Advies nodig, voel me heel rot.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wanna be a mama, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chaii

Chaii Niet meer actief

Wij vertellen gewoon nooit voor onze kinderen geboren zijn de naam.
    Pas erna via de telefoon en dan weet iedereen het.
    Dan is de naam werkelijk officieel 'bezet' en dan hoeven we er niet over te zeuren met zijn alle. :)
    Ik heb ook altijd nog een jongens naam omdat we geen jongetje hebben gehad en je toch vaak 2 namen bedenkt.
    Nou echt niemand weet het behalve mijn man en dat houden we zo.

2. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Denk dat je vriendin het oprecht niet meer wist. Ze zal onbewust die naam onthouden hebben en er daarom zelf opgekomen zijn. Probeer het niet te zien als het afpakken van een naam. Ik denk echt dat je vriendin geen kwade bedoelingen had.

3. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ik heb al eerder gereageerd dat ik al met haar gesproken heb. Dus dat is niet meer aan de orde. De twijfels zijn er qwel nog steeds... wij kiezen voor een andere naam.

De naam waar het om ging (voor de nieuwsgierigen onder ons :)) was Jazlynn. Ze had m iets anders geschreven..maar zeg nou eerlijk hoe groot is de kans dat 2 vriendinnen allebei die naam kiezen ?

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Klinkt inderdaad niet als een top 10 naam.. Ik zou ook mijn bedenkingen hebben hoor!

Een andere naam verzinnen lijkt me dus ook heel moeilijk, vooral als het er op moet lijken (want de nr 1 naam is het toch niet dan al lijkt het erop).

Ik zou dus voor iets heel anders gaan, ik zu anders het 'net niet' gevoel hebben.

(Hier heet de jazz dance groep trouwens zo dus ik kende naam al wel ;) )

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik hoor steeds vaker de naam Jaslynn het is ook een leuke naam.
    Hier een naam gekozen en ik kende noemand die zo heet (nog steedsniet) maar via fb zie ik opeens dat meerdere mensen zo heten. Of hey dezelfde uitspraakbis weet ik dan niet.
    Maarja ik vind persoonlijk de naam jaslynn niet meer zo bijzonder ken er al 3. Net zoals sienna en vienna. Nooit die namen gehoord en nu lees ik ze overal of hoor ik via via ofzo.

6. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    zo heel bijzonder is hij idd niet, kijk hier maar eens op het babynamen forum ik heb hem al meerdere malen voorbij zien komen. het kan dus heel goed toeval zijn zeker als je namen in een bepaalde hoek zoekt (engels)

Ik denk dat je vriendin het niet opzettelijk heeft gedaan, maar kan me voorstellen dat jij dat zo voelt.
    ik ben ook van mening dat je namen niet bezet kunt houden voor het geval dat. en als je dat wel had gewild had je dit zelf duidelijk kenbaar kunnen maken toen jullie allebei (net)zwanger waren "goh we zijn nu beide zwanger als het een meisje word noem ik haar..." heb ik met een vriendin wel gedaan om dit soort situaties te voorkomen.

7. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Denk dat het heel goed is dat je nu gaat voor een nieuwe naam. Het zal even slikken zijn, en even flink omschakelen, maar je dochter blijft jullie prachtige meid en ze krijgt vast een nieuwe prachtige naam!

8. Sempje

Sempje Niet meer actief

Denk ook dat het een naam is die je in toenemende mate hoort!
    Heel goed dat je het hebt besproken :)
    Ik denk ook nog steeds dat er geen kwade opzet in het spel was. Als ik jou was zou ik er nu voor kiezen om het achter je te laten!
    Er zijn nog genoeg andere mooie namen. Over een jaar kan je je waarschijnlijk niet voorstellen dat je dochter anders zou hebben geheten dan de naam die je binnenkort gaat kiezen! Wij hebben tot 35 weken een andere naam gehad dan de uiteindelijk gekozen naam. Als ik nu denk aan die eerste naam, dan kan klopt dat gewoon niet meer, dat is zij gewoon niet!

9. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb niet alle reacties gelezen....

Oef, dit is herkenbaar. Alleen was bij het bij ons mijn zus die dit deed. Zij pikte 'onze' naam is.
    Het eerste wat ik dan ook zei toen haar vriend belde, ze is geboren en heet J. Was, nou, dat was onze naam :(

Toen wij ook een meisje verwachtten nog vaak aan de naam gedacht, maar uiteindelijk voor een andere naam gekozen. Daar zijn we nu erg blij mee, maar ik snap je gevoel! Zwaar vervelend!

Succes!

10. mommyJM

mommyJM Niet meer actief

hmm das waar , snap dat je de naam leuk vind , helemaal mijn smaak
    maar een schrijfwijze kan al heel anders doen.
    Onze dochter heet J.aylin , en een aantal kennisen van mij hebben hun dochter ook zo genoemd maar dan : J.aylinn of J.aylyn of J.ay-lyn

hopelijk komen jullie er samen uit over een andere naam ..vind het wel rot voor je meis :(

11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Gewoon die naam aan jullie kindje geven. Jullie zijn geen familie dus gewoon doen..en ik dnek dat mijn vriendschap wel aardig bekoelt zou zijn naar zo n actie..

....heb de andere reacties niet gelezen:)

12. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    heb ook nog niet alles gelezen hoor, maar voor mij zou het klontje klaar zijn, gewoon de naam geven die je in gedachten had. Als je graag door wil gaan met je vriendschap staat het nu toch al voor altijd tussen jullie in, omdat haar dochter zo heet. Het zal altijd ... voor en ... na zijn en jij zult altijd dus de naam die jij zo mooi vond aan moeten horen terwijl je eigen dochter dan een andere naam heeft?? Zou niet eens in mij opkomen om te doen! Gewoon lekker dezelfde naam geven, en als iemand er iets over zegt, zeg je toch gewoon de waarheid? Hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon dat zij al op de hoogte was van jouw plan om je meisje zo te noemen.

Wij hadden voor de geboorte een meisjesnaam en een jongensnaam, want we wisten niet wat het zou worden. Het werd een meisje, maar mocht ik nou over een poos nog een jongetje krijgen, dan krijgt hij ook de naam die we voor kind 1 al in gedachten hadden. Zo raar is dat dus niet! Kan me niet voorstellen dat zij gedacht heeft dat jullie nu voor een meisje een andere naam zouden hebben, dus vind het echt niet leuk van je vriendin... Ik zou me iig zeker niet voor haar aan gaan passen!!!

Deel Deze Pagina