Eenmaal aangemaakt moet het binnen een half uur gegeven worden, bewaren kan dan niet meer, dus ofwel restant weggooien, ofwel idd de poeder verdelen in 2 delen en dan pas klaarmaken.
Uhmm mij is (door 2 ka en 4 verschillende apotheken) dat je het als volgt doet; Je lost 1 heel zakje op in 15 ml water. Even roeren en paar min laten staan en weer roeren. Dan 7,5 ml spul in een spuitje en geven. De rest gooi je weg. Klaar gemaakte nexium mag je maximaal 0,5 uur bewaren. Door het op 'jouw' manier te doen weet je nooit zeker of je dagelijks dezelfde hoeveelheid geeft (want wat is precies de helft?) en ook omdat het uit meerdere soorten 'korreltjes' erin hebt. (Die witte bijv) En zoals Maria zegt, dat ze het niet in zakjes van 5mg leveren? Zal wel meer geld opleveren op deze manier
Wij doen het dus ook zo, niet zelf prutsen met verdelen van de poeder. Maar ik hoor wel vaker dat mensen het wel verdelen in 2 gelijke porties. Als je per dag twee keer de helft geeft, maakt het ook niet heel erg veel meer uit of je dan de ene dosis iets meer werkzame stof hebt en de andere iets minder. En dat het niet in sachets van 5 mg geleverd wordt, zal puur financiele belangen van de fabrikant zijn. Hoog tijd dat de farmaceutische industrie wat dat betreft eens aan banden gelegd gaat worden en verplicht zou kunnen gaan worden om doseringen te maken die gangbaar zijn.
Ohh doen jullie het toch anders.. ik heb het zo door gekregen van de apotheek maar jullie doen het allemaal in één keer maken en weggooien.. toch maar weer eens de appotheek bellen.. Vandaag gaat het heel goed met Dex.. vanmorgen om 8 uur medicijnen gegeven en helemaal geen reactie. Hij heeft heerlijk bij mij liggen slapen en werd netjes na 3 uur weer wakker voor voeding.. wow wat heerlijk!! Dit lijkt toch wel echt goed te werken! Alleen nu nog kijken of we 's avonds ook een half zakje moeten gaan geven.. Dex is al bijna 6 kilo dus zou hij wel aan moeten kunnen, als ik kijk naar doseringen van jullie.. Pff ben blij dat ik ff doorgezet heb met deze medicijnen, wat een verschil! Thanks meiden!!
Wat fijn! Soms ben je zo in de weer dat je denkt 'wanneer is het klaar, wanneer houdt het op?' Hopelijk is het nu! En blijft het zo. Ik heb ook weleens bij een andere apotheek gehaald en die wist het niet hoe of wat. Maar ivm precies afmeten (zeker op verschillende dagen) is ons dit verteld. Vreemd dat ze andere adviezen geven, zou toch landelijk gelijk moeten zijn.