Hallo dames! Zal het kort houden anders word het een lang verhaal! Mijn dochter is bijna 5 maanden en sinds haar geboorte nooit een grote eter geweest. Ze liet veel staan van de flessen, soms dronk ze ze wel leeg. Maar ze kwam nooit eerder, altijd goed verzadigd. Ze heeft last van verborgen reflux en door het in te dikken met nutriton gaat het een heel stuk beter. Rond 3,5 maand begon ze snachts weer te komen voor een voeding, ze is in een maand tijd ook bijna 5cm gegroeid. Rond 4 maanden heeft ze zelf een ritme bepaald van 4 flessen. Dit was 4x180. Laatste fles om 20.00 en ze sliep heerlijk door tot de volgende ochtend. Ze krijgt sochtends als ze wakker is fruithap en smiddags als ze wakker ia groentehap. 6 van de 10x slaapt ze en dan laat ik haar lekker slapen. Ik ben na een week de laatste fles gaan ophogen naar 210 met een schepje rijstebloem. Sinds de 4 flessen drinkt ze alles leeg tot de laatste druppel. Nu sinds een week niet meer genoeg aan 3x180 en 1x210. Dus ik geef nu 4x210.. Alleen nu al een hele week red ze niet eens 4 uur ertussen! Ze komt steeds eerder.. Van de week 210 op en 2 uur later kwam ze weer.. 5 flessen is niet haalbaar omdat ze enorm veel slaapt heb ik al geprobeerd.. Ik kan de flessen niet meer ophogen.. Weet het niet meer! Ze krijgt nu nestle 1. Mensen om me heen zeggen dat ze klaar is voor vaste voeding.. Maarja vind dr nog te jong! Hebben jullie nog tips?
Lastig zeg! Even wat vraagjes: Heeft ze nog steeds veel reflux klachten? Geef je haar daar medicijnen voor? En je schrijft dat mensen zeggen dat ze klaar is voor vaste voeding, maar je geeft haar al groente en fruit toch? Of lees ik het niet goed?
En al zou je bijvoeden vervangt het tot 6 mnd GEEN fles!! Misschien toch last van de reflux en moet je medicatie vragen? Rijstebloem werkt in sommige gevallen niet, kunnen ze onrustig van worden. Hopelijk heb je hier wat aan