Advies nodig, voel me heel rot.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wanna be a mama, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Weet even niet waar ik het neer moet zetten..
    Mijn vriendin waar ik al van jongs af aan mee bevriend ben en ik waren tegelijk zwanger. Zij was 10 weken verder. Nu hebben wij al voor de geboorte van onze zoon een naam uitgekozen die het zou worden als we een meisje kregen. Ik heb haar deze ook verteld voor mijn zoon geboren werd, maar dit keer hebben we het er eigenlijk niet meer over gehad.
    Nu is zij vandaag bevallen en je raadt het al...zij heeft haar dochter de naam gegeven die wij voor onze dochter hebben. Ik baal hier zooo van en begin echt te twijfelen of dit toeval is. Ik ben er best kapot van, ons meisje heet voor ons al zo en nu heet haar dochter dus ook zo.
    Iedereen zal denken dat wij de naam van hun hebben terwijl dat niet zo is.
    Wat moet ik hier nu mee? Kan echt flink janken!!!

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Jeetje ik zou gek worden! er is nu niks meer aan te veranderen gezien haar kindje zo heet. Toch maar gewoon de naam geven die jullie al hadden, dan maar dubbel! Mochten mensen het vragen gewoon uit leggen. Ik zou iig niet hals over kop een andere naam gaan zoeken voor een vriendin die zoiets flikt.

3. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wat rot. Ik zou niet weten wat je moet doen.
    Los van of het expres is of niet, is het niet leuk als ze hetzelfde heten.
    Maar ja, een andere naam kiezen als je er al zo erg aan gewend bent voor je zelf

4. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Ik zou daar heel erg teleurgesteld in zijn en dat met je vriendin bespreken. Wel zou ik een andere naam kiezen.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit!

Lekkere vriendin.. Zou daar heel simpel in zijn: da's geen vriendin.

6. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Mijn vriend vindt dus dat we nu op zoek moeten naar een andere naam maar voor mij heet ze gewoon hoe we haar al de hele tijd willen noemen en daar kan gewoon geen andere naam tegenop!!
    Ook mijn schoonmoeder en schoonzus zeggen lak aan hebben en de naam gewoon houden, maar ik zet wel een vriendschap op het spel en de naam is al in gebruik...pff vind het zooo k*t.

7. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    maar wat als je geen naam kan vinden die eraan kan tippen en je je baby al die tijd al zo genoemd hebt?

8. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Jeetje, wat moeilijk. Nu ineens een andere naam bedenken terwijl jullie meisje voor jullie al echt zo heet zou ik denk ik niet doen. Maar ik kan me voorstellen dat jullie het ook niet leuk vinden als jullie dochters dezelfde naam hebben...

Kun je het er niet eens met haar over hebben? Hoe ze aan de naam gekomen is? Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je die naam hebt uitgesproken tegen haar, misschien weet zij dat wel niet meer....? Ik weet het niet hoor, verzin maar wat.;)

Met een goede vriendin kun je het wel gewoon over dit soort dingen hebben, al zou ik misschien wel wachten tot de kraamperiode voorbij is.
    Succes!!

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk vind ik niet dat jij de vriendschap op het spel zet, dat heeft zij gedaan.

10. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Maar de naam is vrij apart en wordt op zijn engels uitgesproken. Hoe groot is de kans dat dit toeval is??

Tuurlijk wacht ik tot de kraamperiode over is, maar zit me op te vreten van binnen.

11. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    we hebben eergister nog samen een buikfoto gemaakt...toen dacht ik nog wat bijzonder 2 vriendinnen al zolang en dan ook samen zwanger....en nu dit. Is moeilijk!

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Lijkt mij ook echt verschrikkelijk zoiets.. Pfoe!

Zelf weet ik nu na heel wat jaar nog steeds hoe toenmalige vriendinnen hun eventuele toekomstige kindjes zouden willen gaan noemen. Maar bijv ook van een zusje weet ik het. Lijkt mij heel sterk dat ze heel toevallig diezelfde naam kiest. Kan natuurlijk altijd, maar onwaarschijnlijk vind ik het wel. Ze had je op zijn minst vooraf kunnen informeren of iets.

Maargoed zeker weten doe je het niet dat het bewust is gegaan. Ze zal het uiteraard een mooie naam hebben gevonden dus om te pesten is het niet. Maar blegh.. :$

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Echt rot voor je... Kan je er misschien iets van maken dat er op lijkt?
    Is misschien minder leuk maar ik kan ook niks anders bedenken...

14. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Hoe vaak gaan de kindjes elkaar straks zien denk je. Hebben jullie meer gezamenlijke vrienden, is de kans groot dat ze bij elkaar op school komen etc? Dat kan ook nog wel schelen.
    Als bv iemand van mijn buren dezelfde naam zou hebben zou ik het erger vinden als dat het een vriendin is die verder weinig gemeenschappelijke vrienden heeft

15. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

En die naam als tweede naam gebruiken?

16. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland

Ik zou haar wel vertellen hoe jij je voelt! En dan kijken hoe jullie samen verder kunnen als vriendinnen. Snap dat het heel moeilijk voor je is en dat mag je ook gewoon aan haar vertellen !

17. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    We wonen in hetzelfde dorp...nee niet veel dezelfde vrienden, maar wel kennissen enz. T is een klein dorp dus je weet hoe dat gaat.

18. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    2e en 3e naam hebben we ook al!

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Tja welke advies heb je nodig...

hoe oud zijn jullie? Ik kan mij niet voorstellen dat een kennis van mij laat staan mijn beste vriendin zo iets zal doen. Of deed ze het express of heeft ze je dan niet gehoord toen je je naamkeuze zei of het us populair naam :)
    Bij elke geval zal ik gewoon bellen en vragen hoe het zit en zelf gewoon andere naam kiezen.. Pff namen zat zo ramp is het niet! Belaangrijk dat je dochter gezond is dan die gedoe.

En volgens mij zit je in verkeerde onderdeel van de forum. Je moet bij "zwanger zijn" zijn :)

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik denk dat je dit nieuws eerst eens even flink moet laten zakken.

Daarna samen met je vriend bespreken hoeveel haar vriendschap jullie waard is en wat volgens jullie de kans is dat zij hierom de vriendschap zou verbreken.

Daarna lekker op visite gaan en haar vertellen
    - we hebben toevallig dezelfde naam uitgezocht, wij noemen onze dochter al bij deze naam, we hebben het er samen uitgebreid over gehad en besloten

- onze dochter deze naam te geven
    - we hebben een andere naam uitgezocht.

Daarna is het aan haar wat ze ermee doet.

Deel Deze Pagina