De meisjes gaan helemaal opgedoft, zelfs al met make-up al, naar het kerstdiner van school. Maar mijn prepuber knul wil eigenlijk alleen maar z’n alledaagse hoodie aan Hebben jullie wel jongens die iets leuks aan doen? En wat dan?
In de onderbouw vond hij een overhemd met een kek hoedje nog wel leuk. Maar nu? Echt niet, gewoon een broek en een trui en verder geen gedoe. Dat zie ik bij de meeste jongens in mijn klas ook hoor.
Oke, geen zoon in de bovenbouw. Maar mijn dochter in gr 8 gaat eigenlijk ook in haar dagelijkse outfit: spijkerbroek en leuk shirt.
Hier hebben de meeste jongens in groep 7/8 of een leuk kerstoverhemd aan of een kersttrui. Voor de hele school geldt dat maar een enkeling in zn dagelijkse outfit komt.
Ah wat vervelend dat ze alles zomaar aflassen bij jullie. Bij ons is het aangepast... de onderbouw heeft een kerstlunch met voorverpakte etenswaar.. en de bovenbouw gaat zelf hun eigen diner koken. Maar het is alsnog spannend omdat er ineens 2 leraren besmet zijn deze week, dus wie weet gaat het straks alsnog niet door.
Mijn zoon ging in zijn dagelijkse outfit, maar dochter heeft haar outfit al helemaal klaarliggen haha. Glitterpanty, fluweel jurkje, hairlights. Grappig hoe dat kan verschillen.
Oh hopelijk kan het doorgaan. Hier ging het vorig jaar niet door ivm verhuizing van de school, dit jaar hebben ze het aangepast en gaan ze patat eten ipv hapjes van iedereen, maar goed, liever patat met zijn allen, dan niks.
Haha, die fase heeft ze wel gehad hoor. Maar blijkbaar is ze daar nu een beetje uit. Ik moet zeggen dat ik het niet zo erg vind, want dat levert mij ook altijd meer werk op En mijn zoon heeft niks met verkleden (wilde bv echt geen Pietje zijn), maar hij vond vorig jaar zijn kersttrui zo mooi dat hij er in maart nog mee liep
Mijn zoon had ook altijd een hekel aan verkleden, we hebben ook nauwelijks verkleedkleren in huis. Maar ik heb in zn kast een nette blouse opgevist, die ik ooit te groot gekocht had en vervolgens was vergeten! En hij wil hem aan en het staat heel leuk, strikje erbij. Gewoon heel netjes, beter dan een hoodie
De meesten maken er wel wat bijzonders van. Wij ook. Nette blouse, broek en schoenen. De kleinste man heeft geen feestje dus die gaat in een gewone trui. Die krijg ik trouwens ook met geen tien paarden in een blouse met gilet.
Wat jammer... En ook wel een beetje fantasieloos . Er zijn zoveel mogelijkheden om het coronaproof door te laten gaan. Mijn 2 jongste kinderen hebben afgelopen week een soort happymeal vouwdoosje meegekregen, maar dan in het wit. Dat mogen ze thuis versieren en daar doen ze woensdag hun eigen dinertje in. Dus alle kinderen nemen hun eigen eten en spullen mee, maar wel op een feestelijke manier. School regelt drinken en een toetje. En zo zijn er nog wel meer manieren te bedenken.
Ja tja ik zou het wel waarderen als er toch een landelijke richtlijn in kwam. Zo kan elke Jan Boerenfluitjes zijn eigen regeltjes hanteren om de mom corona. Mijn draagvlak is in ieder geval ondertussen weg.