Ik wil bij mijn dochter een bakerzak gaan proberen ivm onrustigheid etc. Alleen ik weet niet welke. Er zijn er 3 die mij wel wat lijken; de puckababy, de woombie of de swaddle me. Welke bakerzak gebruik(t)en jullie en waarom die? Wat zijn de onderling verschillen? Alvast bedankt
ik gebruikte de puckababy mini , toen ze ongeveer 3 maanden was. Je hebt voor de hele kleintjes de piep. Ik vond het een hele fijne bakerzak makkelijk in gebruik en ze kon zich hier nog wel redelijk in bewegen, helemaal strak in zn doek vond ik dan weer te ver gaan, en hij ziet er nog leuk uit ook hihi
Ik heb de puckababy gebruikt en ook de swaddle me. puckababy was hier favoriet. Puckababy had ik op mp gekocht, piep en mini. Die heb ik na gebruik met winst weer op mp verkocht dus die hebben mij niks gekost.
Hier goede ervaringen met de puckababy! Was elke cent waard! Mocht je toch strak in willen bakeren dan vind ik de pacco een echte aanrader
Ik gebruik sinds een klein maandje de Mum2Mum Dreamswaddle. Super-simpel in gebruik, hij ademt goed ( katoen flanel ) en je kunt 'm zo strak doen als je wilt. Het is een zak met 4 vleugels. Twee binnen de zak en twee erbuiten. Je legt je kindje in de zak losjes onder de vleugels, ritst de zak dicht en slaat dan de linker en recht vleugel ietwat gekruist over de borst. Ideaal... Ze slaapt er in als een roosje. Voorheen, maar ook nog niet zo heel lang terug, bakerde ik traditioneel in met 2 doeken. Ging ook goed, maar ik was zo'n beetje de enige die dat strak ( en veilig ) kon en daar ze ook wel eens naar mijn ouders gaat of papa haar naar bed wil brengen, bracht zo'n zak uitkomst. Ik vind het heel fijn... Enige jammer is dat ze er niet meer zo heel lang in mag. De doek is bij Ikbenmama.nl te koop voor 28 euro en volgens mij wordt hij momenteel gratis verzonden. Ik ben fan. Ik ga 'm zeker bewaren voor onze volgende spruit...
Bij onze eerste dochter heb ik van 6 tot 12 weken overdag een bakerzak gebruikt omdat ze niet alleen in kon slapen (zodra ze bijna sliep, maaide ze zichzelf wakker). Snachts ging juist al heel goed dus wilde ik niet inbakeren. Daarom kozen wij voor de Puckababy (Piep Light). Deze bakerzak is vrij losjes en de handjes kunnen wel gewoon omhoog en naar het mondje maar het schrikreflex wordt tegen gegaan. Het ontwennen stelde dan ook weinig voor, omdat het al geen strakke bakerzak was.
Bij mijn oudste de originele inbakerdoeken gebruikt, die waren nu voor mijn dochtertje veeeel te groot. Zij ligt in de pacco zak. Deze gebruiken ze in het ziekenhuis ook en zij hebben mij deze geadviseerd.
In het begin heb ik Aden + Anais inbakerdoeken gebruikt, toen gingen wij over op de Puckababy Piep en daarna Puckababy Mini.
Zou ik niet eerst, om te proberen of ze het wat vindt, de armsgaten van een normaal slaapzakje kunnen dichtnaaien?
Puckababy piep! Ons zoontje slaat zichzelf wakker dat vonden we sneu en dit werkt Ook zijn de krampjes iets minder geworden omdat ie nu wel aan slapen toekomt.
Zou ik niet doen! In de puckababy zitten banden die je onder de oksels om de romp heen doet zodat er geen mogelijkheid bestaat dat erin zakken. Ik vind het bij een gewone slaapzak een eng idee, dan zou ik toch bang zijn voor verstikkingsgevaar.
Ons drukke zoontje eerst in de puckababy gedaan.... Armpjes gingen nog steeds heen en weer in de puckababy. Was voor ons zoontje niet voldoende. Dus toen de inbakerzak van mama2mama waarbij ook z'n armpjes vastliggen. Prima ding! De kleine maat en daarna de grote maat gebruikt. Kijk dus ook naar hoe druk je kindje is. Mijn zoontje kon geen minuut stilliggen. Is nu nog steeds druk druk druk altijd!
Voor mijn zoontje de puckababy piep gebuikt. Voor hem was het de uikomst. Hij kon nog wel zijn armpjes bewegen, die had hij vaak nog omhoog met zijn handjes in zijn nekje. (vond ''ie blijkbaar lekker liggen). Zo'n zak moet (logisch) aan allerlei veiligheidsvoorschriften voldoen dus het is niet alleen een kwestie van een slaapzak en dichtgenaaide armsgaten. Levensgevaarlijk!
Is heel verschilend per kindje. Hier werd de puckababy totaal niet gewaardeerd. In de SwaddleMe sliep ze heerlijk. Mijn tip zou zijn: probeer ze eerst te lenen, dan kom je erachter wat werkt voor jouw baby voor je een dure aanschaf doet.