Tot hoe lang buik verborgen kunnen houden!?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Samantha1980, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot hoe lang heb je je buik verborgen gehouden, of kunnen houden? Wilde je zo snel mogelijk vertellen of zo lang mogelijk wachten? dit is met uitzondering van je dichtsbijzijnde fam.

Ik wilde zo lang mogelijk wachten en ik verberg het nu nog steeds, 12.5 wk.

Wil het op mijn werk vertellen bij 15.5 week, en dat gaat lukken ivm met vakantie...(dit is de laatste werkweer voor me)

Ik heb wel een buik maar een beetje wijde kleding en je ziet niks.

2. dolfijntjes

21 jan 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ivm nieuwe baan wil ik het zo lang mogelijk voor mezelf houden. Ik hoop tot zeker ruim 4 maanden. Het scheelt dat ik van mezelf al een behoorlijke buik heb ;)

3. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik heb het hier wel verteld rond de 13 weken in de omgeving, maar omdat je niets zag vergaten een heleboel mensen het ook weer en zaten dan op feestjes gek te kijken als ik geen biertje nam.

Als ik had gewild had ik eht tot 6 a 7 maanden verborgen kunnen houden, rond die tijd kwamen wel de goh je bent wat aangekomen, de zomer komt er aan hoor, bikinitijd, opmerkingen.
    Toen heb ik nog maar een keer herhaald dat ik zwanger was...en dan zeiden ze ow...dat zou je ook weer niet zeggen.

Ik wou het niet zo lang geheim houden, maar wat de mens niet ziet is er blijkbaar niet hahaha.

4. fafje

fafje Niet meer actief

t/m 12 weken heb ik het verborgen gehouden...was in die tijd niet warm...had vaak een capuchon vest aan...maar als ik die uit deed...was het al goed te zien...
    Maar mensen durfde het pas zeker te vragen met 15 wkn...daarvoor dacvhten e het wel..maar durfde niks te zeggen, bang dat ik alleen maar iets diukker was geworden hihi

5. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik kwam met 6,5 week al in de ziektewet dus ik heb het niet lang verborgen kunnen houden. En een buik had ik ook al heel snel. Met 5 weken:$ moest ik al positiebroeken aan!

6. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou met 10 weken kon ik het echt niet meer verbloemen hoor,
    makkelijk als het wel kan.

7. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Bij mij ook met 10 weken niet meer te verbergen. Heb net een nieuwe baan bij kdv dus wou eigenlijk wachten tot na mn proeftijd maar een collega vroeg vorige week of ze een brutale vraag mocht stellen of ik misschien zwanger was :S haha dus maar verteld op mn werk afgelopen donderdag. Ze waren heel enthousiast en vonden het erg leuk!

8. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    tot een week of 11 denk.. en toen ze het eenmaal wisten zagen ze ook ineens een bolletje!!! maar stelde niet veel voor. had het wel tot een week of 15 vol kunnen houden denk kwa buik...

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh nou, ik heb nu al moeite om het verborgen te houden!
    Bij mijn 1e zwangerschap duurde heterg lang voordat ik een buikje had.
    Maar nu! Jemig! Het gaat als een speer, maar goed heb ik na deze week vakantie. Als ik terug kom, mag iedereen het weten! :D

10. Bri

Bri Niet meer actief

Beide keren had ik tot ruim 20 weken zelf nog de keus of ik het wilde laten zien of niet, gewoon door m'n kleding een beetje handig te kiezen. Daarna was er geen ontkomen meer aan (ben beide keren 18 kilo aangekomen, dus dat werd een heel flinke buik).
    En beide keren heb ik het bij 13 weken aan anderen verteld, maar het was toen echt nog niet aan me te zien.

11. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Bij de eerste duurde het erg lang voor het voor buitenstaanders zichtbaar was. Denk vanaf een week of 15/16, toen kon je heel iets zien.
    Nu ben ik 10 weken zwanger en moet ik 's avonds echt op mijn kleding letten (overdag valt wel mee).

12. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Hou het voor mijn collega's nog steeds verborgen. Ben nu 18 weken maar trek me kleding zo aan dat het gewoon lijkt alsof ik ben aangekomen ipv zwanger

13. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik had het zeker verborgen kunnen houden tot 18 weken.
    Vanaf toen is mn buik pas echt gaan groeien.
    Maar ik kon niet zolang mn mond houden :) en na de eerste echo met 9 weken heb ik het iedereen verteld.

@Tonneke knap hoor dat je dat zolang voor je kan houden! Hebben je collega's/baas geen vermoedens? Wanneer ga je het uiteindelijk vertellen want je buik gaat toch een keertje groter worden :D?

14. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Geen idee eigenlijk. Weet namelijk niet of ik wel blijf. Eind augustus loopt mijn contract af. Tijdens sollicitatie proces is gezegd dat als de eerste twee beoordelingen goed zijn je niet opeens bij de derde te horen krijgt dat je geen verlenging krijgt. Mijn eerste twee beoordelingen waren super goed en nu opeens kan ze geen uitspraak over verlenging contract doen omdat we het derde gesprek moeten afwachten. Vind het zwaar frustrerend zo want dit was niet de afspraak. Na bijna 5,5 maand weet je wel of je iemand wel of niet wil houden toch?

Als ik weg moet dan zeg ik niks of iemand moet me erop aanspreken

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik kan hem nog steeds verborgen houden als ik zou willen.. ben 26 weken en 1 dag maar weinig buik nog te zien :(

16. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Dat is wel heel raar idd! Kan me voorstellen dat je je zwangerschap lekker voor je houdt. En mocht je toch blijven dan heb jij ook gelijk goed nieuws te vertellen ;). Hoop dat ze je snel duidelijkheid geven!

17. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ja dat is wel jammer meid. Op een gegeven moment wil je toch wel dat je buikkie gaat groeien he? Ik hoop voor je dat er snel een goede buik :D zichtbaar is!

18. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    Ik had in week 25 nog een toelatingsexamen, waarbij ik mijn zwangerschap verborgen wilde houden. Dat is gelukt, niemand had door dat ik zwanger was. Het was wel enorm zoeken naar geschikte kleding.

Daarna maakte mn buik en enorme groeispurt en een week later kon niemand zich meer voorstellen dat ze het toen niet gezien hadden. Net alsof ik het onbewust toch een beetje had tegengehouden.

19. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier al een opgezette buik sinds 6 weken, maar voor een buitenstaander valt het niet op. Zie zelf al goed verschil en heb het idee dat men me bv. op 't werk bekijkt en zich afvraagt of ik ben aangekomen. Tot nu toe nog geen vragen gekregen:p Houden zo, want wil met 12 weken gaan vertellen.

20. blondoniempje

blondoniempje Actief lid

30 mrt 2009
    272
    0
    0
    Project Secretaresse
    Breda
    Ik heb het tot 23 weken geheim kunnen houden

Deel Deze Pagina