Advies nodig gymleraar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gilmore2014, 1 jul 2025 om 05:30.

1. joopterheul

joopterheul Actief lid

24 sep 2024
    145
    114
    43
    Precies dit. Helemaal eens dat het gedrag van die gymleraar absoluut niet kan en aangepakt moet worden.
    Maar dat incident met die meiden had al aangepakt moeten worden. Is toch idioot dat jouw dochter apart moet gaan omkleden omdat zij zich niet kunnen gedragen? Toen had de school adequaat in moeten grijpen.
    Ik zou echt 0 vertrouwen meer hebben in die school.

2. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.288
    1.132
    113
    Nee, precies, mijn vertrouwen in deze school zou ook weg zijn. Naast dat ik dit zeker hoger op zou aankaarten, zou ik ook uitkijken naar een andere school

Athina en Saartje33 vinden dit leuk.
  3. Mcjo

Mcjo Actief lid

30 mei 2022
    150
    192
    43
    Vrouw
    Nee, dit is niet oké! Verre van! Alsjeblieft twijfel niet aan jezelf, jouw gevoel is er niet voor niets...
    Klacht indienen waar het maar kan. Heb je de mogelijkheid tot een andere school? Ieder kind verdient een veilige omgeving om zich te ontwikkelen!

Saartje33 vindt dit leuk.
  4. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.141
    1.920
    113
    Vrouw
    Ja dit is ook helemaal waar. Laat die pestkoppen zich maar op een andere plek omkleden. Waarom moet het slachtoffer apart gezet worden?

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.219
    8.935
    113
    Je overdrijft zeker niet. Dit is gewoon echt heel raar en onprofessioneel gedrag.
    Heel terecht dat je een klacht indient en het hebt gemeld.

En ik zou haar inderdaad ook niet meer mee laten gymmen/in een situatie laten zijn met die leerkracht. Echt bizar dat school dit kennelijk normaal vindt...

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.903
    19.399
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zit echt met open mond te lezen. Nee, dit is niet oké en je bent terecht boos. Goed dat je dit hebt gemeld bij de onderwijsinspectie. Ik hoop dat ze er iets mee doen. Je kunt ook kijken of de school onder een overkoepelend bestuur valt en daar een klacht indienen.
    Is de gymdocent in dienst van de school / het schoolbestuur? Of wordt hij ingehuurd vanuit een ander bureau? Indien het laatste, zou ik ook daar melding maken.

Sowieso vind ik heel de voorgeschiedenis al behoorlijk schokkend. Maar hoe is het in hemelsaam mogelijk dat er een afspraak wordt gemaakt dat de gymdocent NIET bij haar in de kleedkamer is en dat hij dit dan TOCH doet? Ik werk zelf in het onderwijs en ben er heel voorzichtig mee om over dit soort dingen te oordelen. Het is soms te makkelijk om iemand reputatie af te breken. Maar als dit zo gegaan is, vind ik echt dat deze 'leraar' de titel niet verdient en mag hij van mij op staande voet ontslagen worden. Ik schaam me plaatsvervangend en vind het heel erg voor je dochter en voor jullie dat ze zo behandeld wordt!

evaleana, Dubbelgeluk, Athina en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.284
    4.519
    113
    Nee je overdrijft niet.

Ben wel benieuwd hoe ze die andere meiden hebben aangepakt toen der tijd. Ik vrees zoals het al eeuwen gaat, foei dat mag niet en laten we het leidend onderwerp (je dochter) maar in een aparte kleedkamer doen dan is het probleem simpel opgelost zonder het probleem op te lossen.

Vervolgens geven jullie aan dat haar leerkracht bij haar gaat zitten in die kleedkamer en ongepaste dingen zegt en is hun reactie erg lauw. Als een lerares al vanaf november voor haar kleedkamerdeur staat om te voorkomen dat die leerkracht die kleedkamer in gaat is natuurlijk al een alarm bel. Als vervolgens blijkt dat de leerkracht bij de eerste gelegenheid weer in de kleedkamer bij je dochter kruipt dan is het voor mij over en uit en zou ik niet alleen een klacht bij school en overkoepelende organisatie indienen maar ging ik ook even langs de politie en probeerde ik er achter te komen via wie/wat die leerkracht op school is komen te werken (als dat een soort uitzendbureau is of zo) en daar ook een klacht neerleggen.

