Gister bij de lidl zag ik positieleggings liggen en voedings bh's kon het niet laten liggen voor die prijs.. Nou heb ik van mezelf een dun postuur maar mijn buikje is al wat gegroeid en was ook al 4/5 kilo aangekomen. Had gewoon maat s van legging gepakt maar vond die net goed zitten had niet het idee dat het mij nog zou passen als mijn buik erg rond is straks... De voedings BH ik heb normaal 80 B maar die was er niet, dus 85 B gepakt die zat als gegoten...maar denk ook niet dat ik daar nog heel veel in kan groeien... Nu begin ik enorm te twijfelen met je bij positiekleding standaard een maat groter nemen wil het de hele zwangerschap passen? dit is mijn eerste zwangerschap dus geen ervaring.. Ik wil het liefst als ik nu wat koop er de hele zwangerschap mee door kunnen..heb gister ook bij wehkaamp wat shirtjes besteld maat 36/38 ik hoop dat dit dan goed is voor de hele zwangerschap! ben benieuwd naar jullie ervaringen/advies hiering!
In principe is positiekleding zo ontworpen dat je je eigen maat kan blijven dragen. Kleding groeit met je mee Het wisselt wel per merk hoe iets valt. Ene merk zul je een s dragen en bij een ander merk misschien een m. Qua bh's heb ik voor een meegroei bh gekozen van het merk Anita. Voor mij is dit voldoende gezien mijn borsten niet zo hard groeien. Andere vrouwen zullen zoveel cupmaten groeien dat ze gedurende de zwangerschap nieuwe bh's nodig hebben. Het wisselt dus nogal helaas
Hoi! Ik denk dat advies geven lastig is, omdat het per persoon heel erg verschillend is hoeveel je groeit en hoe die groei verdeeld is over de zwangerschap. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap in totaal 2 cups gegroeid qua bh-maat, van A naar C, en dat was al voor de 20 weken zo. Daarna niet meer veranderd. Maar na de bevalling kreeg ik wel enorme stuwing, toen waren ze (tijdelijk) wel weer groter. Dus ik zou nu geen kapitaal gaan uitgeven aan voedingsbh's als ik jou was. Ik heb ze pas een paar weken na de bevalling gekocht (maar dat kwam ook omdat ik eerst behoorlijk uitgeschakeld was na de keizersnee). Ik had van die rekbare dingen van Prenatal, die je over je hoofd aantrekt. Iets minder handig als je moet voeden, trouwens. Qua shirtjes heb ik altijd wel mijn eigen maat (M) kunnen houden, maar dan uiteraard in positie-uitvoering. Qua broeken merkte ik dat m'n skinny positiejeans maat 38 aan het eind wat krap begon te zitten, omdat ik vocht ging vasthouden dat vanuit de enkels langzaam verder omhoog kroop richting onderbenen en bovenbenen. Dus ja ... dat zijn mijn ervaringen. Hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb zelf trouwens heel veel op Marktplaats gekocht. Ook niet duur ...
Ik heb de positieleggings van de Lidl vorig jaar in een aanbieding gekocht. Ik had wel 2 maten groter nodig aan het einde van mijn zwangerschap, maar ik had dan ook een flinke buik. Normaal draag ik maat S, deze leggings had ik wel een L nodig. Wat betreft BH, ik heb onderhand elke maand een nieuwe gekocht omdat het nogal groeide. Mijn voedingsbh heb ik tijdens mijn verlof gekocht en die past nog goed, maar is uiteindelijk in de breedte groter en qua cupmaat al helemaal (van 70c naar 80d). Zwangerschapsshirts pasten bij mij gewoon goed in maat S, die rekken inderdaad mee. Alleen op het laatst zaten sommige shirts niet meer zo mooi omdat ze te kort werden over mijn grote buik. Maar in de breedte pasten ze prima!
