Mijn dochter is al 5 weken snotverkouden. Laatste week erg beroerd oorontsteking en ik vermoed ook keelontsteking en zelfs noodarts in huis gehad afgelopen weekend. Ze heeft gelukkig geen koorts meer maar is wel huilerig en hangerig. Afgelopen maandag heb ik haar thuis gehouden van school (peuterspeelzaal). Morgen moet ze eigenlijk weer maar twijfel erg. Elke keer als ze naar school gaat is ze paar dagen later weer erger ziek. Ik wil graag dat ze eerst even helemaal opknapt. Maar ja ze vind school zo vreselijk leuk. Ik weet wel dat ze elke keer elkaar aan steken, maar ze is echt afgelopen dagen zo beroerd geweest, haar weerstand is ver te zoeken. Wat zouden jullie doen?
Ik zou het nog even een weekje aanzien. Eerst maar even aansterken, zeker als ze oor- en keelontsteking (gehad) heeft.
Als ze thuis kan blijven (je zelf thuis bent of opvang hebt) zou ik haar morgen thuis laten. Beter eerst deftig genezen en haar desnoods 2 weken thuishouden dan telkens weer hervallen. Naar "school" moet ze nog lang genoeg in haar leven. Dat ene weekje gaat het echt niet maken. Als ze er zin voor heeft en het mogelijk is kan je natuurlijk thuis ook lekker gaan knutselen ofzo morgen ... De andere kinderen hebben er overigens ook niks aan als zij ze zou aansteken.
Als ze kortgeleden nog flink ziek was dan zou ik haar nog even thuis houden tot ze echt weer beter is. Geen idee sinds wanneer ze naar de psz gaat en of ze daarvoor naar het KDV ging, maar als ze nog niet zo lang gaat en niet naar het KDV ging, dan hoort het er helaas wel bij...
Ik zou haar thuis laten morgen. Als het goed is hebben jullie volgende week herfstvakantie toch? Dan heeft ze echt even de tijd om goed op te knappen. Beterschap met jullie kleine meid.
Thuis laten. Mijn dochter heeft ook weken lang last gehad (verkouden, constant hoesten, hangerig en moe). Vorige week zijn we op vakantie geweest, en is ze sinds 6 weken eindelijk weer helemaal beter. Nu gaat er weer wat rond op de psz en ik hoop van harte dat ze deze overslaat
Bedankt voor jullie reacties!! Ik heb haar idd thuis gehouden. Wel met pijn in mijn hart want echt ze vind het zooo leuk. Hihi en ze gaat nog maar een paar weken. Ja volgende week vakantie daarom twijfelde ik ook een beetje, maar ja nu heeft ze echt even de tijd om te herstellen. En ze is nooit naar kdv geweest maar komt wel regelmatig in kontakt met andere kindjes. Ik weet dat ze wel regelmatig verkouden zal zijn maar dit was even wat heftiger dan een koudje. Morgen haar oren weer laten checken, ze sliep vannacht weer erg onrustig en zit hele tijd aan haar oren. Lijkt wel alsof kuurtje toch niet echt zijn werk heeft gedaan. Of misschien even de naweeen ofzo