Rood puntje in de nek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamoon, 9 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamoon

Mamoon Lid

21 jun 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al doet vermoeden; zoonlief heeft een rood puntje in zijn nek gehad en nu eentje bij zijn onderkaak. Geen bultje of o.i.d. alleen een puntje, alsof iemand met een rode pen een puntje heeft gezet. Hij heeft er ook geen last van. Geen jeuk, pijn of koorts.
    Ik maak me ook niet echt zorgen, maar vraag me af wat het zou kunnen zijn. Iemand een idee?

2. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Heeft hij onlangs de BMR prik gehad?

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ons dochtertje heeft er ook veel, op haar gezichtje, nekje, armpjes.

Ik weet bijna zeker dat het muggenbultjes zijn bij haar. Als ik een muggenbeet krijg, dan is het echt een bult, maar bij haar blijkbaar niet. Ze heeft er ook niet echt jeuk aan hoor.

We zijn net op vakantie geweest, en daar verrekte het van de muggen.

Dus misschien bij jou ook gewoon muggenbultjes?

4. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Foto?

5. Mamoon

Mamoon Lid

21 jun 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    @beebje2013
    Nee, die krijgt hij pas over twee maanden.

@Nele87
    Dat zou dan misschien kunnen, maar het lijkt in geen geval op de muggenbulten zoals ik die krijg. Misschien dat baby's er anders op reageren?

Hij ligt nu in bed, dus een foto is even lastig. Maar het is net een mini moedervlekje, maar dan rood.

6. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik altijd doe is er een glas opzetten en duwen ( doorzichtig glas )
    Is het puntje weg niks aan de hand, blijft het even gedrag en temperatuur in de gaten houden...
    Maar 9/10 keer is het niks.
    Hier regelmatig rode puntjes..

7. Mamoon

Mamoon Lid

21 jun 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Glaasje op gedrukt en dan is er niks meer zichtbaar, dus het zal ws wel een muggenbult zijn.
    Bedankt voor het advies!

8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Mijn zoontje had ze vorige week opeens ook. Eerst twee op de wang, toen ook een paar op zijn armpje. Bij het consultatiebureau waar we toevallig waren, vertelde ze dat het waarschijnlijk muggenbulten zijn. Die zien er blijkbaar bij baby's vaak anders uit, inderdaad echt alleen een rood puntje (ongeveer de grote van een speldenknop).

Nu we een strakke klamboe (rechthoekig, precies passende) over zijn ledikantje hebben gedaan, zijn er geen nieuwe meer bijgekomen. Hij heeft er verder geen last van, dus we denken inderdaad muggenbulten.

Deel Deze Pagina