3 punt of 5 punts gordel kinderzitje fiets

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door void, 1 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    In Nederland bij mama heb ik een heel fijn polisport zitje met een 3 punts gordel. Zo eentje die je er heel makkelijk op en af doen op de bagage drager.

Echter hier op mijn fiets in Engeland heeft een smallere bagage drager, zo eentje die niet meer dan 25kg houdt en kennenlijk passen die daar niet op dus moet ik al naar eentje kijken die je bevestigd aan het frame. Niet ideaal maar wat niet past is al helemaal niet handig.

Toen zag ik tijdens mijn zoektocht ook een 5 punts gordel voor 55 dus 20 duurder dan het gelijkwaardige zitje wat ik in Nederland heb. En alsnog de helft goedkoper dan die populaire yepp zitjes, die overigens uberhaupt geen voorkeur hebben omdat ze zo open zijn aan de zeikanten. En nu zit ik te twijfelen, fietsen hier in Engeland is sowieso wat gevaarlijker. Automobilisten hebben echt 7 kleuren poep aan fietsers en het wegdek is hier enorm pauper waardoor ik binnen een week met de fiets uitgleed. (lag overigens ook aan hoe hard ze mijn banden hadden opgepompt en dat het nat was) Maar toch nu een beetje schrik om met de kleine te gaan fietsen en al helemaal als het nat is want ja het regent hier nog al regelmatig.
    (betere buitenbanden met meer grip staat overigens ook nog op het verlanglijstje maar dat terzijde)

De beste oplossing zou een karretje zijn voor erachter maar daar heb ik stiekem de plek niet echt voor en lijkt mij ook enorm onhandig, ook lijkt het me redelijk wat plek opnemen als ik voor de veiligheid de stoep op moet of ergens smal erdoorheen wil. Denk ook aan die dingen die bromfietsen en motors weghouden in bossen en parken bijv. voor als we daar met zijn papa zouden gaan fietsen, puur voor het fietsen..

Dus mijn vraag is eigenlijk heeft er iemand ervaring met een 5 punts of zou je liever voor een 5 punts gaan wanneer die mogelijkheid er zou zijn of zou een 3 punts genoeg zijn en hebben die 2 stukjes aan de zeikant waardoor het een 5 punts wordt maar weinig meerwaarde?

Polisport Bilby Reclinable Rear Chi...

Deel Deze Pagina