4 flessen, maar minder dan 800 ml ?

Discussion in 'Flesvoeding' started by lola36, Apr 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lola36

lola36 Bekend lid

Oct 24, 2010
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef mijn zoontje (nu 5 maand) in principe nog 5 x 150-180, met een laatste fles om 23:00 ongeveer. Hij sliep door tot ongeveer 8 uur (soms langer). Nu sinds een week is hij later wakker en geeft hij zelfs om 10 uur niet echt aan dat hij honger heeft, maar ik geef het dan wel. Hij drinkt dan maar 150-165. Meer wil ie niet.

Ik ben aan het proberen om naar 4 flessen te gaan, maar met de 4e fles rond 21-22 uur zit hij niet aan de 800 ml ( als het meezit 700 ml : 165 -165 -170 - 200).

Is dit een probleem als ik het wil proberen zo, om te kijken of hij zo ook de nacht doorhaalt met die 700 ml? (hij krijgt nu 1/2 potje fruit + 1/2 potje groenten + in eerste en laatste flesje beetje rijstebloempap). Is het erg als hij de 800 ml niet binnenkrijgt ?

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Wellicht een idee om de rijstebloem achterwege te laten?
    Wellicht dat hij dan op de 800 cc komt.

Onze dochter is ook 5 maanden, krijgt nog geen bijvoeding en drinkt 4 flessen van 200-240 cc.

xxx

3. lola36

lola36 Bekend lid

Oct 24, 2010
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    De rijstebloem doe ik pas sinds kort erbij. Daarvoor dronk hij ook niet altijd alles op. Dus ik denk niet dat dat uitmaakt.

Mijn vraag is dus eigenlijk of hij die 800 ml echt moet halen ?!

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Hier t zelfde miss nog wel wat minder. 4 flesseb per dag.

100
    150
    130
    170 papfles

Fruithap

Dit is wat ze drinkt op een dag en dan redelijk ruim genomen. Ik bereken hoeveel cc ze drinkt klaargemaakte voedig. Nu word ze morgen weer paar dagen opgenomen omin zkh ga het gelijk even vragen.. (ze heeft al 6 weken een sonde gahad toen ze 4mnd wad omdta ze niet meer zelf dronk maar dit kwam door ziek zijn. Ze word nu overigens voor iets anders opgenomen.

5. adi

adi Niet meer actief

Tot 6 maanden heeft een baby in principe 800-1000cc kv nodig, dus vanuit die richtlijn heeft hij die 800cc wel nodig.

Echter zijn er genoeg babys die gewoon niet zoveel drinken, en prima groeien op minder melk.

Ik zou wel alle andere voedingssoorten weglaten om te kijken of hij zijn melk dan wel drinkt. Op bijvoeding groeit hij nog niet, in rijstebloem zitten amper voedingsstoffen, in melk wel.
    Als het dan nog steeds niks uitmaakt, heb je het in ieder geval geprobeerd.

6. Behappy

Behappy Niet meer actief

Hier een meisje dat 600 tot 660 drinkt per 24u.
    Maar ze groeit er veder goed op...

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Klinkt mij als erg weinig in de oren. 5 flessen geen optie? Ben benieuwd wat de arts zegt.

8. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad

Het is idd weinig en t lijkt wel of ze steeds minder trek krijgt. Bv smorgens na 12 uur niks te hebben gehad mag ik blij zijn als er 100 ingaat (vaak is het nog minder) Is toch gek he ?!? ka heeft toendertijd 500 cc al minimum intake meegegeven. Weet nu al dat ze hier niets mee gaan doen hoogstenss extra callorien toevoegen als ze al niet voldoende groeit. Vorige keer dronk ze maar 120 op een dag toen had ze dus wel een sonde gekregen.Maar dit was na een periode van ernstig ziek zijn.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hij is nog geen 6 maanden dus de melk heeft voorrang. Liever bijvoeding weglaten en kijken hoeveel melk hij dan drintk!

10. HooyoShimbir

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad
    Aangezien ze goed groeit mag ze deze hoeveelheid blijven drinken. Minimale intake 500. Fruithap erbij.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit. Caitlyn drinkt hier over het algemeen ook minder dan ze mag, en dan kom ik aan 600-700 cc. Zij groeit erop, dus prima. Blijkbaar net als d'r mama een trage spijsvertering ;)

Bijvoeding zou ik zelf om die reden niet weglaten, enkel als de groei in het gedrang komt.

12. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Toch fijn om te weten he? Minimaal dus 500, mits ze t hier goed op doen.

13. Pampal

Pampal Lid

Sep 30, 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het even een paar dagen aankijken. Waarschijnlijk gaat hij na een paar dagen vanzelf de flesjes wel leegdrinken, hij moet natuurlijk ook even wennen dat hij een flesje minder krijgt.

Zo ging het met onze dochter ook. Dronk eerst niet eens meer haar flesjes van 150/5 leeg en na een dag of twee een fles minder dronk ze alle flessen van 180/6 leeg.

Succes!

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Toen ik van 5 naar 4 flessen ging, gaf ik na de fruithap nog 60/2 en dan redde ze het wel tot de volgende fles. Nu heeft ze het niet meer nodig meestal. Soms wil ze nog wel wat extra's en dat krijgt ze dan ook gewoon.

Share This Page