Ik zou maken dat je weg kwam als hij dit doorzet. Er zijn altijd blijf van mn lijf huizen, en die kun je best bellen met de uitleg dat je op straat staat, geen andere keuze hebt en je huisgenoot betrapt hebt op drugshandel en dat je niet weet wat je moet doen. Tijdelijk is alles goed.
Ik zou maken dat ik daar weg was. Wat hij doet is zijn zaak, maar ik zou echt geen risico lopen met een kind op komst. Kan je echt nergens anders bij vrienden of familie tijdelijk terecht?
Zou echt snel weg gaan als ik jouw was. Die kan echt verkeerd lopen. Zowel voor jou als jou kindje. Wat Amethist al zei ben ik het helemaal mee eens. Het is jammer dat je niet dicht bij friesland woonde anders was je welkom
Maar wel medeplichtig als dit vanuit huis gebeurd. Dit kan nl niet onopgemerkt voorbij gaan. Het moet ts opvallen dat er dingen omgepakt worden en er een hoop mensen aan de deur komen zeker omdat ts niet werkt. Verder sluit ik me bij de rest aan. Neem je verantwoordelijkheid ook voor de kleine en ga zsm weg.
In principe hoeft er voor jou niet veel aan de hand te zijn als hij buiten op straat zijn zakjes verkoopt. Een ander verhaal is het als je een kwekerij in je huis hebt. Zodra er een link gelegd wordt met jou zal er een zorgmelding gemaakt worden en deze gaat door naar jeugdzorg. Zelf snap ik niet dat je deze vraag nog serieus stelt en niet zelf kan bedenken dat je daar weg moet en er absoluut niet mee te maken moet willen hebben. Direct of indirect. Als dat soort mensen in mijn vrienden kring zaten zou ik meteen met ze breken.
Er hoeft voor jou niet veel aan de hand zijn, maar je moet bij jezelf na gaan of dit een omgeving is waar jij straks met je kleine wil zitten.
Ligt er net aan hoe hij het dealen op zet. Als hij enkel de zakjes vanuit huis verkoopt heb je kans dat er wel gevraagd wordt voor n verklaring maar verder niks. Je hebt ook kans dat ook jij aangehouden wordt en na onderzoek een 'sorry' krijgt. Als er een kwekerij in huis zit en jij bent daar ook dan zul je ook aangehouden worden. Je hebt een zeer grote kans dat er een zgn zorgmelding door de politie opgemaakt wordt voor je kindje, dan gaat jeugdzorg er ook weer wat van vinden. Meid, ga daar weg. Ik snap heel goed dat het lastig is omdat t een vriend is maar het is veel beter voor jou en die kleine. Sterkte xx
Ik denk dat dat anders zou zijn geweest als je je een kind had op dat moment. Ik vind dat echt not done en al helemaal niet zonder kind. Daarbij ... dan heb je echt agenten gehad die makkelijk waren, want mijn man kon zich op het politiebureau melden vanwege medeplichtigheid met betrekking tot een wietkwekerij ... omdat het pand waar het werd gevonden gehuurd was met een kopie van zijn identiteitsbewijs, die dus was gestolen (niet zijn identiteitsbewijs, maar er is blijkbaar ergens ooit eens een kopie van zijn paspoort gemaakt en die is gebruikt). Moest lullen als brugman, de OvJ wilde hem echt voor de rechter slepen, maar dat is achteraf niet doorgegaan. TS - wegwezen daar. Nog afgezien van het medeplichtig verhaal, als hij gaat dealen of kweken vanuit huis, dan heb je al snel rare figuren over de vloer daar. Moet er niet aan denken dat je midden in je bevalling zit en je kraamtijd en er is nul rust omdat de deur platgelopen wordt door gebruikers.
