trekt zich al op tot staan en begint al langs te stappen en wil ook eigenlijk alleen maar staan en rechtop zijn. Dan helpt de zwaartekracht natuurlijk mooi een handje om het maagzuur op z'n plek te houden ;)

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Sneu he? Als ze zo'n pijn hebben. Melk verzacht de pijn, tijdelijk. Het zuur word wat minder, maar erna weer net zo erg. Hopelijk kan je snel bij de ka terecht en kijk anders ook naar een ander ziekenhuis (dichtbij). Ik weet niet waar je woont, maar het verschilt erg. Hier kon ik de 2e werkdag al terecht (helaas zat er wel een weekend tussen).
    En anders idd overleggen met ha, net wat Rozemarije zegt. Soms is 2 lagere dosis beter dan 1 hogere.

Over het algemeen geld dat reflux kindjes beter vaker kleinere porties kunnen drinken dan een paar grote porties.

12. saapje

saapje Actief lid

21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag zoveel voeden als je wil hoor.
    Het is helemaal niet nodig om daar in te gaan snijden. Lekker laten drinken als de beeb dat wil. Ze passen zichzelf daar wel in aan. Reflux bv kindjes die drinken liever een aantal kleine voedingen dan een paar grote.

13. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Saapje als je je kindje continu drinken blijft geven blijft het melk ook continu omhoog komen. Zo blijf je in een cirkel zitten en das nou net niet de bedoeling

14. raspberry

Bij KV zie je dat idd wel. Onze jongste drinkt nu nog steeds maar max 150+5 en dat nog maar sinds een maandje ofzo, daarvoor altijd max 120+4.
    Maar bij BV zie je dus vaak dat een refluxkind dan zich steeds vaker gaat melden. Mijn oudste deed dat: die wilde echt om de 20 minuten drinken, en nog wel vaker ook af en toe. En dan kom je dus in een hele vicieuze circel terecht :(
    Bij reflux is het het allerbelangrijkste dat er niet teveel in 1 keer gedronken wordt, maar het is dus ook heeeeel belangrijk dat er niet gedronken wordt om te blussen enkel, bij een maagje dat vol is, omdat je dan de symptomen dus verergert.
    Dus jazeker: WEL beperken in drinken, als ze zich te vaak melden en je zo in die negatieve spiraal terecht komt!

15. saapje

saapje Actief lid

21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij hebt het nu over iedere 20 minuten. Vooruit dat is best veel al zou het niet raar zijn als een kindje van deze jonge leeftijd nog een paar clusteruurtjes heeft. Maar ik volg jouw theorie in deze an sich wel, maaaar... je moet en kunt het niet vergelijken met fv natuurlijk. Je weet bij bv gewoon niet hoeveel ze gedronken hebben. Ook zuigen verzacht natuurlijk. Maar op 10 voedingen zouden ze echt nog wel mogen zitten zonder dat daar in gesneden hoeft te worden.

16. raspberry

Maar ik vergelijk het toch ook niet met elkaar? Ik geef gewoon mijn ervaring met een BV-refluxkind en daarnaast mijn ervaring met een KV-refluxkind, gewoon omdat ik ze beide heb gehad :)

17. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Mbt dosering.. hij krijgt nu 5 mg pd, in de ochtend (=half zakje op 7,5ml water). En omdat hij er best heftig op reageert zal ik 2 x 5 mg geven ipv 10 mg..

Mbt vaak voeding.. ik heb eigenlijk soort van mazzel dat ie snel in slaap valt aan de borst.. dus gelukkig geen heleboel drinken terwijl hij eigenlijk al vol zit.. en ook sluipt er zo wel in dat ie aan de borst blijft slapen terwijl die zo goed als leeg is en hij in z'n slaap dus af en toe een slokje nog krijgt.. geloof ook niet dat het goed is als ik als menselijke speen ga dienen.. maar ach.. ben ook al levend matras :) haha

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Misschien totaal overbodig; maar je maakt toch ook een heel zakje aan en geeft de helft? Om het restant weg te gooien.

19. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Euhh nee. Ik doe helft van het zakje oplossen in 7,5 ml water.. andere helft zakje maak ok volgende dag. En ik doe poeder eerst allemaal op een bord zodat ik goed kan zien hoeveel de helft is.. Maar ik doe dus geen gemaakt papje bewaren.. ook goed of niet??

20. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Wij strooiden een heel zakje in een maatbekertje van de apotheek. Als je er twee van hebt kun je vervolgens de helft in dat andere bekertje strooien en goed zien of het idd de helft niet. Waarom ze dat spul nou nóg niet in zakjes van 5 mg leveren is me een raadsel.

Deel Deze Pagina