Advies nodig: huis opknappen voor verkoop

Discussie in 'De lounge' gestart door Cathelijne1986, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ons huis staat nu 3 maanden te koop.
    wij laten het zoals het is geef het geld liever uit aan de woning die we gaan betrekken.
    Wij hebben een kleine 3k. appartement, met gestuucte grove wanden en een dochtertje van bijna 3 maar die heeft zich er nog nooit aan opengehaald ofzo hoor.

Een vloer is erg persoonlijk je kan er een nieuwe vloer inleggen en dan vinden de kopers het niet mmoi kwa kleur gaat het er weer uit.

Wij gaan misschien alleen de deuren/kozijnen een likje verf geven als het over 6 maanden nog niet verkocht is.

Wij zijn nu ons aan het orrienteren en huizen aan het bekijken maar ik merk dat ik niet eens let op wat er op de muren zit vindt de afmetingen het belangrijkste wil ruimte en de sfeer die het huis heeft, de locatie.
    Muren/vloer/badkamer etc is allemaal aan te passen.

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als de vloer echt rotversleten is, zou ik er een nieuwe inleggen.
    Maar als ie er nog mee doorkan ... dan is dat toch echt wel voor de volgende, want die legt er toch zijn eigen ding in.

Muren zou ik vooral zorgen dat ze "fatsoenlijk" zijn. Dus geen stukken eruit en dergelijke.
    Maar weer ... als de volgende liever behang ziet of een anders gestukte of geverfde muur ... dan doet die er weer zijn eigen zin mee en ik zou er dus geen bergen kosten in gaan steken.

Ik zou zorgen dat er 1 inbouwkast altijd te bekijken is.

Wij hebben ons huis gekocht waar hele "gaten" en krabsporen (van de hond) waren in de muren en waar dus nog werk aan was.
    Gaandeweg zijn we daar ons eigen ding van aan 't maken.
    De vloer van de slaapkamer hebben we veranderd (laminaat erin), al de andere vloeren waren en zijn perfect.
    De inbouwkasten in de dressing heb ik bij de bezichtiging wel es snel bekeken, maar niet echt uitgebreid. Was alleen maar handig dat we geen nieuwe kleerkast moesten kopen ;) (onze oude viel bijna uit elkaar en had sowieso geen verhuis meer overleefd).

Waar wij meer naar keken ... Ligging, prijs, buurt, afstand tot autostrade en station, ruimte in het huis, aantal slaapkamers, stevigheid van het huis (niet overal gyprocplaten bijvoorbeeld) en hoeveel werk er nog aan was.
    Door wat krabsporen of wat "rommel" kon ik echt wel doorkijken ... Net zoals rondspringende kinderen of huisdieren :) ... Die zijn er immers toch niet meer als het huis van mij is.

3. Mnon

Mnon Niet meer actief

Liever muren glad gestuct dan een nieuwe vloer! Wij hebben nu spachtelputz.... Tja het is dat het er in zit... Maar langzaamaan zijn we het toch aan het verwijderen (alleen dat is best een werk) Wij hebben gezegd wij kopen nooit meer een huis met muren die niet glad zijn of zijn behangen!

Wij hebben in ons huis zelf ALLE vloeren vervangen, dus niet meer de plavuizen en het zeil van de vorige bewoners, maar ons eigen parket en laminaat!

Deel Deze Pagina