"Open" sollicitatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Deliana, 21 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deliana

Deliana Niet meer actief

Een kennis heeft mij gevraagd mijn CV te mailen, omdat er een leuke functie vrij komt bij zijn bedrijf. (Kennis heeft daar een hoge functie).

Nu loop ik een beetje vast op de mail bij mijn CV. Ik wil niet te formeel ("zoals besproken..."), maar ook weer niet te informeel overkomen. Maar ik wil wel laten blijken dat ik obv zijn verhaal en wat ik inmiddels zelf heb uitgezocht echt geïnteresseerd ben.

Normaal schud ik het zo uit mijn mouw, maar ik ben nu echt inspiratieloos. Iemand een tip voor een spontane (sollicitatie) e-mail? :)

2. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Wat voor functie bij wat voor bedrijf? Ik vind 'zoals besproken' geen formeel taalgebruik (ook niet informeel, ik vind het 'gewoon'), tenzij je nou echt voor één of ander creatief / hip / alternatief café ofzo gaat werken, dan is het misschien too much.

3. Tal1987

Tal1987 Actief lid

18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    "In een fijn zakelijk gesprek vertelde X me over jullie recent opengestelde vacature voor de functie 'xxx'. Mijn enthousiasme was meteen aangewakkerd en ik wens daarom met veel interesse te solliciteren."

...en dan je motivatie waarom jij denkt dat jij de geknipte kandidaat bent.

Zoiets?

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    bovenstaande zou ik alleen doen wanneer je deze mail rechtstreeks naar personeelszaken stuurt.
    Wanneer je je CV aan je kennis gaat sturen, kan je bijv aangeven dat je na jullie gesprek en je verdere 'inspectie' van de website heel enthousiast bent geworden.

Zelf heb ik het heel simpel gehouden, bij het doorsturen van mijn CV aan een bekende: ' hierbij vind je mijn cv' :)

5. Tal1987

Tal1987 Actief lid

18 jul 2012
    117
    41
    28
    NULL
    NULL
    Haha ja inderdaad, daar ging ik inderdaad wel vanuit dat ze het naar Personeelszaken zou sturen en niet rechtstreeks naar haar contactpersoon (dat zou idd wat vreemd zijn als ze dan mijn tekst naar hem stuurt :D)

Hopmarjanneke vindt dit leuk.
  6. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik ga mijn mail inderdaad naar die kennis zelf sturen. Misschien maak ik het idd te moeilijk en moet in het gewoon kort houden

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Als je jouw cv naar die kennis stuurt zou ik sturen: (zoals besproken) hierbij mijn cv.

8. Manque

Manque Niet meer actief

Hoi Thomas, hoe gaat het met je? Ik vond het gezellig om je te spreken daar en daar en toen en toen. Ik stuur je hierbij mijn cv. Leuk dat je misschien mogelijkheden voor me ziet bij je bedrijf! Misschien nog een keer over hebben met een kop koffie? Hoor graag van je!

Sophie221 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina