Echt hoor, ben me rot aan het solliciteren en nog steeds niks. Ik wil zoooo graag weer aan het werk. Altijd heb ik als huishoudelijke hulp in de thuiszorg gewerkt en eigenlijk was daar altijd wel zat werk in, maar ik kom gewoon niet aan de bak. Op het uvw doen ze helemaal niks voor me. Heb me bij diverse uitzendbureaus en op vacature sites ingeschreven, maar niks. Ik weet niet meer wat ik verder kan doen. Iemand nog tips?
Ik had helemaal niks, 3 jaar thuisgezeten door ziektewet e.d. dus enorm gat. Na 4 maanden 40 sollicitaties per maand te hebben gestuurd waaronder ook open sollicitaties en nu zomaar 2 banen ! Echt volhouden komt goed!
Werk zoeken is zo moeilijk helaas. Er is op het moment niet veel en wat er is daar reageren 100 man op.
Je kunt er weinig aan doen.... Er is 1 belangrijk ding; Heb je een mooie CV zonder spelfouten en bij voorkeur met foto? De meeste sollicitanten worden afgewezen om hun CV of motivatie. Je moet jezelf echt presenteren, een werkgever kijkt maar enkele seconden naar je CV om te beoordelen of hij meer over je wil weten. Ik ben zelf ook sinds december werkloos en sinds 3 weken echt actief aan het solliciteren. (Administratief, sales, telefonie) Ik heb in de afgelopen weken namelijk al 4 gesprekken gehad waarvan ik nog op de uitslag van 2 gesprekken wacht.. Dus dat valt heel erg op aangezien ik in de eerste 4 maanden geen enkel gesprek heb gehad. En ik doe echt moeite voor mijn motivatie en ik heb mijn CV in een modern jasje gestoken en ik mag opeens overal kennismaken.. Zo word ik vanmiddag weer gebeld met de uitslag van mijn gesprek van gister...,.spannend!!!! De keuze is helaas reuze voor de werkgever.... Ik hoorde bij 1 bedrijf dat ze op die functie 300 sollicitaties hadden ontvangen, bizar toch!
Bedankt voor de reacties zover. Tweekids, wat goed, gefeliciteerd! Luja, ja, ik denk dat ik dat maar eens moet doen, ik ben er alleen niet zo in thuis, heb eerlijk gezegd geen idee hoe een cv het mooist is. Jij ook gefeliciteerd trouwens. Ik blijf ook zeker doorgaan, maar wordt er af en toe zo moedeloos van
Ik heb ook bijna 4 jaar niet gewerkt. Sinds 6 maand actief aan het solliciteren. Afgelopen januari min cv aangepast met goeie foto erbij. En werd 2 week geleden gebeld NAv een open sollicitatie die ik in februari had verstuurd. Vanaf volgende week mag ik beginnen. Dus idd doorzetten word echt beloond. Het hangt ook van de branche af
Eigen bedrijf starten een optie? Bevalt ons prima. Volgens mij heb je ook zzp'ers in de thuiszorg en dan kan je daarnaast altijd nog solliciteren. Je raakt je uitkering niet kwijt omdat je het via uwv kan doen.
Dit inderdaad! Het is heel erg belangrijk om jezelf goed te presenteren in een motivatiebrief. Gewoon vertellen waarom jij de allerbeste bent en dat je een goede aanvulling zult zijn in hun bedrijf.
Het is heel cru maar als je CV niet mooi en netjes is kun je solliciteren tot je een ons weegt en je haalt er niks van. Als je er zelf niet goed in bent zijn er genoeg sites waarop je een mooie cv kunt laten maken. Dat kost wel wat maar dan krijg je een soort telefonisch interview waarna zij een heel mooie moderne CV voor je maken. Het vergoot je kansen enorm
Via de werkmap zijn online trainingen te vinden (geldt overigens ook als een sollicitatie-activiteit voor het UWV, dus dat is twee vliegen in één klap als je zo'n training volgt). Daar zit ook solliciteren, een brief schrijven en een CV samenstellen bij.