Hallo dames, Even een vraag.. ik ben me (weer) druk aan het oriënteren op een borstkolf! Bij zoonlief had ik de ameda lactaline, deze beviel opzich prima, maar ik had bij hem ook behoorlijke overproductie en kolfde zo 250 ml per keer.. Helaas heeft deze kolf het begeven en dus opzoek naar een nieuwe! Nu druk aan het oriënteren op de medela freestyle, eigenlijk vind ik deze te duur.. ik heb daar een budget voor van 120 tot 150 euro. Ook zit ik nog met de ameda lactaline in mijn hoofd, aangezien die goed beviel. Nu mijn vraag, wat adviseren jullie? De medela freestyle, ameda lactaline? Of gewoon eerst huren ( bij de eerste ook gedaan, alleen vind ik uiteindelijk ook best prijzig) Of een hele andere kolf? Ik wil graag wel een dubbelzijdige, en een elektrische.. Of heb je er toevallig 1 in de aanbieding? Zou je me dan willen pb'en? Het word sowieso een tweedehands namelijk.. Alvast bedankt!
Hoi Cayth, Ik heb een Medela Freestyle. Het is een goede kolf en ik gebruik 'm nu al een tijd, dus wat dat betreft levert ie z'n geld wel op. Maar ik kan niet zeggen dat ik wild enthousiast ben. Als ik bedenk hoeveel ik er voor betaald heb, vraag ik me achteraf wel een beetje af of ik het zoveel geld waard vind. Maarja gekocht is gekocht natuurlijk. Mijn dochter drinkt altijd tevreden bij mij, aan 1 borst per keer had ze altijd voldoende (en nog steeds). Maar ik heb moeite met voldoende kolven om mee te geven naar het kdv. Ze krijgt daar 2 flesjes van 170 cc, maar het is me eigenlijk nooit gelukt om 340 cc te kolven op een werkdag. Nu kan dat natuurlijk aan mij liggen. Het kan ook aan de kolf liggen. Dat weet ik niet, maar ik wilde het je wel even meegeven. Het is tenslotte een groot bedrag en misschien zijn er hier meer dames met dezelfde ervaring. Het is overigens wel een erg handzaam apparaat, voelt degelijk aan en de batterij gaat lang mee.
Ik heb een 2e hands freestyle gekocht en ik vond het een super kolf. Je kan dan zelf de onderdelen nieuw kopen eventueel
Zelf heb ik ee 2e hands Swing gekocht maar pas achteraf realiseerde ik me dat ik zo ook kans op spruw zou hebben kunnen krijgen. Bij de Swing heb ik een koppelstukje gekocht en kan zo dubbelzijdig kolven. Achteraf was ik liever voor een nieuwe Swing Maxi gegaan.
Ik heb de swing maxi. Ben wel tevreden. Heb dd freestyle eerst gehuurd en die was wel wat krachtiger dacht ik. Maar ook edn stuk duurder. Mij werd ook afgeraden om tweedehands te kopen omdat je ook iet weet hoe lang hij nog meegaat enzo. Ik heb hem via de site moedermelkisgoedvoorelk.nl daar was hij toen in de aanbieding. Succes
Ik kolf met de ameda lactaline (gaat al 6,5 jaar mee ) nu een avent handkolf besteld voor thuis (handiger, heb nl nog een ondernemende dreumes )
Hmm lastig hoor! Ik blijf twijfelen hihi.. ik kolfde perfect met de ameda lactaline.. en dan denk ik, waarom zou ik die dan niet gewoon weer nemen? De eerste 2 weken even een kolf huren, en dan een ameda aanschaffen.. Denk toch dat dat het word..