Na 2x een miskraam leek het nu goed te gaan. Volgens mijn berekening zat ik gister op 7+5. Echter toch de vk het vruchtje zag kwam zij op 6+1. De vruchtzak is wel 7+5 dus het vruchtje blijft achter in groei. En de hartslag was te traag voor een vruchtje van 6+1. Ze was niet positief, we moeten er rekening mee houden dat het weer fout gaat. Heeft iemand hier ervaring mee? Volgens haar gebeuren er best wel eens wonderen maar de kans dat het fout gaat is veel groter. Ik ben nu 36 dus dat is ook niet heel positief. Het zou onze 1e worden... We moeten ons gaan realiseren dat er waarschijnlijk toch iets mis is... maar wat?
Lieve cd28, Probeer je voor te bereiden op een miskraam maar zeker weten doe je het nooit, blijf wel gewoon je hoop houden dat het goed blijft gaan. Helemaal niets is zeker. Ik heb dezelfde ervaring. Kreeg eerst een echo met een kloppent hartje ... helaas vertelde ze me ook dat de groei achterbleef.. Helaas voelde ik dat het gevoel uit me ging, zwangerschapsgevoel verdween en voelde het doodgaan. Luister naar je inutitie en probeer daar enkel naar te luisteren. (wat geeft je hart aan ipv gedachtes maar dat is enorm lastig).. Ik weet alleen niet of je dit wil lezen van wat ik hier bij het bovenstaande geschreven heb. Ik kan je nauwelijks advies geven alleen dat ik gewild had dat ik beter op mijn intuitie vertrouwd had ... ik heb me die week helemaal blindgestaard en gehoopt dat het wel goed ging... daarvan heb ik geen spijt ... dat mag je als moeder nu ook doen ... Verder laat de week een beetje over je heenkomen .... je kunt er namelijk niets of nauwelijks wat aan doen .. verwen jezelf een beetje en maak het jezelf niet te zwaar.... En onthoud goed .. je hebt geen bericht of het wel of niet goed is .. Op dit moment ben je nog zwanger dus mag je alle redenen hebben om er nog in te geloven dat alles gewoon goed gaat ... Ik heb toen ook verhalen gelezen dat het juist bij heel veel mensen uiteindelijk goed kan gaan ... dus ik ga voor je hopen en bidden dat dit het geval is .... dat je snel een betere echo krijgt....... Superveel sterkte toegewenst de komende tijd tot de volgende echo ... Lfs
Lieve cd28, Ik heb het ook gehad en bij mij is het hartje een week later gestopt. Ik hoop voor jou op een wonder.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga me voorbereiden op het ergste, de vk was gister zo negatief dat ik ook niet geloof dat er bij mij een wonder gaat gebeuren. Toch hoop je nu te lezen dat het heel vaak voorkomt en bijna altijd positief eindigt, maar natuurlijk weet ik best dat dat niet zo is. Heb me sterk gehouden bij de 1e en de 2e keer dat het mis ging, kon dat ook nog wel accepteren. Alleen nu gaat me dat niet zo goed af... tranen zitten hoog. Heb alle afspraken de rest van de week afgezegd zodat ik van kantoor weg kan gaan zodra het begint...
Het is idd een moeilijk proces Ik heb daarom ook hulp gezocht om mijn verdriet te kunnen verwerken. Ik wens je heel veel sterkte toe. Wanneer heb je weer een echo?
lieve cd28, Wat leef ik met je mee ... maar lieve schat ... je hebt de echo nog niet gehad ... je weet nog niets zeker. Wat goed van je dat je jezelf ziek hebt gemeld ... ga leuke dingen voor jezelf doen .. ook al is dat heel lastig. Als ik jou verhaal lees ... roept dit zeker herinneringen bij mij op en kan me je ongerustheid snappen en vooral het verdriet. Wat is het toch soms oneerlijk ... Ben je ook bewust dat dit onze herinneringen zijn ... en die zijn dus verleden tijd maar ook bij ons horen en dat deze herinneringen nog niet bij jou horen.. Ik zou willen dat ik je een knuffel kon geven ....
Ik ga hopen en bidden voor jou dat je dinsdag GOED nieuws krijgt ... de wonderen zijn de wereld namelijk nog altijd niet uit ... .... en tot dinsdag ... wees lief voor jezelf .....
Dank je wel voor je lieve reactie! Ik heb mezelf niet ziek gemeld, heb alleen al mijn afspraken afgezegd zodat ik weg kan zodra ik dat wil. Kan helaas niet thuis blijven.
Oh sorry .. dat heb ik verkeerd gelezen maar dat is ook goed .. zolang je maar aan jezelf denkt .... Ik heb in de tijd maar doorgeploeterd en niet aan mezelf gedacht ... Achteraf denk ik ... pffff had best wat meer aandacht aan mezelf mogen schenken .... dus dan is dit dus ook een tip die ik je mee wil geven .... zorg voor 'leuke' afleiding .... naast je werk .. je gedachtes gaan er niet bij weg ... maar soms misschien even een paar minuten ...
Lieve cd28, Wat een ontzettend vervelende situatie zeg! Het zou je derde miskraam al zijn, als het inderdaad een miskraam wordt. Heel verdrietig! Ik wens je alle sterkte die je nodig hebt.