Heel bizar, vooral ook omdat het ergens was waar hij nooit is geweest. We hebben ook aangifte gedaan van identiteitsdiefstal, en de rechercheur gaf ook aan dat ie dat moest doen, maar we komen nooit te weten hoe dat is gebeurd en vooral ... zijn er nog meer kopietjes van zijn paspoort in omloop. Ik ben bang namelijk van wel, maar ja hoe kom je daar achter ... niet dus. We vermoeden dat het bij een bedrijf komt waar hij kort heeft gewerkt (en er dus een kopie paspoort in zijn personeelsdossier zat) en dat iemand dus daar een kopie heeft gemaakt, maar ja ... bewijs het maar.
Ik wil je even succes wensen met het zoeken naar een huis. Ik weet hoe moeilijk het is. Ik heb zelf de eerst 7 maanden vd zwangerschap rondgezworven... heb bij familie gezeten, op campings...maar nu heb ik een huurhuis... helemaal zelf geregeld. Instanties doen geen ene zak voor je... woningbouw niet, gemeente niet, maatschappelijke hulp niet. Maar als je het niet verwacht.... komt er iets op je pad!!
Hoe lang ga je daar nog blijven? Normaal gezien bedoel ik. Als je daar weg bent voor je kindje op de wereld komt zou ik me persoonlijk niet al te veel zorgen maken. Het zijn tenslotte 'maar' blowers. Dat is niet te vergelijken met heroïne junks ofzo. Ik bedoel een blower gaat echt niet door het lint omdat het op is of omdat de prijs anders is dan de vorige keer of een andere kleinigheid. Daarnaast zal het zo'n vaart niet lopen. Het 'goedkoop' opkopen kost nog veel geld. Een kilo koste een paar jaar geleden al snel 4500 euro (weet niet hoe de prijzen tegenwoordig liggen....) en koop je in kleinere hoeveelheden dan betaal je meer. Dan is de winst ook lager. Het duurt dus echt wel een poosje voor je huisgenoot genoeg cashflow heeft om een serieuze dealer te worden. Als laatste punt zou het echt wel een enorme knurft zijn als hij zo snel al gepakt wordt. Politie moet eerst ook onderzoek doen e.d. en tegen die tijd ben jij hopelijk toch al lang weg! Ik begrijp dat je je zorgen maakt hoor! Wil het ook niet goedpraten. Wil alleen maar zeggen dat de nood misschien niet zo hoog is als het nu lijkt. Gewoon zo snel mogelijk je eigen huisje zoeken, zoals je bezig was. Zou niet direct gekke sprongen gaan maken. SUCCES!
@spruitemoeder: nou ben het niet helemaal met je eens. Dealen is toch niet normaal, daar wil je je kindje toch niet laten opgroeien? Ik zou zsm weggaan. Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk flauw dat je hem wilt aangeven, tuurlijk doet hij iets wat niet mag, maar hij is wel de enige die jou momenteel onderdak biedt, dan ga je hem toch niet verraden?
Dit! Daarnaast ben je toch ook al opzoek naar woonruimte? Was je soizo van plan om daar weg te zijn voordat je kind geboren is? Dan zou ik het zo laten. Of als je het echt niet wil nu naar een opvang gaan. Maar verraden vind ik een beetje laag, sorry . Je kunt toch ook gewoon in gesprek gaan met hem? Je kent hem toch langer dan vandaag neem ik aan. Misschien begrijpt hij het wel en wacht hij ermee tot je weg bent. En anders kun je alsnog meteen wat anders zoeken.
Dit zegt genoeg: een ieder die kennis draagt van bepaalde strafbare feiten is verplicht daarvan onverwijld aangifte en/of melding te doen bij een opsporingsambtenaar.
Nee natuurlijk niet, maar dat was de bedoeling sowieso al niet. Ze is daar tijdelijk en al op zoek naar iets anders. Kinderen horen niet in zo'n situatie, daar geef ik je 100% gelijk in. Als dat het geval was had ik ook een ander advies gegeven
Dus ts: Hij is nu nog niet begonnen dus nog geen strafbaar feit. Als je hem nu zegt dat je er niks van wil weten en niks van wil merken en dat gebeurd zo, dan ben je dus niet in overtreding. Of interpreteer ik het dan te vrij?