Voor nu ging mijn dochter niet meer mee naar de gymles totdat de situatie voor haar weer veilig is.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.446
    16.812
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    wow dit kan echt niet hoor, wat is dat voor een randdebiel zeg die gymleraar?
    Heb je hem zelf al eens aangesproken op zijn gedrag?
    Ik zou mijn dochter echt niet meer laten gymen en wat is dat voor een achterlijke reactie van zo'n directeur?
    Zijn ze helemaal gek geworden.
    Ik zou er melding van maken bij de onderwijsinspectie en ook bij de politie melden, ik ben echt perplex dat dit allemaal gebeurt en dat er niemand daadwerkelijk optreed tegen zo'n vent.

9. Gilmore2014

29 sep 2022
    40
    15
    8
    Vrouw
    Ik heb vandaag gebeld met de vertrouwensinspecteur van de onderwijsinspectie. Ik had al een afspraak staan met de klachtencommissie van de stichting en de vertrouwensinspecteur zegt heel duidelijk dat dit inderdaad niet kan en gaat een melding maken en een bezoek aan school brengen.

De meiden hebben destijds idd een gesprekje gevoerd en daar is het bij gebleven.

Gelukkig heb ik het mailverkeer nog waarin de directeur duidelijk aangeeft het onacceptabel te vinden en er consequenties aan verbonden zijn. Ik weet dat er sprake was van een officiële waarschuwing maar dit is afgedaan als incident. Mijn dochter gaat inderdaad niet meer gymmen wat ze super stom vind natuurlijk want dat is haar lievelingsvak. Ze vertelde nog dat er een meisje was die haar gymkleding vergeten was en dus in een boxershort en hemd moest gymmen, dat hij tegen een muur stond en zei.. zooo lekker strak broekje hoor!

Haar juf is gelukkig heel meelevend, die heeft nog een berichtje gestuurd dat het begrijpelijk is dat ze gym overslaat en dat ze heel goed begrijpt dat we instanties inschakelen.

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.394
    12.397
    113
    Fijn dat ze niet meer hoeft gymen, maar die leraar die zou echt uit nooit meer een stap in een gymzaal mogen zetten.
    En fijn dat je de mailcommunicatie nog hebt. Succes met de vervolgstappen, dit kan gewoon echt niet!

11. Consuminderma

Consuminderma Fanatiek lid

27 apr 2024
    1.302
    887
    113
    Wat een smeerlap, kan niet anders zeggen!
    Mijn zoon is toen hij bijna 7 was in de kleedkamer aangerand door een klasgenoot (wel met ondergoed nog aan). Hebben getwijfeld over de politie inschakelen. Niet gedaan, directie en juf hebben redelijk adequaat gehandeld (ouders en kind aangesproken, kind excuses laten maken, van mij had hij overigens wel geschorst mogen worden, hij heeft al meer uitgevreten de afgelopen 6 jaar) en zoon heeft zwart op wit dat hij tot eind groep 8 nooit verplicht kan worden om ook maar iets met deze jongen te hoeven doen. Dat geeft hem een veilig gevoel nu na ruim 2 jaar.
    Inmiddels heeft hij een eigen kleedkamer, omdat de groep jongens erg druk is en veel kabaal maakt en hij daar vanwege zijn vermoedelijke autisme echt niet tegen kan. Maar zover ik weet komt daar niemand ongewenst bij hem. Zal het hem morgen eens vragen.
    Wat hij bij je dochter gedaan heeft kan echt niet en die opmerking tegen dat andere meisje zegt genoeg. Hopelijk vinden ze snel een nieuwe gymleraar!

Deel Deze Pagina