Advies nodig, voel me heel rot.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wanna be a mama, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat naar. Ik kan je geen advies geven, maar ik kan me niet voorstellen dat ze het niet meer weet... ik weet van een jeugdvriendin van tig jaar geleden nog haar meisjesnaam...

Of wel advies: bespreek dit met je vriendin. Niet beschuldigend maar dat je precies dezelfde naam hebt en dat je heel verdrietig bent...

2. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hele andere situatie hoor. Maar hier heeft een vriendin laatst een kindje gekregen en bijna dezelfde naam gegeven. Zij wist alleen niet hoe wij onze dochter wilde noemen. Ik heb daarom besloten dit met hun te bespreken. We hebben aangegeven dat we het vervelend vonden maar dat onze meisje al zo heette en we dus niet van naam wilden veranderen. Zij hadden er begrip voor. Maar ja, ik kan me voorstellen dat dit bij jou heel anders voelt. Jij hebt immers hier met haar al over gesproken. Ik zou sowieso niet de naam veranderen. Als zij voor jou al een naam heeft, dan moet je dit zeker zo laten.

3. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    ehhh jeetje als ik zo'n reactie moet krijgen heb ik liever niet dat je reageert. Als ik het zo makkelijk vond zou ik er geen topic over openen!!
    En natuurlijk wil je niets liever dan dat je kind gezond is...maar als je deze naam al heel lang voor haar hebt en er aan gewend bent en met een reden gekozen heb is het echt niet zo makkelijk om te zeggen ach we nemen wel een andere!!
    Nogmaals rare reactie hoor! Ben trouwens 27..niet dat dat er toe doet!!:(

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn zus haar dochter heet bijna precies hetzelfde als bijna precies even oude dochter van haar beste vriendin. Maar dat wisten ze voor de geboorte. Toch anders....

5. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Dit was bedoeld voor Piccolina...vergeten te quoten.

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Kan je niet een andere schrijfwijze gebruiken?
    Maar gewoon maling aan hebben en genieten van je kindje en de naam. Wat kan jou het nou schelen wat de andere ervan denken.
    En het gebeurd veel vaker dat dezelfde namen worden gebruikt bij elkaar in de straat/ buurt.

En je vriendin kiest geen naam om jou te pesten, lijkt me. Daarvoor is een naam te belangrijk.
    Je zou haar een compliment kunnen geven over de naam en zeggen dat je dezelfde naam hebt voor jou kindje. Wie weet hebben jullie wel een heel goed gesprek.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En... mijn schoonzus en wij hadden bijna dezelfde meisjesnaam en jongensnaam... gelukkig zij een meid en wij een knul. Hier kwamen we na de geboortes achter... beide best bijzondere namen dus het kan ook toeval zijn...

8. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Tuurlijk ga ik dit eerst rustig met haar bespreken als de kraamperiode over is... maar toch ben ik er wel van overtuigd dat dit niet helemaal per ongeluk gebeurd is. Ze heeft wel eens vaker rare dingen gehad.

Ik heb nu een discussie met vriendlief over wat te doen....weet t echt niet meer.

9. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Neem niet te snel je beslissing, maar laat het even gaan. Slaap er een nachtje over, misschien wel 2 nachtjes en kijk dan hoe jij en je partner erover voelen.
    Vaak kan je dan veel beter afwegen wat jullie willen voor je kindje.

10. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon jullie naam houden, ben nu 31 weken zwanger en de naam staat al vast. Hij heet gewoon al zo, zou het niet uit mijn gedachten kunnen krijgen. Zij weet wel hoe het zit, gewoon jullie naam houden

11. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    De schrijfwijze is van ons sowieso anders maar je spreekt het wel hetzelfde uit...

Maar ik heb zo'n idee dat ze het niet helemaal gaat waarderen als we dezelfde naam hebben

12. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

wat K*T voor je zeg !! ik zou ook vreselijk balen...
    ik heb eigenlijk geen advies hihi
    maar ik zou zelf in zn situatie een andere aparte originele naam bedenken, ik zou het niet tof vinden als ze het zelfde heten.

tuurlijk met pijn en moeite dan, maar ik zou het wel doen.

Digi knuf voor jou..

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, JIJ zet geen vriendschap op het spel daarmee, dat heeft je vriendin dan toch echt al gedaan.
    Ik weet niet wat ik zou doen, maar denk dat ik toch de naam aan zou houden. Zal in het begin misschien gek zijn, twee dezelfde namen, maar het went waarschijnlijk ook wel snel toch ook weer.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar da's haar probleem toch? Kan me niet voorstellen dat als je zulke goede vriendinnen bent, dat ze dan niet meer weet dat jij die naam ook wilde, dus ik zou er echt lak aan hebben wat zij hiervan zou vinden, omdat zij dat omgekeerd dus duidelijk ook heeft gehad ;)

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Precies wat ik ook bedoel.

Maar blijft natuurlijk jullie beslissing.. Kan me alleen indenken dat het bijna niet te doen is om een naam die al zolang bij jullie 'hoort' als hopelijk toekomstige meisjesnaam nu op te geven omdat een vriendin hem (zeer waarschijnlijk bewust heeft) ingepikt. Ikzelf zou dan niet meer kunnen switchen voor mijn gevoel, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

16. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Dit meen je niet,een beetje achterbaks van je vriendin.Dit is echt erg.

17. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Jij bent echt gek dat je zegt dat je een vriendschap op het spel zet,alsof zij ook maar even aan jullie gedacht heeft.Ik zou lekker die naam doen,en doe vriendin aan de kant zetten.

18. knap

knap Niet meer actief

( gewoon de naam aan houden).

Geef ze het voor deel van de twijfel. Zou ze het echt expres gedaan hebben?
    Misschien vond ze de naam die jij had ook al al die tijd leuk maar heeft het niet durven vertellen je weet het niet.

Gewoon die naam geven. Jij zegt dat zij het niet zou waarderen als je die naam geeft? Tja wat heeft zij daar mee te maken?

19. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Ja lastig...Wel erg achterbaks hoor en als ik het zo lees ook gewoon bewust gedaan! Ik zou jullie naam aanhouden..en haar eerlijk zeggen wat ze heeft gedaan en dat je het niet tof vindt (op z'n zachts gezegd)!

20. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Ik zou daar ook niet zo blij mee zijn! Ik zou het gewoon met haar erover hebben. Misschien heeft ze er niet bij stilgestaan dat de meisjesnaam nog steeds voor jullie dé naam is. Ik had bijvoorbeeld ook een meisjesnaam in gedachte voordat onze zoon geboren werd, maar mocht ik ooit een dochter krijgen zou ik voor een andere naam gaan, gewoon omdat de naam me niet meer zoveel doet als toen.
    Maar dan nog.... dat had ze dan ook wel even aan jou kunnen vragen.

Oh en ik zou niet voor een andere naam gaan, als dit voor jullie de naam is. Je dochter draagt de naam haar hele leven met zich mee en als jullie een andere naam zouden kiezen die jullie toch net niet zo mooi vinden, kun je er ook nog een rotgevoel aan overhouden lijkt mij.

Deel Deze Pagina