Goedenavond allemaal, Ik wil even checken of ik misschien overdrijf. In het voorjaar van 2024 is er een voorval geweest in de meidenkleedkamer waar een paar meiden mijn toen 9 jarige dochter vast hebben gehouden en haar broek naar beneden hebben getrokken om te kijken of ze een jongen of een meisje is. Sindsdien mocht dochter zich apart omkleden. In het najaar van 2024 was onze dochter een paar weken niet helemaal zichzelf. We kwamen er achter dat de gymleraar steeds bij haar in de kleedkamer zat terwijl ze zich aan het omkleden was. Hij had zelfs opmerkingen gemaakt (volgens haar juf) van wat ben je nou? Een jongen of een meisje? Kleed je eens normaal! Raar alphagedrag. Er zijn gesprekken met hem gevoerd, er werd excuses vanuit school geboden en dit zal nooit weer gebeuren. Hij zou een officiële waarschuwing krijgen maar ze hebben het afgedaan als incident. Dochter haar juf heeft sinds November voor haar deur gestaan en vorige week vrijdag was juf er niet en is hij wederom bij haar in de kleedkamer gaan zitten. De directeur reageert luchtig, hij is maar een paar tellen binnen geweest en anders dien je maar een klacht in. Dat heb ik dus gedaan en het gemeld bij de onderwijsinspectie. Overdrijf ik? Of is dit gewoon echt niet oké!
Nee, dit is echt niet oké. Ik denk dat het heel goed is dat je een officiële klacht indient. Een man hoort niet in de meisjeskleedkamer. En zeker niet 1 op1 met een meisje. En dan zulke idiote opmerkingen? Dat gaat echt alle parken te buiten!!! Als school dit nu serieus had opgepakt was het misschien anders geweest, maar school doet laks. Dus moet jij nu echt voor je dochter opkomen. Sterkte!
Heel goed dat je een melding hebt gemaakt. Zeker als er gewoon duidelijke afspraken zijn gemaakt dat hij niet meer bij haar mag zijn in de kleedkamer. Snap überhaupt niet waarom het nodig is. Je kind kan zich prima omkleden en komt vanzelf wel naar buiten. Vind het ook kwalijk dat de directie luchtig doet.
Hemel, geen woorden voor, wat zal je dochter zich ongelooflijk eenzaam en verdrietig voelen daar op school zeg. Wat die gymleraar betreft Ik zou hem echt aan de hoogtse boom opgehangen willen zien, je dochter niet meer mee laten doen met gym en kijken wat je nog meer kan, ook richting school. School hoort een veilige omgeving voor je dochter te zijn en dat ze nu, na herhaling dit zo aanpakken... Persoonlijk zou ik alle instanties benaderen die maar enigszins van invloed zouden kunnen zijn. Zit er nog een directie boven deze directeur? Heel verdrietig, hopelijk moet deze leerkracht na dit schooljaar opzoek naar een nieuwe baan...
NEE, je overdrijft niet! Ik zou woest zijn! Goed dat je dit aanpakt. En wat ontzettend vervelend voor je dochter
Inderdaad absoluut geen overdrijven. Overigens wel fijn om te zien dat je dochter dit durft aan te geven bij jullie, dat dit allemaal gebeurd is en wat er gaande is. Niet ieder kind durft dat helaas...
Als eerste wat heb je een knappe dochter! Ze durft het wel te bespreken. Wat enorm raar dat ze haar vast hebben gehouden om te checken wat ze is. Een leraar hoort absoluut niet 1 op 1 met een kind te zijn zonder de deur open te hebben. Ze is 9 dan heeft ze echt geen hulp nodig bij het aankleden. Dat hij ook nog eens dat soort opmerkingen maakt vind ik zorgelijk. Je beschadigd een kind met dat soort rare opmerkingen. Je hebt absoluut gelijk om een klacht in te dienen. Hopelijk heb je ook nog emailtjes of Parro berichten met hoe ze het af hebben gehandeld de eerste keer. Ik hoop echt dat ze de klacht serieus nemen en er wat mee doen! Ondertussen zou ik haar geen gymles meer laten volgen.
