medisch kinderdagverblijf / werk

Discussie in 'De lounge' gestart door beautiful, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beautiful

beautiful Actief lid

10 feb 2012
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

ik stel even hier mijn vraag als hij niet goed staat hoor ik het graag?

onze dochter moet zeer waarschijnlijk naar een medisch kinderdagverblijf.
    nu kan ik er weinig over vinden op inet maar ik vraag me af hoe andere mama's dit doen in combinatie met hun eigen werk.

voor zover ik weet is zo'n kinderdagverblijf dag van 9 tot 3? en moet je het vervoer zelf regelen?

ik werk zelf drie dagen van 8 tot half 6 of van half 9 tot 6, en hierbij is geen mogelijkheid om later te beginnen of eerder te stoppen. hoe hebben jullie dit geregeld? of moet je zelf stoppen met werken of iets anders zoeken wat binnen deze tijden valt?

sorry ik ben een beetje een leek op dit gebied en kan weinig informatie online vinden. :(

vandaar dat ik graag ervaringen van andere moeders zou willen horen? ben ook erg benieuwd hoe het jullie bevalt op zo'n kinderdagopvang enz

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen moeder, maar werk wel met kinderen die naar een mkd gaan. Bij veel hebben ze verlengde dagopvang/bso.
    Het vervoer is een beetje moeilijk momenteel, er zijn veel bezuinigingen. Je kunt een indicatie voor vervoer aanvragen en dan zien of je er recht op hebt. Vanuit MEE of de gemeente kunnen ze je helpen en je vragen beantwoorden.

weet niet of je thuiszorg/ambulante begeleiding hebt, anders zou je (in overleg) de medewerkers in kunnen zetten om je kindje naar het mkd te brengen en op te halen. Ik haal en breng ook wel eens kinderen.

3. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    kijk eens of je via sintmaartens kliniek medische opvang wat kan vinden mijn vriendin haar dochter ging daarheen en werd opgehaald met een taxibus en savonds weer thuis afgezet en met werk geregeld dat ze wat later kon beginnen ivm de taxi

succes

4. beautiful

beautiful Actief lid

10 feb 2012
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    later beginnen zijn ze zooo moeilijk mee bij ons.. dus dat gaat er niet inzitten denk ik...

en zit ook zo in twijfel of het niet teveel gaat worden voor dr allemaal zo'n dagopvang en bso door een ander gehaald en gebracht worden.

maar weet ook niet of we het financieel gaan redden als ik me werk op zeg.

5. beautiful

beautiful Actief lid

10 feb 2012
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    thnx voor je reactie mamie82 ik ga ff googlen

6. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoop dat je wat kan vinden weet zo niet meer hoe het sprecies heet zij was via het ziekenhuis doorgestuurd

7. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    en ervaring ik zag hoe dat meisje zich vlot ontwikkelde en enorm groeide in haar ontwikkeling ze waren wel streng in zoverre het mag en toelaat maar ze waren duidelijk voor de kinderen dat kindje wou niet eten altijd sonde voeding gehad en weigerde dus brood of alles wat vast was en doormiddel van heel veel doorzetten en belonen eet ze nu bijna alles wat ze in haar handje krijgt

8. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    maar wie bepaalt dat bij jullie dan ?? die hebben toch ook wel informatie daarover dan ?

9. beautiful

beautiful Actief lid

10 feb 2012
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    in juli krijgen we alle uitslagen van onderzoeken en verdere uitslag mri scan, waarvan we wel al weten dat ze een hersenbeschadiging heeft. en dan waarschijnlijk ook de indicatie. logopedie en ergo, hebben al aangegeven dat dit wel beter voor dr zou zijn. vandaar dat ik al wat informatie dr over probeer te vinden en ervaringen. maar kan weinig vinden op inet.

10. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Ik weet niet of alle mkd's het hebben maar een kindje mag ook maar 3 dagen per week komen, in ieder geval waar mijn zoontje naar toe is geweest, een dag is inderdaad van 8:45 tm 15:00. Hier is het Mkd zelfs maar 4 dagen in de week open van ma tm do. Ik heb thuiswerk mede vanwege mijn zoontje dus kan mijn eigen tijden bepalen, maar lijkt me heel lastig.

11. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    Zoon gaat hier van 8:45 tot 15:00 uur. Ik kan hem niet altijd zelf halen en/of brengen. Mijn vriend is de even weken van huis vanwege zijn werk en sta er dan alleen voor. Onze zoon gaat naar de gastouder waar hij voor het mkd ook al heen ging en waar hij ook vaak moet slapen omdat ik in ploegendienst werk. Hij weet niet beter en vind het daar ook altijd leuk. Voordeel is wel dat ik hem meestal wel kan brengen of ophalen.

Hij gaat dus ook niet met een busje omdat wij te dichtbij wonen.

Deel Deze Pagina