Ik ga steeds meer over op potjes geven 's avonds. Eerst kookte ik nog wel zelf voor ons zoontje maar ik vind het toch lastig om een paar redenen. Ik blijf een beetje hangen in hetzelfde; aardappels, brocoli, bloemkool, sperzieboontjes, worteltjes..Heb het boek Opperdepop van AH gekocht maar ook daarin vind ik niet zoveel eerlijk gezegd. Macaroni eten wij wel maar best wel pittig. Ook rijstgerechten eten wij vrij pittig. Heb wel eens rijst geprobeerd voor hem maar dat was geen succes. Vlees toevoegen vind ik ook lastig. Heb kipfilet geprobeerd maar ja hij eet nog geen hele dus wat doe je met de rest? Hetzelfde met bijv. gehakt. En als ik boodschappen heb gedaan, ben ik blij als alles in de kasten en koelkast zit en ik heb echt geen zin om dan nog eens kipfiletjes en gehakt in kleine porties te gaan lopen verdelen en invriezen. En ons zoontje slaapt overdag slecht dus is om een uur of zes 's avonds echt wel moe. Dan gaat hij dus met een papfles naar bed. Maar dat betekent wel dat hij toch om een uur of half vijf zn hapje groenten/aardappels/vlees moet krijgen. Want anders zit het echt te dicht op elkaar. En dat betekende dat ik iedere dag vanaf een uur of vier al stond te koken... Steeds meer potjes dus! Ik geloof echt wel dat het gezond is want anders zullen ze het heus niet mogen maken/verkopen maar ik voel me toch wel wat schuldig als ik hem een potje geef. Maar wat mij nou zo tegenvalt aan die potjes is dat het allemaal hetzelfde ruikt en smaakt? Of ligt dat nou aan mij?
voor ons ruikt en smaakt het allemaal hetzelfde, maar voor die kleintjes is het heel lekker. mijn zoontje is nu 11 maanden en heeft tot nu toe alleen maar potjes gekregen. heb inmiddels wel een paar keer vers geprobeerd, maar dan zit hij net te eten of ie in een citroen bijt wat ik wel altijd doe is potjes van verschillende merken, dan weer AH, olvarit, friso, bonbebe. is toch meer variatie. ik vind het ook gezond, onze uk weegt nu 10 kilo en ontwikkeld zich goed. dus met potjes is niks mis. vanaf een jaar mag hij veel meer dingen hebben en dan gaat hij wel geleidelijk aan met ons meeeten. gewoon lekker doen dus, lekker makkelijk, je bent ook maar mens. groetjes, Miranda
biobim heeft een aantal potjes met wat andere smaken http://www.biobim-shop.com/shop/Potjesvoeding-c-9.html ze hebben alleen niet zo'n groot assortiment, maar misschien eens voor de afwisseling!?
Ik denk dat dat is omdat ze overal rijstmeel in gooien? En persoonlijk vind ik prefab voedsel (ook voor volwassenen) eigenlijk altijd smakeloos/hetzelfde smaken/ronduit vies. Weet ook niet waarom dat is. En ik snap het ook niet ... het hoeft toch niet smakeloos/eenheidsworst/vies te zijn?! (overigens noemt mijn man mij een prinses op de erwt omdat ie vindt dat ik te kieskeurig ben ... dus kan aan mij liggen hoor ) Ik vind een maaltje koken voor Mirre geen probleem, maar Mirre eet wel altijd met ons mee, dus staat tegelijkertijd op. *** Mocht je tips willen voor lekkere en makkelijke receptjes ... pb staat open
En het zou ook kunnen (maar dan moet je de ingrediënten eens bekijken) dat ze voor alles ongeveer dezelfde groenten gebruiken. Ik weet wel dat de bio potjes van olvarit (of AH?) pasta met tomatensaus en kaas bijvoorbeeld rijst bevatten ...
Ik vind t juist ideaal om bijv. een kipfilet in een paar stukken te snijden en dan in te vriezen...zie de moeite er niet zo van in hoor... Wat ik doe als wij macaroni (of wat voor pasta dan ook eten...of een ander gerecht wat ze nog niet zo mag hebben zoals wij t eten) eten is een klein pannetje (koekenpannetje ofzo) ernaast op het kleinste pitje en daar maak ik eigenlijk precies dezelfde saus/groenten/vlees o.i.d in alleen dan zonder zout en sterke kruiden. Voor de smaak (en de gewenning) doe ik er een heeel klein beetje ui en knoflook bij (als dat er bij ons ook doorkomt) en zoals bijv bij spagetti doe ik er dan wat provencaalse/italiaanse kruiden door... Bij ons komt er dan nog bijv. bouillonblokje door maar dan niet door haar pannetje. Rijst/pasta/aardappels kook ik sowieso altijd al zoutloos en dat combineer ik dan zowel met ons eten als met dat van haar! En vaak heb ik dan zoveel in haar pannetje zitten dat ik daar nog wel 2 of 3 lege potjes mee kan vullen en die gooi ik dan weer in de vriezer voor als ik een keer lekker makkelijk wil of voor als we echt iets eten wat niet voor haar klaar te maken is! Dus zo moeilijk hoeft t niet te zijn hoor Ja je zit alleen een beetje met zijn etenstijd...maar goed misschien kan je dan al het eten gewoon alvast klaarmaken en dan van jullie om 18.00 even weer t vuur eronder om op te warmen...
Kan je niet gewoon een middag of avond een grote pan macaroni of iets dergelijks maken en dat in kleine porties in vriezen? Zo doe ik het wel altijd en op dagen dat het eten even anders loopt haal ik een portie eruit en gooi dat in de magnetron. Ik vries het gewoon in in zakjes, echt super makkelijk! En desnoods eet je zelf die dag ook die pasta, hoef je niet twee x te koken. Een keertje een ander smaakje....
He dank jullie wel voor jullie reacties. Hij zit momenteel op mn schoot dus moet het kort houden Er zitten zeker wel ideetjes tussen. Recepten zijn echter altijd welkom! Ik ben niet zo'n keukenprinses maar dat hadden jullie denk ik al wel begrepen...
hier is het bijna altijd vers en als er iets van een potje komt koopik altijd a la carte van olvarit. dit ruikt en smaakt prima. je merkt dat er verse kruiden gebruikt worden en de smaken en geuren zijn allemaal totaal anders. de potjes zijn inderdaad minder van kwaliteit vergeleken met vers. kindjes proeven de kleine verschillen echter wel hoor maar de smaak is wel minder dan vers
Ik vind ze juist soms heerlijk ruiken en eruit zien. Ik krijg haar eten nooit zo lekker hoor, ze wil alleen maar potjes! Vooral de macaroni/spaghetti of de potjes van Friso zijn prima. Idd de a la carte ook.