dankjewel voor het delen van jullie ervaringen/adviezen kan ik zeker wat mee! k wacht nog maar effe met bh's aanschaffen...en ja ik heb inderdaad ook al rondgeneusd op marktplaats! het is maar voor een korte periode en je hebt er vaak zo goed als nieuwe merk positiekleding . ik wacht daar nog heel effe mee tot ik een zichtbaar buikje heb
Dat is handig om te weten ik denk dat ik een L en M aanschaf als ze er nog zijn! want ik verwacht ook een megabuik te krijgen! schoonzusje is ook slank en kreeg me toch een buik! meegroeiBH lijkt me ook wel handig...ga eens rondkijken bedankt voor de reacties
qua kleding kan ik je weinig advies geven, ik ben nl slanker geworden tijdens mijn zwangerschap. Eerst had ik XL/L en nu vooral L. Merk wel dat de leggings en broek (voornamelijk de broek) erg groot vallen van de liddl hoor. Maar zitten verder prima (ik ga ze inkorten zodat ik een zomertenue heb voor die laatste weekjes) Qua BH, heb ik ook de Anita, maar ook van prenetal. Ik heb direct gekozen voor een voedingsbh, omdat ik straks borstvoeding wil geven. Heb nu een cup en maat groter dan voor zwangerschap. Maar zoals iedereen al zegt, je weet het nooit. Ik vond dit vn prenetal prima (ong. 20) die van Anita zijn vaak zeker het dubbele! Succes iig!
dankjewel aimee jij ook ik ga denk ik maar een meegroeibh aanschaffen plus tegen het einde een voedingsbh ik wil ook bv gaan geven
Ik had die vragen die jij had ook toen en ben ook van mezelf slank maar mijn buik stak ook flink naar voren. Qua beha heb ik een gewone beha gekocht in een maatje groter. Achteraf had ik ook meteen een voedingsbeha kunnen kopen, want dat schijnt ook heel relaxt te zijn tijdens je zwangerschap. Hoewel nee, want mijn borsten zijn pas echt gegroeid toen de melkproductie op gang kwam (kijk dus even of je bv wilt gaan geven). O ja, ik heb ook eens gelezen dat een meegroeibeha niet werd geadviseerd ivm weinig steun. Mijn ervaring met 'goedkoop' spul, van bijv. de Lidl, is niet zo goed. Het viel bij mij niet mooi en inderdaad kon het niet aan tot het einde. Wat heb ik toen wel gekocht? - 1x korte mouw t-shirt (aanbieding van Mamalicious) - 1x 3/4 mouw t-shirt van H&M - 1x zwangerschapsbroek - 2x gewone leggings van Action in grootste maat (die pas ik nu ook nog gewoon en ik heb nu weer een gewone buik). - 1x Zwangerschaps-winterjas Verder deed ik mijn gewone vestjes en colberts aan en had ik twee gewone zeer stretchy jurkjes die ik toen en nu aan kon. Achteraf had ik nog een extra t-shirt gewild, maar verder had ik niks te kort. Ik was alleen dus vooral in de winter hoogzwanger...
Ik heb alle positie kleding gewoon in m'n eigen maat gekocht, maar merk nu wel dat ik m'n spijkerbroek niet meer lekker vind zitten aan het einde Vd dag. Hou toch een beetje vocht vast en heb dus de naden van m'n broek in mn boven benen staan. Hetzelfde geld voor beha's die ik halverwege de zwangerschap heb gekocht. S ochtends zit het wel aardig maar aan het einde van de dag staan de striemen in m'n rug. Dus wel iets om rekening mee te houden
Ik heb ook alles in mn eigen maat. Bh's gewoon bij hunkemoller opnieuw laten 'aanpassen' Voedings bh met beugel vind ik sowieso niet fijn en is ook niet zo goed voor de bv
Ik heb BH's van de Carriwell. Het zijn voeding BH's, elastisch, eventueel met vulling, en groeit mee. En ze zijn erg comfortabel. Echt een aanrader! (ik kijk nu al uit naar die beugelbh's, brrrr! ) Ze zijn alleen niet sexy
Hier ook alles op eigen maat, alleen BH's wel een stuk groter gekocht. Het beste is om naar een winkel te gaan om te passen, of om je cupmaat op te (laten) meten, zodat je zeker weet dat je met de goede thuiskomt. Cupmaat kan altijd nog groter worden gedurende de zwangerschap. Ben van 70C naar 80E gegaan en het kan nog groter heb ik wel gehoord... Het meeste spul heb ik trouwens "gewoon" van de H&M en dat bevalt me prima!
