Wij hebben sinds half jaar nieuwe ikea matrassen. Ook harde. Zacht zakte ik in weg wat me veel meer rugklachten opleverde. Nu klachtenvrij. Daarnaast lopen we wel veel, sindsdien ook veel minder tot nauwelijks nog klachten.
Wij hebben een pocketvering matras met verschillende zones. De stikken waar je zware delen liggen (schouders, heupen) zakken net iets verder in. Zo past het matras zich beter aan naar je lichaam. Maar ook de lattenbodem die we hebben, heeft latten op verschillende hoogtes. Bij de zwaarste delen van het lichaam, zijn de latten net iets lager dan bij de lichtere delen. Ik slaap er heerlijk op en heb veel minder last van klachten nu.
Draaien, hoe gek het ook klinkt, is juist goed in je slaap. Het lichaam is eigenlijk niet gemaakt om uren achter elkaar in dezelfde houding te liggen. Daardoor is de kans op klachten veel groter. Door regelmatig te draaien in de slaap, blijft het lichaam soepeler en is er minder kans op pijnklachten.
Dat klopt maar ik draaide constant omdat ik gewoon niet meer wist hoe ik moest liggen en dat is nu zoveel beter. Zo bedoelde ik het
je moet je even goed laten informeren in de winkel! Ikea heeft bijvoorbeeld heel weinig veren... soms de helft minder dan een matras hoort te hebben. Een goed matras begint vanaf de 400 veren ikea zit aak maar rond de 270. Dit is erg belangrijk voor de steun. Wij hadden ook een Ikea en daar ook een paar jaar heerlijk op geslapen en daarna kregen we beide rugklachten. Je kan beter investeren in een goed matras wat 10 jaar mee gaat dan goedkoper bij de ikea voor 3/4 jaar. En een goed matras hoeft echt niet altijd van een peperduur merk te zijn je moet je goed laten informeren over de binnenkant want bij bijv. M-line, temper etc betaal je voor een deel gewoon voor de merknaam!