Uit je verhaal proef ik buiten dat wat de buren niet hadden moeten doen. Een ander verhaal. Van laat ik haar hier of laat ik haar definitief naar de buren gaan. Sommige katten zoeken zelf hun eigenaar en in dit geval voelt dat ook zo. Voor ons voelt het als stelen. Wat het ook eigenlijk is. Maar ik proef dus ook dat je ergens bereid ben om de poes naar de buren te laten gaan. Stel je kiest daar voor!! Deels gedwongen je kan wel een afspraak maken dat ze nog wel bij jullie mag komen. Het was en is jullie poes. Het is echt zo katten poezen zoeken soms zelf hun baasje. En een te vrede kat telt voor mij dubbel. Als je het echt wilt laat het dan officieel naar de buren gaan. Zo te lezen komt het in een goed huis te recht.
Ik zou kijkn of ik thuis plekken kan creeeren waar de kat rust heeft en waar de kinderen niet bij kunnen, Daarnaast zou ik de kinderen leren dat ze niet aan de brokken/waterbak mogen zitten en de kat met rust moeten laten als het rustig ligt.. Dat is lastig maar ik denk dat je dat met veel tijd en geduld wel kunt bewerkstelligen.. Daarnaast zou ik in gesprek gaan met de buren en de heel duidelijk maken dat het jullie kat is en dat jullie voor het beestje zorgen, en ze verzoeken haar geen eten meer te geven en al helemaal geen medicatie want daar zijn jullie voor.. Wil je haar echt aan hun geven? dan zou ik dat ook per direct doen en dan ook simpelweg niet meer naar om kijken. Want dan ligt het bij hun. Al zou ik dat persoonlijk echt niet kunnen
Ik zou er beslist niet blij mee zijn. Poes is hier onderdeel van het gezin en ik zou die knorrepot niet willen missen. Ik had dan toch zeker een pittig gesprek gevoerd met de buren. Wil en kan je poes toch afstaan aan de buren? Dan zou ik ze heel duidelijk maken dat zij nu verantwoordelijk zijn. Voor het eten, medicatie, dierenarts en wat en verder eventueel bij komt kijken. Sterker nog, als ze haar graag willen hebben, laat ze ervoor betalen. Heb jij ook gedaan. Doen ze dat dan hebben ze dus echt wat voor het beestje over. Doen ze het niet dan is het vanaf nu over en uit.
Dit gaat erg ver. Ik zou de kat een paar weken binnen houden, zodat hij weet waar hij thuis hoort. En ondertussen met de buren gaan praten en aangeven dat je niet wil dat de kat naar binnen gehaald wordt, eten krijgt of iets dergelijks. Kopen ze zelf maar een kat! Onze kat zit ook veel bij de buurvrouw, blijft er zelfs slapen, maar dat gaat wel in overleg. Ze beslist niks over de kat, dat doen wij.
Linksom of rechtsom is en blijft het jullie kat. Ik begrijp dat je het misschien zielig vind en uit liefde voor je dier een andere beslissing wil maken dan je hart zegt, maar die buurvrouw ( en buurman ) kom op zeg! Wat denken ze, dat dit soort katjes zomaar op de straat lopen terwijl ze honderden euro's kosten? Ik zie het als diefstal van iets wat ze zelf graag willen, maar niet kunnen betalen en als smoes aanhalen dat ze het zielig vonden. De kat kan er niks aan doen dat ze zwaar in de war is. Ik zou haar vandaag nog ophalen en de dierenarts bellen wat de behandelingen die ze dubbel heeft gekregen eventueel voor invloed op haar kunnen hebben. Ook zou ik de kat in huis halen en op een rustig plekje een tijdje binnen houden ( hoe lastig ook ). De buren waren met mij zeker nog niet klaar, wat denken ze wel niet? Dan gaan ze zelf maar op zoek naar een nestje met katten, ook kregen ze van mij een serieuze waarschuwing, dit moet je zeker niet pikken, maar goed, dit is hoe ik erover denk. Succes!
Idd, ik zou echt woest zijn op die mensen als ze dit met mijn katten zouden doen! Huisdieren horen toch bij je gezin? (Die van mij wel tenminste) ik vind dit echt niet normaal hoor! En je dochtertje moet het toch ook leren? Maak een veilig plekje voor je kat waar ze kan vlichten als ze je dochtertje zat is. Hoewel mijn zoontje zich aardig weet te gedragen met onze katten, kan hij ze soms ook 'pesten' (wat heel normaal is op die leeftijd). Dan zoeken mijn katten een rustig plekje op die wij voor ze hebben gemaakt en spreek mijn zoontje hier op aan, uieindelijk leren ze dit echt wel hoor, hoe lastig het soms ook lijkt te zijn.
Huh? Ik vind het van twee kanten een beetje een bizar verhaal. Mijn moeder had ook zo een buurvrouw, hond inderdaad overleden en deze 'eigende' mijn moeders kat echt toe. Daar kreeg ze verse vis en dergelijke, dus voor die kat was een keus snel gemaakt. Gelukkig kwam ze wel nog altijd terug naar huis, maar deze mevrouw wist haar altijd weer te lokken en deed de ramen, deuren en gordijnen dicht totdat we die kat weer eens een keer moesten komen halen. Heel frustrerend! Echter ging het hier omgekeerd. Als er wat mankeerde aan de kat, dan stond de buurvrouw op de stoep met die mededeling, kon mijn moeder naar de DA en vervolgens was ze de kat weer twee weken kwijt. Het ging zelfs zo ver, dat haar dochter een kitten nam uit haar nestje om deze vervolgens het grootste deel van de tijd bij haar moeder onder te brengen en zo de poes 'permanent' te binden. (Ook hier zat de poes aan de pil, maar doordat ze zo twee weken weg kon blijven, raakte ze toch zwanger. Dit had mijn moeder ook al meerdere malen aangegeven, maar hardleers is ze zeker). Uiteindelijk heeft mijn moeder de poes laten helpen en hiermee is ze ook veel meer aan haar 'echte' huis gebonden. Ze komt daar nog wel eens een visje halen, maar gaat vlug weer naar mijn moeder.
wat ik zou doen? mn kat terug halen, laten helpen en binnen houden. tuin zo afzetten dat ze er niet meer uit kan. dan heb je niet meer het probleem dat ze naar anderen toe gaat en je haar kwijt raakt en je voorkomt dat ze plat gereden word. daarnaast je kids opvoeden dat ze de kat met rust laten en plekjes maken zodat de kat kan vluchten. never nooit dat die buurvrouw mn kat kreeg. ik vind het behoorlijk asociaal wat die buurvrouw doet. helemaal als je het al een keer besproken hebt.
Dubbel ontvlooid en ontwormd? Je mag blij zijn dat je kat niet ziek geworden is! Ik zou tegen de buren zeggen dat je hen aanklaagt als de kat ziek wordt door de middelen die zij haar geven, en zeggen dat zij jouw kat verder met rust moeten laten nu, omdat ze anders niet meer naar buiten mag en dus in feite wordt gestraft voor wat jouw buren doen.