bedankt voor jullie ervaringen...heb er echt wat aan..met Bh's maar effe wachten dus! net de lidl leggings ingeruild L was er niet meer toch maar 2 x M gepakt hoop dat ze einde zwangerschap nog passen
Ik had gister een legging maat m gehaald maar vind hem om mn buik vrij strak zitten. Ik ga ff kijken of ik mag ruilen. Had ook zo'n shirt zonder mouw maat m gehaald maar die zit weer vrij ruim.
ja k vind de lidl leggings ook behoorlijk strak..achjah mocht het einde zwangerschap niet lekker meer zitten dan haal ik tegen die tijd welw eer wat deze zijn gelukkig niet duur....er waren bij mij helaas geen L meer.de shirtjes die ik leuk vond waren er helaas ook al niet..heb bij wehkamp wel wat shirtjes besteld die erg ruim vallen..maar ik heb het liever wat ruimer dan weet ik zeker dat het blijft passen en schat toch wel een enorme buik te krijgen netals mijn moeder
Ik wilde iedereen nog even waarschuwen over de voedingsbhs, je groeit tijdens de zwangerschap misschien qua omvang, maar als je ermee wilt voeden zijn ze straks veel te ruim. Een goede voedingsbh zou je in je normale omvang moeten kunnen kopen, want die heeft als het goed is extra haakjes of een verlengstukje. Nu groei ik zelf niet zo hard qua omvangsmaat aangezien ik een vrij lang bovenlijf heb en volledig naar voren draag, ik ben deze zwangerschap van 75B naar 75F gegaan, dus geen goedkope opties (die gaan vaak tot cup D/E), vorige zwangerschap kwam ik op maat D/E uit.
Ik heb midden in mijn zwangerschap een meegroeibeha gekocht Voedingsbeha's koop je best pas na de bevalling, omdat dan je borsten op hun grootst zijn en dan weet je ook zeker dat de borstvoeding goed loopt Ik heb er van Mammae, zitten heel fijn! Positiekleding heb ik altijd in dezelfde maat of 1 maatje groter gekocht.. Die kledij groeit ook wat mee met de buik hè Heb veel gekregen (2dehands) en in H&M en C&A veel gekocht.. Goedkoop en het zat fijn en zag er goed uit.. Geef daar niet graag veel geld aan uit voor maar even te kunnen dragen
Ik heb wel al voedingsbeha's gekocht. Mijn borsten zijn echt gigantisch veel groter geworden qua cupmaat maar ik heb niet echt een grote maat qua breedte dus is sowieso lastig te vinden in normale winkels. Als ze straks na de bevalling niet goed meer passen koop ik wel weer andere en deze kan ik dan bij een eventuele volgende zwangerschap wel weer aan. Verder heb ik redelijk veel kleding gekocht, alles gewoon in mijn eigen maat maar dan wel positiemode. Ik heb wat van noppies in de uitverkoop, wat h&m en c&a. Tijdens mijn vorige zwangerschap nu ruim 7 jaar geleden had ik weinig kleding en heb ik me ook nooit mooi gevoeld tijdens de zwangerschap. Ik zat niet lekker in mijn vel studeerde nog en had weinig geld. Mijn relatie was ook niet goed en hij gaf mij ook nog extra het gevoel dat ik er niet toe deed. Daarna nog lang last van gehad en toen mezelf beloofd dat ik mocht ik nog ooit zwanger raken er voor zou zorgen dat ik leuke kleding zou hebben en er leuk uit zou zien. En ik kan het me nu permitteren. Nu gelukkig ook een relatie die mij wel belangrijk vindt.
Ik heb ben gewoon mn eigen maat van broeken gekocht, maar nu met 34weken zitten de meeste niet lekker meer. Ik draag nu veel leggings. Gewone leggings in dezelfde maat als ik normaal ook heb. De rand zit onder mn buik en dat vind ik nu lekkerder zitten dat een buikband. (Had ik mn andere zwangerschappen ook aan het eind) Mn positie shirts heb ik ook in mn eigen maat en die zitten nog goed, ze beginnen alleen wat korter te worden. Als je bv tuniekjes koopt maakt het niet uit of ze korter worden. Dan draag je ze eerst met bv een legging en later als shirt op een broek. Tis altijd afwachten hoe je groeit. Mn borsten zijn alle 3 de keren niet heel veel gegroeid, ik heb maar 1maat groter hoeven kopen. Als je niet teveel uit wil geven aan positiekleding kan je het beter wat meer op de groei kopen met het risico dat bij het wat groter blijft.