Hoi dames ik zit met me handen in het haar over mijn 3 maanden oude dochtertje. Ik zet even de dingen op een rij voor jullie. - drinkt vanaf de geboorte moeilijk, meestal wel genoeg maar wel moeilijk. -tijdens het drinken is ze heel onrustig, trappelen met voeten, scheetjes alles. - ze drinkt nutrilon pepti. ze heeft exceem (heb ik zalf voor hydrocortisol) - ze drinkt nutrilon omdat ik dacht dat ze KMA had, ze deed het er eerst heel goed op, doorslapen opeens! - van de vorige voeding nutrilon voor krampjes dronk ze flessen circa 180 cc en sliep ze niet door, van pepti 150 (als ik geluk heb) en sliep ze eerst wel door, het begint nu allemaal af te zakken. -ze laat veel scheetjes, soms zou een volwassenen zon scheetje kunnen laten.... ik wil wel even laten weten dat ik wo al een afspraak heb bij de kinderarts... Maar nu heeft ze vandaag half 9 60 cc en half 2 100cc gedronken, ze wil ook niet meer ik maak me zorgen pfff.... ik zat zelf te denken zou dr ook verborgenr reflux in het spel kunnen zijn? Zoals jullie begrijpen is er dus ook geen ritme enzo in te krijgen... Misschien herkennen jullie dit? alvast bedankt
ik zat ook te denken om de voeding te verdikken omdat ze dat gewend was, nutrion pepti is dun en die voor krampjes was dik..
Wij hadden dit ook bij ons dochtertje. Toen we overstapten op Nutramigen werd het weer een paar dagen beter. Daarna weer slechter dus zijn we overgestapt op Neocate en vanaf toen ging het stukken beter en bleef dit ook zo. Bij sommige kinderartsen moet je flink aandringen willen ze die voedingen vergoeden, maar ik zou je poot stijf houden. Duidelijk uitleggen dat het even beter ging na de Pepti en dat het daarna weer afzakte....
Hoi, voeding indikken kan helpen bij reflux, maar kan ook krampjes verergeren. Ontlasting kan veranderen (dikker, dunner) en hier ook de ervaring dat ze daardoor nog slechter ging drinken omdat het zwaarder op de maag lag...
Als klachten eerst verbeteren na gebruik van dieetvoeding als pepti en erna weer verslechteren is de voeding zeer waarschijnlijk niet geschikt voor je kindje. In pepti zijn de eiwit deeltjes kleiner, maar het lichaam van sommige kindjes herkennen de eiwitdeeltjes nog steeds als eiwit. Dan moet je dus naar een voeding waarvan de eiwitdeeltjes nog kleiner zijn. Dit is friso allergy care (hero baby nogiets??) of nutramigen lgg. Is dat niet voldoende dan is koemelk vrije voeding de volgende stap.
Ik zou even stoppen met veranderingen blijven aanbrengen in voeding. Indikken zou ik zeker niet...al heb je diagnose reflux gekregen hebben veel kindjes er meer last van dan baat. Maar reflux is nog niet eens vastgesteld. Waarom drinkt ze moeilijk? Gebruikt je de juiste fles? Probeer een fles tegen krampjes/reflux. Deze flessen zorgen dat ze minder lucht mee krijgen. Je denkt dat ze KMA heeft...is dit ooit vastgesteld? Waarom moet ze perse doorslapen? Dat hoeft op deze leeftijd echt nog niet. Heeft ze echt last ook of is ze gewoon wakker?