Na de eerste melding vanuit de juf had deze klojo al naar buiten getrapt moeten worden. Wat nou gesprekken? Als je zo achterlijk bent om zo tegen een kind te praten hoor je niet thuis in het onderwijs. En dat hij vervolgens in haar buurt komt als de juf er niet is, is echt maar dan ook echt niet oké. Dat school dit niet ziet vind ik bizar. En ik zou ook alle mogelijke instanties hierbij betrekken en de directeur en die gymleraar dat laten weten. En met de juf afspreken dat jouw dochter niet meer gymt. Wat een rotsituatie voor jullie. Sterkte en hopelijk wordt het snel écht opgelost met ontslag.
Ik zou een officiele klacht gaan indienen waar je maar kan; bij de school, de overkoepelende stichting, overal. Deze leerkracht zorgt voor een onveilige situatie op school, dat mag absoluut niet gebeuren.
Jeetje wat een vreselijke situatie. Ik zou absoluut een melding maken, en ik vraag mij ook af of die andere meiden zijn aangepakt destijds. Wat een vervelende onveilige omgeving voor je dochter. Naast alle meldingen die mogelijk zijn, zou ik ook vanwege de reactie van de directeur een andere school zoeken met zijn: anders dien je maar een klacht in. Is hij helemaal gek geworden!
Dit, maar de reactie van de directeur vind ik ook laconiek. Heb je dit op mail staan @Gilmore2014 Anders zou ik wel even iets op schrift zetten nadat je de melding(en) hebt gedaan.
Niet oké dit en die klacht zou ik zeker aangeven, en niet alleen over de gymleraar maar ook over de lakse directeur.
Dit. Ik zou ook woest zijn, hoe haalt hij het in zijn hoofd? Wat is de reden dat hij daar heen gaat? Heb je hem zelf weleens gesproken hierover? Bah...volgens mij zou ik mn dochter niet meer mee laten doen met gym, want ze kunnen haar geen veilige situatie bieden.
Ik zou naast de school zelf, onderwijsinspectie ook contact opnemen met de politie voor advies en een melding maken bij de wethouder onderwijs van de gemeente. Ook de ouderraad kun je informeren En als de school onder een brede Stichting valt zou ik bij dat bestuur en de overkoepelende ouderraad ook meldingen maken. Dit gedrag, zowel van de leraar als de directeur, is niet acceptabel als je met kinderen werkt.
Ik zou inderdaad ook de politie inschakelen Vanwege de gymleraar en de houding van de school hierin Dit kan echt niet
Ik zou ook overal een klacht indienen en melding maken bij de politie vanwege grensoverschrijdend gedrag. Dit kan echt echt echt niet. Überhaupt het feit dat de juf voor haar kleedkamer moet staan om haar te beschermen. (Fijn dat ze dat doet!). Ik zou haar niet meer mee laten gymmen. Is het vooral met de meiden aangepakt en opgelost? Voelt ze zich weer veilig in de klas? En met de juf? Je hebt wel echt een onwijs knappe en stoere dochter dat ze dit verteld!
Jep dit zou ik ook doen. Zou gelijk de politie inschakelen. School had de eerste keer kans om het aan te pakken en dat hebben ze duidelijk niet goed gedaan.
Los van dat dit natuurlijk absoluut niet kan wat die gymleraar doet, wat is er in eerste instantie gedaan aan die meiden die je dochter hebben vastgehouden en haar broek naar beneden hebben getrokken? Want ik vind het in eerste instantie al niet normaal dat je dochter zich apart van de rest om moet kleden. Dat accepteer je toch al niet? 9 jaar, dan heb je het over groep 6....
Overigens zou ik ervoor zorgen dat ze niet meer gaat gymen zodat ze niet meer met die gymleraar in 1 ruimte (dus ook gymzaal) hoeft zijn